Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fan. Fick äntligen tag i en vän som varit ovanligt tyst senaste tiden. Vi brukar höras flera gånger i veckan, men nu har det varit knäpptyst ungefär en vecka. Anledningen? Vännens partner har "plötsligt" visat upp extremt otrevliga sidor, anklagar vännen för otrohet, ska gå igenom vännens mobil något extremt och är en komplett skitstövel på många olika sätt. Igår flydde vännen hemifrån till en släkting, hon fick nog av allt. Nu pratade vi och jag önskar att jag kunde bli förvånad, men det är jag inte. Det har varit massor av småsaker som jag reagerat på länge, som jag försökt få vännen att se men utan resultat.

Efter samtalet letade jag upp en text om normaliseringsprocessen, skickade länken till vännen och sa att den texten måste läsas så snart som möjligt... Jag hoppas verkligen att det inte blir värre nu med allt, men fan vad orolig jag blir, och vännen bor på tok för långt bort för att jag ska ha någon möjlighet att åka dit och kolla läget eller dra med vännen hem till mig.
Bra att din vän tog sig därifrån. Och bra att du finns där för din vän.

Fan. Fick äntligen tag i en vän som varit ovanligt tyst senaste tiden. Vi brukar höras flera gånger i veckan, men nu har det varit knäpptyst ungefär en vecka. Anledningen? Vännens partner har "plötsligt" visat upp extremt otrevliga sidor, anklagar vännen för otrohet, ska gå igenom vännens mobil något extremt och är en komplett skitstövel på många olika sätt. Igår flydde vännen hemifrån till en släkting, hon fick nog av allt. Nu pratade vi och jag önskar att jag kunde bli förvånad, men det är jag inte. Det har varit massor av småsaker som jag reagerat på länge, som jag försökt få vännen att se men utan resultat.

Efter samtalet letade jag upp en text om normaliseringsprocessen, skickade länken till vännen och sa att den texten måste läsas så snart som möjligt... Jag hoppas verkligen att det inte blir värre nu med allt, men fan vad orolig jag blir, och vännen bor på tok för långt bort för att jag ska ha någon möjlighet att åka dit och kolla läget eller dra med vännen hem till mig.
Nej fy vad tråkigt men glädjande att hon tar tag i situationen och har en vän som verkligen bryr sig.

Det är en VÄLDIGT lång vattenslang, och vattenkopp funkar inte för vi har inte vatten i stallet.... På plussidan (pardon the pun ;) ) så tinar nog slangen redan i morgon, och sedan ska det inte bli kallt igen förrän i början av nästa vecka ser det ut som :up:.
Har också en väldigt lång slang till de flesta hagar på andra sidan lilla vägen. Den är nedgrävd men inte så djupt (tyvärr) så stänger av den vid minus och har nu kunnat sätta på den mitt på dagarna när det varit plus. Men är det kallt längre tid och går djupare måste den stängas av helt och inte förrän på våren sättas på.
Lite omständigare med snö helt klart. Plus är att det inte är någon lera och att det blir ljusare och ser fint ut.
Har 4-hjulning så även om det tar längre tid att fylla alla baljor så är det ändå inte så tungt iaf.

Julen är lite mysig sen får det bli våååår igen :love:

Såg på tv hur dom åt jordgubbsglass och blev galet sugen. Har tyvärr bara chokladglass hemma.
Ska snart ta en dusch och sen är det sovdags.

I huset mittemot har någon satt upp adventsljusstakar i alla sina fönster.
Jag kan få klåda för mindre, lite längre hade dom kunnat vänta :arghh:

Min spontana reaktion på ditt inlägg blev typ att tänka tanken "ååååh, jag måste leta upp all vår julbelysning! :love::love::love:" :angel: Men jag tror jag får hålla mig lite till :rofl: Men lite vinterbelysning blir det nog snart i trädgården i alla fall :love:

Har f.ö äntligen fått tummen ur och bytt däck på ena bilen...
Hade sönder ett fälgkors (vred sönder :o), lådan till det (slog sönder med hammare när den inte gick att öppna :angel:) begärde nästan skillsmässa från mannen (helt klart hans fel att muttrarna hade fel dimensioner, var rostiga och åtskruvade på verkstad, att däcket vägrade släppa från bilen och att solen gick ned :rage:) och tappade bort katten (innekatt som öppnade dörren och gick ut medan jag var ute i trädgården med dörren olåst :banghead:). Nu är det bara andra bilen och transporten kvar :up:

Den här bilden skickade jag till tonåringen igår. "Jag tror du missade en fläck när du borstade honom igår". :angel:

20171106_170128.jpg

Tack och lov var det torrt så det gick hyfsat bra att få bort det. Men jag längtar till torra hagar. :arghh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 301
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
953
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 510
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
36 927

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka