Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hungrig. Men vad sjutton ska jag äta? Jag kanske ska koka en laddning grönsaker?

Och så är jag lite frustrerad över att jag bor i en så liten håla. Det är svårt att hitta aktiviteter här.

Det är visst svårt att sova i natt igen. Inte bra eftersom jag ska rida på morgonen. Jag behöver gå upp om 4 timmar.

I övrigt undrar jag om jag vill gå och se Shamrock i kväll. Jag vet inte riktigt om celtisk rock är min kopp te. Men vilka andra alternativ finns det här ute? Vet ej.

Kan inte sova :meh: Onödigt att däcka vid halv sju på kvällen. Nu vill jag göra röror men är nog inte en strålande idé att köra stavmixer klockan fyra på morgonen...

Det påstås att det ska snöa här idag. Jag har sommardäck på bilen och ska till stallet. Och så lite underbar mensvärk på det :meh:.

Vaknade och tittade ut snö :wtf::arghh::rage: Jag som skulle ut och rida men hästen har inga broddhål så det törs jag inte. Ny häst som bara ska skrittas Hoppas det smälter så kan jag åka i eftermiddag

Men så go, klart hästen ska vara ren om bena :D
När jag låg inlagd en sväng och sen var rörelsehindrad en längre sväng fick sambon "step up" och hjälpa mig med hästen, idag har de en jättefin relation och hästen är på ett helt annat sätt en självklar del av familjen :love:
(Och han fixade så att jag fick skypea med hästen från sjukhuset, inte alls larvigt :angel:)
Min sambo har tidigare ansett att stallet är skittråkigt, förutom när han fått gå på skogspromenader med lös häst i solen (dvs så som vi gjorde när lilla gul levde). Nu åker han dit i tid och otid för att "vara säker på att hon har vatten i hagen", "se att hon kommit in" och sånt där som andra har koll på :D. Skulle tro att han projicerar en del av sin oro över situationen just nu på stallet, vilket känns bra eftersom jag vet hur lugnande och läkande hästarna kan vara.

Han berättade nån dag om hur han hade borstat henne, "men inte med en sån där sopborste, utan med en hård för det tyckte hon om". Har ingen aning om vilken borste han menar, men sa att så länge den kommer från vår ryktväska så får han använda vad han vill (och skrattade gott åt min hjärnas tolkning att nån skulle rykta med en riktig sopborste med skaft).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 411
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 010
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 517
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 034

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Valp 2025
  • Blandraser och renraser

Hästrelaterat

Tillbaka