Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Medicinerat hundvalp,m. Strax dags för stallet och vaccination av kusarna. Kanske ett plikttroget telefonsamtal till mor medan jag går dit.

Skithöga odds! Har du tittat närmare på en katt i en kattlåda?! :eek: Det brukar ju spruta runt kattsand, snarare imponerande hur ofta de inte lyckas få in kattsand i ögat. Måste vara några sorts katt ninja skills involverade.
Har aldrig varit med om det, trots tio år som kattägare till mellan 4-6 katter åt gången :)

Nu är katten redan blind på det ögat, så han valde helt klart rätt öga att skotta in sand i :angel:

Gick bra hos tandläkaren. En vettig tandis, som tar det lugnt och förklarar allting. Lagade en tand. Ska dit igen nästa fredag.
BS kom sedan. Vi kollade runt efter gymkort. Har ett simkort på Centralbadet, som jag ska säga upp nästa tisdag. Dumt att betala 219 kr i månaden när jag inte använder det.
Fick veta i förra veckan av min chef, att vi anställda får gå och träna på gymmet och simhallen på Ärna. Finns ju en stor simhall, med ett gym där. Ska börja simma där en gång i veckan. Får vänta att börja med det pga insättningen av spiralen. Måste vänta 2 veckor innan bad.
Har tagg på gymmet på Kulturcentrum här i Sävja. Ska börja gå dit 2 dar i veckan. Ska börja i morgon.

Äitit middag. Nu lite slösurfing innan det är dags för kvällsfika och dumburken.
Måste ringa till Gyn i morgon bitti. Glömde bort att fråga om man ska gå på ÅB för att kolla att spiralen sitter rätt :confused:

Men jag tycker det är förjävligt att det ska behövas. Jag vet inte riktigt vart jag ska gå för att slippa både skälliga hundar och hörselskydd :(.
Försök med att prata lite snällt med hunden nästa gång du går förbi i stället, och se vad som händer. Det kan faktiskt hjälpa. Det brukade funka för mig när jag red förbi en skällig hund. Den kom helt enkelt av sig av en snäll röst och vänliga ord!

Alltså är jag dum som förväntar mig ett svar på festinbjudan? Har fortfarande inte fått något svar från kompisarna.. borde jag fråga igen?
Har god lust att skriva exakt vad jag tänker men då lär de väl snacka skit om mig tills tågen stannar. Känns som om de sagt upp bekantskapen :(
Vuxna människor! Den ena 28 och den andra 36, då borde man kunna bete sig tycker jag. Bara svara ett enkelt ja eller nej, konstigare behöver det inte vara.

Det kostar väl en del?

Jag har inga lurar. Öronproppar tror jag inte heller funkar för jag har trånga hörselgångar. In ear hörlurar funkar definitivt inte.

Du kan inte forvanta dig att omvarlden ska vara tyst och fungera som du tycker ar bast. Aven om hundens skallande ar hogt och besvarligt sa ar tydligen problemet ditt da du gar forbi, men han som bor dar inte reagerade. Darfor ar det ocksa din sak att losa ditt problem.
Dessutom skulle jag rekommendera att du ber om ursakt nar du ser mannen igen.

Min sambo åkte dit. :heart Tur det för gubben var tydligen så otrevlig att sambon fick säga till honom. :crazy:
Vad bra att sambon kunde åka :heart när jag tog bort min gamling så tyckte inte veterinären att jag skulle vara så han tog sig tiden att vara med när nödslakten kom och såg till att han kom iväg. Stans suraste veterinär enligt många men han var oändligt snäll mot mig och erbjöd en axel när jag behövde det.:heart

Alltså är jag dum som förväntar mig ett svar på festinbjudan? Har fortfarande inte fått något svar från kompisarna.. borde jag fråga igen?
Har god lust att skriva exakt vad jag tänker men då lär de väl snacka skit om mig tills tågen stannar. Känns som om de sagt upp bekantskapen :(
Vuxna människor! Den ena 28 och den andra 36, då borde man kunna bete sig tycker jag. Bara svara ett enkelt ja eller nej, konstigare behöver det inte vara.
Har du satt något osa datum? Om inte hade isf inte jag svarat på en gång, även om jag läst inbjudan.

För två år sedan, tror jag, slutförde jag denna. Frågan är om jag orkar slutföra toffla två :p

886250_1036150349780394_2984738563976682893_o.jpg

Har du satt något osa datum? Om inte hade isf inte jag svarat på en gång, även om jag läst inbjudan.

Nej, jag har bara sagt typ "Hej, tänkte ha fest i helgen vill ni komma?" . Enkel ja eller nej fråga kan jag tycka. Men å andra sidan frågade jag för ett år sen om vi skulle ha kräftskiva och har fortfarande inte fått svar... Så jag antar att inget svar också är ett svar.

:cry:

Nej, jag har bara sagt typ "Hej, tänkte ha fest i helgen vill ni komma?" . Enkel ja eller nej fråga kan jag tycka. Men å andra sidan frågade jag för ett år sen om vi skulle ha kräftskiva och har fortfarande inte fått svar... Så jag antar att inget svar också är ett svar.

:cry:

Är de ens några att kalla för vänner? En vän får en ju inte att känna sig ensam. Så svårt är det ju heller inte att svara ja eller nej på en fråga :/

Är de ens några att kalla för vänner? En vän får en ju inte att känna sig ensam. Så svårt är det ju heller inte att svara ja eller nej på en fråga :/

Nä, det är väl inte det. Vi var goda vänner förr så det gör ont att tänka att de inte vill ha med mig att göra längre..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 307
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 510
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka