Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haft jättemysigt på konferensen. Började med världens godaste hotellfrukost, sen jobb, 2-rätters lunch med utsikt över sjö och slott, jobb och eftermiddagsfika.
Sen köpa lite häst- och hund-mat, sätta upp lite nya lampor och rullgardin och bära in annat i förrådet. Har valt en ny dator också.
Däckade på sängen någon h.
Nu måste jag ner och göra stallet.
Vovvi kräktes igår. Men har behållit ris och fisk idag.
Bra dag!

Så här såg bilen ut innan jag defrostade den :meh:
23348298_372145266539663_2218328622446411776_n.jpg

Det är alltså inte lös pudersnö utan den är fäst på bilen med is underst :yuck: Meningen är att jag ska komma iväg i tid imorgon så efter defrostningen fick den kläder (aka "presenning").

Men jag tycker det är förjävligt att det ska behövas. Jag vet inte riktigt vart jag ska gå för att slippa både skälliga hundar och hörselskydd :(.
Men hur lång tid tar det att gå förbi hunden egentligen?

Be om ursäkt till gubben nästa gång, finns inget skäl att vara otrevlig. Jag hatar också skällande hundar men jag kan liksom inte styra hela omvärlden så den passar mig.

Och nu är dom där helikoptarna på G igen,5e rundan över huset på bara några timmar.Dom låter så högt så dom överröstar tvn.

Så här såg bilen ut innan jag defrostade den :meh:
23348298_372145266539663_2218328622446411776_n.jpg

Det är alltså inte lös pudersnö utan den är fäst på bilen med is underst :yuck: Meningen är att jag ska komma iväg i tid imorgon så efter defrostningen fick den kläder (aka "presenning").

NOOOOOOO! :arghh:

Sällskapet Vinterns Ovänner mobiliserar omedelbart inför säsongens kommande slag. (där jag bor har vi haft meteorologisk sommar fram till nu, trots lätt frost i natt)

Jag håller med @tanten Tar mycket hellre några minusgrader och lite snö än det här skiten vi har nu. Jag klev ut gympadojorna när jag skulle hämta hästen i hagen idag. Först den högra och sedan den vänstra i nästa steg. :arghh: Jag är trött på lera nu!

Fan. Fick äntligen tag i en vän som varit ovanligt tyst senaste tiden. Vi brukar höras flera gånger i veckan, men nu har det varit knäpptyst ungefär en vecka. Anledningen? Vännens partner har "plötsligt" visat upp extremt otrevliga sidor, anklagar vännen för otrohet, ska gå igenom vännens mobil något extremt och är en komplett skitstövel på många olika sätt. Igår flydde vännen hemifrån till en släkting, hon fick nog av allt. Nu pratade vi och jag önskar att jag kunde bli förvånad, men det är jag inte. Det har varit massor av småsaker som jag reagerat på länge, som jag försökt få vännen att se men utan resultat.

Efter samtalet letade jag upp en text om normaliseringsprocessen, skickade länken till vännen och sa att den texten måste läsas så snart som möjligt... Jag hoppas verkligen att det inte blir värre nu med allt, men fan vad orolig jag blir, och vännen bor på tok för långt bort för att jag ska ha någon möjlighet att åka dit och kolla läget eller dra med vännen hem till mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 307
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
955
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 510
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 934

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fodervärd
  • Torrfoderdjungeln..
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka