Vill du rida fälttävlan är det en fördel med en lite ädlare modell
De är fortfarande rejäla jämfört med en sporthäst.
Jag rider inte på sån nivå att det spelar nån större roll.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vill du rida fälttävlan är det en fördel med en lite ädlare modell
De är fortfarande rejäla jämfört med en sporthäst.
Jag rider inte på sån nivå att det spelar nån större roll.![]()
Å andra sidan är kallblodstravaren inte grövre eller tyngre än att de kan vara i toppkondition för att klara ett travlopp i hög hastighet. Vi ska inte överdriva...Även en H80 blir ganska tuff för en grov och tung häst.
Även en H80 blir ganska tuff för en grov och tung häst.
Å andra sidan är kallblodstravaren inte grövre eller tyngre än att de kan vara i toppkondition för att klara ett travlopp i hög hastighet. Vi ska inte överdriva...
Jag är ytterst tveksam till att jag kommer tävla. Så det gör inget. Men träna vill jag kanske och då går det att anpassa.![]()
Det finns en fälttävlansryttare som har mycket kunskap kring importer från Irland och nätverk där, jag hade bett henne om hjälp isåfall.Jag insåg igår kväll att en av mina favoriter när jag gick på ridskola var en connemara som glömde bort att han skulle vara ponny. 158 cm blev han istället. Grovt byggt. Tror också du är nåt på spåret med connemarakorsning, men vet i sjutton om jag skulle våga importera.
Ser även att en del nordsvenska hingstar betäckt swb, det skulle kunna bli en bra individ också.