Vi som pluggar - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som pluggar - del 2

Blev hänvisad till nya syon med påpekande om att jag inte klarat en enda poäng än, nej men lätt när omtentorna är månader efteråt och det tar lika många månader att rätta labbarna. Dessutom har vi två tentor kvar. #surtjej

Syon är självklart borta till halv två med, bara för att.

Om du borde ha sagt till tidigare den här gången är det ingen som vet, mitt råd var mest för framtiden. :)

Läraren har inte svarat alls, och dessvärre måste jag säga att jag inte förväntar mig att hon ska göra det heller. Det är lite så det funkar på mitt universitet (som f.ö. röstades fram till Storbritanniens bästa universitet förra året, tveksamt om jag tycker att de förtjänar den titeln!) tyvärr; de kastar in oss i grupper, ger oss ett projekt och säger tack och adjö typ. De är helt ööövertygade om att grupparbete är det bästa som finns, och baserar ofta hela betyget på ett grupparbete och en salstenta. Enbart. I början gjorde jag några tappra försök att klaga, men de är så blinda och övertygade om sin egen förträfflighet att det inte går att diskutera med dem. Jag får bara till svar att grupparbete är ju sååå nyttigt för er, att jag måste lära mig att jobba i grupp även när inte allt fungerar och att jag kommer att ha sååå mycket nytta av det i framtiden. Det enda det gjort för mig är att få mig att hata grupparbete i alla dess former - även om jag vet att det kan vara helt fantastiskt när det funkar. Lyckliga dig som fått uppleva det Stalone, och lyckliga dig som lyckades undvika det helt och hållet Inglorion!

Det där är ju så :banghead::rage::banghead::rage:
Låter typ som vårat program, tamigf*n allt ska göras i grupp. Visst kan jag se fördelarna med det också, en del måste verkligen lära sig att samarbeta med andra. Men varför inte sätta de personerna i en egen grupp så de inte drar ner andras betyg i skiten, de som vill få ut något mer än så av sin utbildning?!
(Ja, jag är lite rabiat mot alla dessa grupparbeten just nu. Mest kanske på grund av att jag precis har varit i typ samma sits som Mineur)

Bra gjort av dig att du röt ifrån till slut! Även om det inte skulle ge resultat nu på en gång kommer det kännas så mycket bättre för dig själv att du har satt ner foten :)

Kl på mig själv

Efter att ha fått tillbaka mitt hjärnskakningssnurriga huvud pga all stress (dra hela lasset som skulle vara fördelat på två, men med en skriv"kompis" som bara kommer med undanflykter och dåliga ursäkter = jag halkar efter med allt annat och blir ännu mer stressad) fick jag nog. Det resulterade i ett par konstruktiva utskällningar och hot om att begära att få skriva själv och ett långt mail till vår handledare där jag förklarade läget och att jag var rent utsagt skitless på situationen och höll på att slita ut mig totalt.
På handledningen dagen efter tog handledaren upp det hela och bestämde sig för att splitta uppsatsen och bara bedöma de individuella prestationerna ( :banana: ) Jag slipper rodda ihop hela uppsatsen själv för att öht få godkänt, utan behöver bara fortsätta skriva "min" del (som f.ö fick väldigt fint omdöme) och jag slipper lägga energi på tjata på personen om att hen måste börja skriva något. Jag :love: min handledare!!

En liten del av mig känner dock att det tar emot lite, jag vill ju lämna in ett arbete jag kan känna mig nöjd med som helhet. Nu kommer ena halvan bara bli pannkaka, men jag får släppa det helt enkelt och bara försöka känna mig nöjd med min del om jag ska orka med allt annat också

Som du säger måste du släppa att allt inte blir bra, publiceras det? Annars hade inte jag brytt mig faktiskt. Det är din hälsa som är viktig inget annat

Nu är det bara en fördjupningsuppgift och inte uppsats, så på så sätt kommer det inte publiceras på något sätt. Dock ska den dels redovisas och dels granskas av ett par opponenter som om det skulle ha varit en uppsats på universitetsnivå och det är väl det som gör att det tar emot lite att släppa det helt efter att ha sett det (ytterst knapphändiga) min skrivpartner har skrivit, det skulle kunna vara skrivet av en fjortonåring.
Men precis som du säger, min hälsa går absolut först och jag är otroligt glad och lättad över att handledaren tog tag i det på allvar annars vet jag inte vad jag hade gjort

En liten del av mig känner dock att det tar emot lite, jag vill ju lämna in ett arbete jag kan känna mig nöjd med som helhet. Nu kommer ena halvan bara bli pannkaka, men jag får släppa det helt enkelt och bara försöka känna mig nöjd med min del om jag ska orka med allt annat också

Nej nej men så ska du inte tänka! Du får vara nöjd över hela din del ju! Hellre det än att du ska sitta och göra ett helt arbete som egentligen var menat för två.

Skönt att det löste sig för dig :)

*kl*

Fick veta idag att troligtvis får vi inte tentaresultatet förrän på måndag. :banghead: De har 15 dagar på sig att rätta, och om vi skrev tentan fredag för tre veckor sedan så är dag 15 faktiskt imorgon. På måndag är det 16 dagar. Jag är fan i upplösningstillstånd.

KL

Jag öppnade boken för första gången i denna kursen igår morse. I morgon är kursens sluttenta. Klarar jag den ska jag fasen fira med skumpa! Har pluggat några timmar igår och några timmar idag - dvs skrivit anteckningar om alla lärandemål och sedan läst igenom dem två gånger. När jag blev förhörd för en timme sedan kunde jag faktiskt mina anteckningar utantill (tack gud för fotografiskt minne :bow:) så jag hoppas verkligen att jag tolkat allt rätt och klarar mig i morgon. Men skulle jag inte göra det har jag ju bara mig själv att skylla... :D

Kl.
HEJJA er alla :D
Jag har klarat min tuffaste termin någonsinn och har bara efter att få ut från en tenta (8poängs tentan som jag råååka försöka plugga in på 24timmar...) kan ha gått hur som :) Och få tillbaka B-uppsatsen. Men i övrigt så har jag JULLOV i tre hela veckor! Bästa med mitt universitet: alla kurser görs klart före jul = 100% ledigt över jul om man klarar alla tentor :D

God Jul på er alla och kämpa på :)

KL.

Wäwäwä! Varför envisas jag med att ständigt cut it close?:banghead: Uppe före fem för att skriva klart sista sidorna på slutmanuset som ska in 12.00. Önska mig lycka till :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 965
Senast: malumbub
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 469
Senast: zassoo
·
Kultur På allmän begäran kommer här nästa bingobricka :bump: Vi kör en mindre bricka nu, fram till sommaren, så tar vi en riktig bricka igen... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
6 111
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag... 2
Svar
29
· Visningar
5 948
Senast: Torktumlare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka