Vi som letar hus

Bukefalos 30 år!

Nu är jag igång och letar igen.
Ska titta på ett troligen i slutet av nästa vecka. Jag är tyvärr upptagen på visningsdagen så försöker få till en egen visning.
Det är ett hus som låg ute för nått år sen, då mer med hel del jobb att göra, så jag backade. Så spännande!
Har varit dött med för mig lämpliga hus ett bra tag nu, men slutpriser är i min favör så kanske!
Det ligger 1,5 mil från jobbet, till skillnad från nu när jag bor 4,3 mil från. Och precis bredvid en hästgård 🥰
Håll tummarna!

Jag var och tittade på ett hus igår. Jag är intresserad, absolut! Huset ligger ute för strax under min maxbudget och är värt det. Efter första visningen har inga bud kommit, andra visningen var igår. Inga bud hittills, men det säger inte så mycket.
Så vad gör jag nu? Jag skulle vilja åka dit och titta på trädgården igen, vilket förhoppningsvis blir på tisdag. Om säljaren går med på det förstås. Men annars är jag redo att lägga bud. Ett problem är att han som är tänkt ska besikta åker utomlands på tisdag och är borta ca 3 v. Blir det ett problem får jag ta in firma, men jag hoppas ju kunna spara den pengen.

Men hur gör jag nu? Ska jag avvakta med att lägga bud? Lägga bud redan? På vad i så fall? Lägga bud på utgångspriset med krav på snabbt avslut? Med förbehåll ang besiktning?

Huset ligger ute för 1495000.

Just ja. Det ska byggas en ny väg och det fick jag reda på via grannar. Inget som mäklaren informerat om eller så, utan ren fluns att jag fick reda på det. Man väntar på godkännande för statligt stöd så kostnaden är inte satt än, grannar trodde på runt 15000. Kan man kolla upp det någonstans?

Just ja. Det ska byggas en ny väg och det fick jag reda på via grannar. Inget som mäklaren informerat om eller så, utan ren fluns att jag fick reda på det. Man väntar på godkännande för statligt stöd så kostnaden är inte satt än, grannar trodde på runt 15000. Kan man kolla upp det någonstans?
Är det en vägsamfällighet? I så fall tänker jag att du borde kunna kolla med dem.

Se till att berätta det för mäklaren. Då är hen tvungen att informera alla potentiella köpare om saken. Kan vara tungan på vågen för någon, till din fördel förhoppningsvis

Se till att berätta det för mäklaren. Då är hen tvungen att informera alla potentiella köpare om saken. Kan vara tungan på vågen för någon, till din fördel förhoppningsvis

Har skickat så här till mäklaren:
Screenshot_20250914_095852_Messages.webp

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka