Vi som letar häst III

Bukefalos 30 år!

Ni kan inte skriva ett bindande avtal där det framgår att hästen SKALL visas?

Att du, om hästen inte visas, skall betala X antal kronor?

Nä, hen vill visa själv. Det var tydligt att det var viktigt och det går såklart inte att tvinga nån att sälja en häst till mig. :(

Tror tyvärr att säljaren egentligen inte vill sälja till mig men inte vill säga det, utan hoppas att jag ska hitta en annan häst innan denna visas.

Alternativt inte känner sig bekväm med handpenning när det kanske handlar om 2-3 månader innan köp.
Är väl just då handpenning är perfekt. Typ samma som när man köper föl

Men kan ju vara som du misstänker. Himla tråkigt i så fall

Jag småletar lite efter en b-ponny och hänger dagligen på hästnet men slås av att det finns väldigt lite hästar till salu och få nya annonser läggs ut?? Vart hittar man hästar nu för tiden? :confused:

Jag småletar lite efter en b-ponny och hänger dagligen på hästnet men slås av att det finns väldigt lite hästar till salu och få nya annonser läggs ut?? Vart hittar man hästar nu för tiden? :confused:

Är det Welsh, russ eller dartmoor du tänkt dig? De flesta raser har egna sidor på fb där många lägger upp annonser, oftast fler jämfört med (värdelösa) hästnet.

Sen finns även svehästar och hästlycka som riktar in sig på SH-raser respektive swb.

Är det Welsh, russ eller dartmoor du tänkt dig? De flesta raser har egna sidor på fb där många lägger upp annonser, oftast fler jämfört med (värdelösa) hästnet.

Sen finns även svehästar och hästlycka som riktar in sig på SH-raser respektive swb.
Egentligen welsh eller liten ridponny men med tanke på det obefintliga utbudet; vad som helst som är trygg för barn och i vettig ridmodell och gärna max 120 cm eller strax över :up: ej shettis/russ

Såna pärlor brukar säljas utan annons tyvärr. Men jag tror mer på fb än hästnet iaf, vet att det finns en grupp för welsh som är ganska aktiv.
Misstänker också det... Får väl lägga ut krokar sedan när det blir skarpt läge och leta via kontakter. Hoppas på ledig stallplats till slutet av sommaren 👍 men man vill ju fönstershoppa också i väntan på, om inte annat för att skaffa sig en bild över prisläget

Misstänker också det... Får väl lägga ut krokar sedan när det blir skarpt läge och leta via kontakter. Hoppas på ledig stallplats till slutet av sommaren 👍 men man vill ju fönstershoppa också i väntan på, om inte annat för att skaffa sig en bild över prisläget
Du har en grupp för welshponny och cob med över 11 000 medlemmar. Läs dock reglerna och annonsreglerna om du ska annonsera eller fråga kring prisläge.

Du har en grupp för welshponny och cob med över 11 000 medlemmar. Läs dock reglerna och annonsreglerna om du ska annonsera eller fråga kring prisläge.
Har koll på den :up: men allt försvåras ju av att fb inte tillåter försäljning av djur så det är inte alltid lätt att veta vad som är till salu och än mindre vilket pris. Förvånas bara av att ingen vettig sida utanför fb används istället för att komma runt det problemet.

Senast jag köpte häst var 2013, det kanske märks :rofl:

Har koll på den :up: men allt försvåras ju av att fb inte tillåter försäljning av djur så det är inte alltid lätt att veta vad som är till salu och än mindre vilket pris. Förvånas bara av att ingen vettig sida utanför fb används istället för att komma runt det problemet.

För att ingen vill administrera en sådan sida...
Det annonseras om både köpes och säljes djur på Facebook. Och i welsh gruppen. Så gör du ett letar-inlägg där får du förhoppningsvis svar. Och kan ta pris i om. Det gäller bara att skriva annonser på rätt sätt så att Facebook inte snappar upp det. Dock verkar de jävligt ojämna. Det finns grupper uttalat för att sälja och köpa hästar som överlever. Medan mer forumlika grupper stängts ner pga annonser.

Det finns även grupper speciellt för b-ponnys om du söker på det.

Jag blev superförtjust i häst 2, precis min typ både exteriört och temperamentsmässigt. Men säljaren vill inte sälja förrän den är visad, jag fick inte ens lägga handpenning. Så jag vet inte, kanske vill hen egentligen inte sälja till mig? Är lite uppgiven nu, men jag får bara hoppas att jag får köpa hästen när den väl är visad.
Jag tror inte att det handlar om dig. Är uppfödaren noga med sin avel så vill de se till att visa.

Jag tycker du skall läka dig vinn om en god relation, och kanske kan du få möjlighet att titta på visningen?

Då visar du att du verkligen är seriös också!

Jag tror inte att det handlar om dig. Är uppfödaren noga med sin avel så vill de se till att visa.

Jag tycker du skall läka dig vinn om en god relation, och kanske kan du få möjlighet att titta på visningen?

Då visar du att du verkligen är seriös också!

Jo, att det är viktigt med visning vet jag, har själv en uppfödning som jag verkligen hoppas att ägaren visar. Men till skillnad från den här uppfödaren så har jag redan sålt dvs har ingen kontroll över om det blir visning eller inte. Så jag förstår verkligen den biten.

Vem som helst kan vara med på visningen, det är öppet för allmänheten. Däremot blir det väldigt dyrt för mig att åka så många mil igen, den här resan har kostat några tusen redan och sen (om jag får köpa) blir det kostnader för veterinär och givetvis lastbil hem till mig. Så jag kan bara hålla tummarna att jag får köpa i slutändan.

Det finns även grupper speciellt för b-ponnys om du söker på det.
Jag är nog med i de flesta grupper redan. Jag hade hoppats på att det fanns en bra annonssida utanför FB så som hästnet alltid varit bra innan med många hästar, där man kan söka på vad man vill ha och där det står pris. Men då vet jag, ingen sådan sida finns som används i någon större utsträckning :up:

Egentligen welsh eller liten ridponny men med tanke på det obefintliga utbudet; vad som helst som är trygg för barn och i vettig ridmodell och gärna max 120 cm eller strax över :up: ej shettis/russ
Jag vet en mindre welsh som är till salu (men inte ligger på Hästnet etc ännu). Den är dock väldigt het, men i övrigt väldigt schysst och vunnit mycket i hoppningen.

Letar a/b ponny till barnet. En sådan där liten ponny som alla föräldrar vill ha och det är skitsvårt. Antingen så säljs de i princip i samma sekund som annons kommer ut eller så får man inget svar, dvs säljarna överöses nog med förfrågningar. Känns som om det kommer ta ett bra tag detta letande. Har iaf satt ut en sökes annons nu.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka