Sv: Vi som pluggar - del 2
Är ämnesadmistratören jag mejlat, ska börja terrorringa hen nu
Är ämnesadmistratören jag mejlat, ska börja terrorringa hen nu
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Läraren har inte svarat alls, och dessvärre måste jag säga att jag inte förväntar mig att hon ska göra det heller. Det är lite så det funkar på mitt universitet (som f.ö. röstades fram till Storbritanniens bästa universitet förra året, tveksamt om jag tycker att de förtjänar den titeln!) tyvärr; de kastar in oss i grupper, ger oss ett projekt och säger tack och adjö typ. De är helt ööövertygade om att grupparbete är det bästa som finns, och baserar ofta hela betyget på ett grupparbete och en salstenta. Enbart. I början gjorde jag några tappra försök att klaga, men de är så blinda och övertygade om sin egen förträfflighet att det inte går att diskutera med dem. Jag får bara till svar att grupparbete är ju sååå nyttigt för er, att jag måste lära mig att jobba i grupp även när inte allt fungerar och att jag kommer att ha sååå mycket nytta av det i framtiden. Det enda det gjort för mig är att få mig att hata grupparbete i alla dess former - även om jag vet att det kan vara helt fantastiskt när det funkar. Lyckliga dig som fått uppleva det Stalone, och lyckliga dig som lyckades undvika det helt och hållet Inglorion!
En liten del av mig känner dock att det tar emot lite, jag vill ju lämna in ett arbete jag kan känna mig nöjd med som helhet. Nu kommer ena halvan bara bli pannkaka, men jag får släppa det helt enkelt och bara försöka känna mig nöjd med min del om jag ska orka med allt annat också