Vi som håller oss sysselsatta del 72

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller med dig,ibland skulle det vara jäkligt skönt att inte alltid släpa fram bilen bara för att ta sig till ett hak.

Men för mig är det värt att inte kunna shoppa, spontan-drinka, få snabbmat etc att kunna sova tyst, gå ut med hunden i skogen direkt, ha hästen ”hemma”, kunna se förjävlig ut när jag går utanför dörren utan att skämmas, killen kan jaga och förse oss med kött, jag kan jobba strötimmar hemma med hästarna när det passar övrigt etc.

Gav upp väntan och beställde faktiskt hem mat för mina sista pengar. Sedan sade det ploff så blev risgrynsgröten tjockare och är nog klar om ca 15 min. Sitter här på soffan och försöker undvika spy. Fått illamåendekänslor när jag äter numera och det är ju inte direkt bra..

Men för mig är det värt att inte kunna shoppa, spontan-drinka, få snabbmat etc att kunna sova tyst, gå ut med hunden i skogen direkt, ha hästen ”hemma”, kunna se förjävlig ut när jag går utanför dörren utan att skämmas, killen kan jaga och förse oss med kött, jag kan jobba strötimmar hemma med hästarna när det passar övrigt etc.
Håller med. Hästarna nära och naturen osv osv. Bott i stan som barn. Visst det har sin tjusning och många vänner som bor där. Men. Men det ör så värt att kunna komma ut direkt och ha allt annar t nära. Odla. Hästarna. Livet. Kärleken. Längtar inte till stan och avgaserna. Får jag akut lust kan jag snalaggahos pappa på söder.

Håller med. Hästarna nära och naturen osv osv. Bott i stan som barn. Visst det har sin tjusning och många vänner som bor där. Men. Men det ör så värt att kunna komma ut direkt och ha allt annar t nära. Odla. Hästarna. Livet. Kärleken. Längtar inte till stan och avgaserna. Får jag akut lust kan jag snalaggahos pappa på söder.

Jag är från Stockholms-förort och har bott så och på Söder. Det var vad jag ville och mådde bästa av då.
Men idag uppskattar jag annat.
Åker ju till städer ibland. Men vill bo på landet.
Det tar ju 1h till Sthlm härifrån. Känns helt ok!

Magkatarr har illamående som symptom. Äter man dessutom dåligt så förvärras magkatarren.

Nja, tror inte på magkatarr direkt. Tror mer det hänger ihop med mat och min övervikt i sig (=äter jag=så blir man större). Samtidigt vet jag om att det inte är ok att svälta sig för då sätts kroppen på svältläge och det går åt skogen det med..

Ånej det verkar vara en sk "ungdomsfest" ala FF i huset. Hoppas bara att slynglarna har åldern inne för att gå ut på krogen, alternativt inte tål starka drycker pga inte har härdat sig nog länge och helt enkelt däckar inom kort.

23415282_10155331703917762_558384169397429319_o.jpg

Povar färgsättning.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Visst kör vi i år också? :D Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet vad som gäller - men läs ändå igenom... 16 17 18
Svar
342
· Visningar
10 440
Senast: Takire
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 037
Senast: Sharpless
·
F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av... 5 6 7
Svar
131
· Visningar
6 524
Senast: zassoo
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på... 50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
37 093

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka