Bukefalos 28 år!

Vi som letar häst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men vad är det för ponny? :D
En 8 årig korsning irish cob/ Welsh (tror det är Welsh cob) som är tänkt att få vara min ridhäst. Lite dressyr, lite hopp men framför allt ut i skogen och ha roligt. Känns konstigt, för innan jag köpte åringen i årsskiftet så var det 12år sen jag köpte häst sist. Men Java är väldigt trevlig att hålla på med 😃
 

Bifogade filer

  • 19EC4665-91AC-47DE-9A51-88B7A26D490B.jpeg
    19EC4665-91AC-47DE-9A51-88B7A26D490B.jpeg
    389,2 KB · Visningar: 98
Hästen som står över 100 mil bort som jag var intresserad av… Jag har insett att det inte kommer gå att köra dit i närtid. Men. De kan eventuellt gå med på att sälja ändå.

Alltså köpa osett. Är det verkligen smart? Borde jag verkligen det?
Valack, SWB, skadefri, 13 år, 110k. Verkar hur bra och trevlig som helst. Precis det jag söker…
Jag bor i Västerbotten och har köppt osett flera gånger och det har blivit jätte bra. Mitt bästa köp var från Dannmark och sämsta köp var den som bodde fem mil i från, som jag var å hälsade på flera gånger, var med vid besiktning mm.
Köpte även dotterns ponny osedd, blev superbra. Så jag hade absolut vågat om allt känns bra.
 
Tack för svar! Jag vet fortfarande inte om jag har dålig balans. Har frågat folk runt omkring och får då nej som svar, men har även fått höra ”du vet bäst själv om du har god balans”.

Jag kanske läser in för mycket värdering i ordvalen..
Jag tycker att jag har dålig balans. Jag rider nästan bara barbacka, min tjej kan hoppa, bocka och ibland fara åt sidorna, jag sitter kvar. Men rida fint på banan i balans, då känns det som att jag halkar runt som om jag satt på en ål.

Jag brukar få höra att jag måste ha jättebra balans, men det är inte min upplevelse.
 
Jag tycker att jag har dålig balans. Jag rider nästan bara barbacka, min tjej kan hoppa, bocka och ibland fara åt sidorna, jag sitter kvar. Men rida fint på banan i balans, då känns det som att jag halkar runt som om jag satt på en ål.

Jag brukar få höra att jag måste ha jättebra balans, men det är inte min upplevelse.
Åh vad jag känner igen mig! Bara för att jag sitter kvar, så betyder inte det att jag sitter bra.
 
Gahhh! Jag blir tokig! Senast idag ska ska få video på hästen i Polen. Jag vill ha videorna NU NU NU. Jag får sitta på händerna för att inte vara världens jobbigaste potentiella köpare. :nailbiting::nailbiting:

Lägg bort telefonen och gå ut på en promenad 🤣
 
Gahhh! Jag blir tokig! Senast idag ska ska få video på hästen i Polen. Jag vill ha videorna NU NU NU. Jag får sitta på händerna för att inte vara världens jobbigaste potentiella köpare. :nailbiting::nailbiting:

Tror jag vet vem säljaren är och han är omöjligt svår att få tag på och sen bam! får man jättemycket svar 🤣. Känner en som köpt av honom och hon är jättenöjd med sin häst 😊.
 
Tror jag vet vem säljaren är och han är omöjligt svår att få tag på och sen bam! får man jättemycket svar 🤣. Känner en som köpt av honom och hon är jättenöjd med sin häst 😊.
Det låter faktiskt precis som säljaren här. Jag har lyckats att inte tjata. Men fasen vad svårt det är!
Lägg bort telefonen och gå ut på en promenad 🤣
Jag gjorde exakt det! Nu kliar det i fingrarna igen 🤣
 
Jag hittade 3 spanska hästar jag kunde tänka mig igår, men alla hann bli sålda. Inte hittat någon jag som faller mig i smaken i Sverige så jag messade en vän idag och hon hade två som hon kände till och som skulle kunna passa mig. Så vi får se vad som händer.

Igår var jag färdig att utöva exorcism för att komma ur svackan med hästar som säljs fortare än kvickt. Men jag löste det med ett glas vin och en bit parmesan istället och tänkte att jag kan skjuta upp exorcismen lite.
 
Nu har jag fått lite filmer. Tyvärr så var de ju inte alls enligt instruktion, men jag har skickat vidare till en kunnigare vän som får titta på den och se vad hon tycker om benställning och så. Jag tycker mig se att hon är lite off i carpalleden, men inte jättefarligt. Några perfekta hästar finns inte, så det är bara att bestämma vad som känns ok och inte. Svårt det där.

I övrigt så är jag positivt överraskad av videorna. Hon verkar pigg och glad, lite lättare i typen än vad bilderna visar, vilket känns bra. Hon är bara tre så massa kommer ju komma sen ändå.

Skritten är ok, hade kanske önskat mer övertramp, men hon är lite spänd med svansen upp så det är möjligt att det går att få till när hon är avslappnad. Hon verkade följsam och trevlig.

Nu får vi bara se om han lyckas filma när hon skrittar rakt mot kameran med...
 
Jag hittade 3 spanska hästar jag kunde tänka mig igår, men alla hann bli sålda. Inte hittat någon jag som faller mig i smaken i Sverige så jag messade en vän idag och hon hade två som hon kände till och som skulle kunna passa mig. Så vi får se vad som händer.

Igår var jag färdig att utöva exorcism för att komma ur svackan med hästar som säljs fortare än kvickt. Men jag löste det med ett glas vin och en bit parmesan istället och tänkte att jag kan skjuta upp exorcismen lite.
Ja man blir tokig för mindre alltså. Därför jag har börjat titta mer utomlands. Sverige går inte. Det som är säljbart går FORT. Det som inte är säljbart vill man ju inte ha själv heller så atte...
 
Jag har fått fler filmer! Nu börjar funderandet över vilka fel man kan acceptera. Lätt parallellförskjuten vänster fram, utåtåad båda, men hon är bara 3 så hon kanske blir rak i slutändan. Verkar väldigt rörlig i lederna. I vissa vinklar ser benen helt raka ut och sen är det lite krokigt. Hovarna lämnar en del att önska, det syns att de inte har fått så mycket omtanke om man säger så. Men det känns tyvärr ganska så standard på många ställen. Och hovar går ju att fixa till. Lite knipt vid carpallederna med, men det känns som att typ alla araber är det numera så ja...

Jag har skickat filmen till en mer kunnig vän så får vi se vad hon säger.
 
Jag hittade 3 spanska hästar jag kunde tänka mig igår, men alla hann bli sålda. Inte hittat någon jag som faller mig i smaken i Sverige så jag messade en vän idag och hon hade två som hon kände till och som skulle kunna passa mig. Så vi får se vad som händer.

Igår var jag färdig att utöva exorcism för att komma ur svackan med hästar som säljs fortare än kvickt. Men jag löste det med ett glas vin och en bit parmesan istället och tänkte att jag kan skjuta upp exorcismen lite.
Vin brukar kunna lösa en hel del faktiskt!
 
Är det bara jag, eller säljs det väldigt mycket D-ponnyer? Varför är det så isåfall?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
3 600
Senast: WBanna
·
Hemmet Är det någon som gjort detta? Jag har ingen aning hur jag ska gå tillväga då inga jag känner är intresserade och jag just nu inte håller...
Svar
2
· Visningar
422
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 506
Gnägg Tycker det känns som att priserna droppar och många ligger ute på annons läääänge, stämmer min iakttagelse? Framför allt många unga...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
8 890
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp