Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fortfarande inte fått nåt svar. Borde jag vänta, de kanske vill prata med sina respektive innan de svarar?

Jag behöver nya vänner. Hur skaffar man nya vänner när man har eget stall, inga jobbarkompisar och inte gör så mycket förutom hänga i sitt eget stall? Energi till kvällskurser mm finns inte, och dessutom har jag extremt svårt att lära känna folk på det sättet. Eller ja, jag har extremt svårt att bli kompis med folk överhuvudtaget.

Alltså jag om någon hade verkligen behövt en autopilot idag. Kaos.
Lyckades igår afton alltså beställa en Gucciväska samt opera-biljetter till Glada Änkan. Plus att jag hamnade hemma hos en snubbe och skissade kartor över folkvandringstid. Jag skojar ej.
Just nu sitter jag på franska cafet på NK och äter en mycket försenad frukost.

Haha! Jag är så med i pallet att jag var tvungen att var tvungen att googla folkvandringstid. Man borde inte erkänna sånt va? :P
Vilken väska köpte du?

Jag beställde en ful ryggsäck.. Inte alls tillfredställande.

Tog mod till mig och bjöd in till fest i helgen. Hittills inget svar.. De har läst meddelandet på Facebook men ingen svarar. Antar att de ska prata ihop sig först. Eller så skiter de i att svara, precis som sist jag försökte hitta på nåt...

Jag är så ensam! :arghh:
:heart
Tror jag ska vara tyst om vad jag tycker om sånt beteende annars kan jag bli grymt ful i mun.
Du är inte ensam @sthu buke finns alltid:)

Sitter och väntar på att bli stucken. Så ska handen röntgas. Fick träffa en jättetrevlig läkare som inte var superstressaf itan lyssnade :up:
Men min kropp gillar ju att inte följa mallarna så de hade ingen aning om varför. Verkar inte vara någon inkapslad infektion iaf det är ju trevligt. Och antiiflammatoriskt äter jag ju alltid.

Fortfarande inte fått nåt svar. Borde jag vänta, de kanske vill prata med sina respektive innan de svarar?

Jag behöver nya vänner. Hur skaffar man nya vänner när man har eget stall, inga jobbarkompisar och inte gör så mycket förutom hänga i sitt eget stall? Energi till kvällskurser mm finns inte, och dessutom har jag extremt svårt att lära känna folk på det sättet. Eller ja, jag har extremt svårt att bli kompis med folk överhuvudtaget.
Du kanske ändå ska gå nån kvällskurs i något en gång i veckan? Jag vet att du skrev att du inte riktigt orkar. Men borde vara värt det? Googla om det finns något i närheten där du bor. Jag tänker att det borde gå att annonsera efter vänner precis som många letar partner. Kanske vore något?

Du kanske ändå ska gå nån kvällskurs i något en gång i veckan? Jag vet att du skrev att du inte riktigt orkar. Men borde vara värt det? Googla om det finns något i närheten där du bor. Jag tänker att det borde gå att annonsera efter vänner precis som många letar partner. Kanske vore något?

Jag går på yoga en gång i veckan, det är ungefär vad jag orkar med. Hade tänkt gå en sömnadskurs men just nu är energin verkligen på noll. Jag är sjukskriven för depression så jag är inte på topp :(
Jag har sjukt svårt att träffa folk, ännu värre nu när jag är sjuk. Jag vet att jag skulle må bra av lite socialt umgänge men hur sjutton träffar man nytt folk egentligen? Och hur tar man det från att vara "kurskompisar" till att bli kompisar på riktigt? Jag är dessutom i en ålder där de flesta skaffar barn och jag klarar inte av ungar.

Hade behövt träffa min bästa kompis lite, vi har inte setts på fem år.. Men hon har fullt upp med att vara extramamma och jag har inte råd att åka dit. Och så var det de där barnen igen..

Vilken jävla surkärring jag är. På ett ställe där jag brukar gå förbi är det en hundjävel som skäller hela tiden. Idag stod det en gubbe utanför och han hälsade artigt. Jag var inte artig tillbaka utan bad honom få tyst på hunden. För inte ska man väl behöva hörselskydd när man går förbi?

Jag går på yoga en gång i veckan, det är ungefär vad jag orkar med. Hade tänkt gå en sömnadskurs men just nu är energin verkligen på noll. Jag är sjukskriven för depression så jag är inte på topp :(
Jag har sjukt svårt att träffa folk, ännu värre nu när jag är sjuk. Jag vet att jag skulle må bra av lite socialt umgänge men hur sjutton träffar man nytt folk egentligen? Och hur tar man det från att vara "kurskompisar" till att bli kompisar på riktigt? Jag är dessutom i en ålder där de flesta skaffar barn och jag klarar inte av ungar.

Hade behövt träffa min bästa kompis lite, vi har inte setts på fem år.. Men hon har fullt upp med att vara extramamma och jag har inte råd att åka dit. Och så var det de där barnen igen..
Har du inte träffat din bästa kompis på fem år!!! Oj det var väldigt länge. Tänker att det är värt och träffa kompisen fast barn är involverat eller så kan ni lösa det på något sätt så att barnen inte behöver vara med. 5 år är en hel evighet! Försök att lösa det så ni kan träffas igen :)

Sitter ner för första gången idag. Dyr dag idag, först veterinären med hunden och ikväll kommer veterinären och vaccinerar hästarna :yuck:

Har du inte träffat din bästa kompis på fem år!!! Oj det var väldigt länge. Tänker att det är värt och träffa kompisen fast barn är involverat eller så kan ni lösa det på något sätt så att barnen inte behöver vara med. 5 år är en hel evighet! Försök att lösa det så ni kan träffas igen :)

Ja, det måste vara fem år sen sist. Då var det stört omöjligt att få till något utan barn. Men då var å andra sidan förhållandet rätt nytt. Sen har det bara inte blivit av..
Suck. Det är mycket som aldrig blir av.

Ja, det måste vara fem år sen sist. Då var det stört omöjligt att få till något utan barn. Men då var å andra sidan förhållandet rätt nytt. Sen har det bara inte blivit av..
Suck. Det är mycket som aldrig blir av.
Men kan du inte testa att träffa personen ändå? Trots barn? Det är väldigt viktigt att försöka hålla kontakten. Ju längre tiden går desto större projekt blir det när ni väl ska ses

Suck. Fick inte komma på intervju 2 för ett jobb jag verkligen ville ha. :cry:
Jag har inget vidare flyt den här veckan..

Men kan du inte testa att träffa personen ändå? Trots barn? Det är väldigt viktigt att försöka hålla kontakten. Ju längre tiden går desto större projekt blir det när ni väl ska ses

Jag orkar verkligen inte med barn, särskilt inte nu. Och som sagt har jag itne råd att åka till henne och hon kommer av någon anledning inte hit. Vi bor ca 30 mil ifrån varandra med husdjur båda två så stort projekt blir det hur vi än gör. Jag orkar inte :cry:

Har arbetsmyglat och tog med hundarna på en 12km promenad i solen,så skönt!
Nu ska jag ta "hissen" upp till nock och sen omplacera den så jag kan mäta magasintaket,väntar även på traktorägaren så vi kan lasta av plåten från vagnen.
Eller så tar jag trailern och åker upp till andra huset o hämtar lite material.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 316
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
959
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 510
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka