Vi som pluggar - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi som pluggar - del 2

knapp

Tenta skriven, skönt att ha det gjort. :) Var lättare frågor än jag förväntade mig, borde ha övat mer på det allra mest grundläggande... Känns nästan lite taskigt, så jäkla mycket man läst i den där boken, men extremt få och de mest grundläggande begreppen kommer på tentan. Så får väl se hur det gick, men borde bli godkänt iaf.

Skönt att den är gjord i alla fall som du säger! Men förstår irritationen över att en lite för basic tenta, jag tycker ofta man lämnar det grundläggande ganska tidigt i lärandeprocessen och sedan brukar tentor ofta utelämna det mest centrala/grundläggande tycker jag...

Jag sitter och tragglar med det sista momentet för denna kurs. Vi lämnade in våra tentor för nästan två veckor sedan och nu ska vi ha ett tentaseminarium :wtf: Jag sitter alltså och läser igenom fem andra kursares tentor och skriver lite anteckningar. Äckligt ångestfyllt! Självkritikern i en ser bara positivt på de andras upplägg och texter, och min redan negativa uppfattning om min egna tenta bara förstärks. Outhärdligt! Och så snöar det utanför fönstret! UUUHÄÄÄ!

Jag sitter och tragglar med det sista momentet för denna kurs. Vi lämnade in våra tentor för nästan två veckor sedan och nu ska vi ha ett tentaseminarium :wtf: Jag sitter alltså och läser igenom fem andra kursares tentor och skriver lite anteckningar. Äckligt ångestfyllt! Självkritikern i en ser bara positivt på de andras upplägg och texter, och min redan negativa uppfattning om min egna tenta bara förstärks. Outhärdligt! Och så snöar det utanför fönstret! UUUHÄÄÄ!

Jag är helt säker på att din är minst lika bra/rätt! Men jag förstår känslan..

KL

3 helt undervisningsfria dagar fram till helgen. Ska möta upp några kompisar på biblioteket och plugga med dem heeeela dagen lång. Känns som att jag har en helt oändlig pluggsjö att ösa ur, vet inte riktigt vilken ände jag ska börja i. Men jag tror det blir anatomi idag och så neurologi imorgon (plus lite anatomirepetition). Pre-tenta-p, here I come! (Tenta-p börjar officiellt på måndag, jag är nog lite galen men jag ser faktiskt fram emot den lite O_o Det är något charmigt med att bubbla in sig så totalt ändå haha :D)

Jag brukar också tycka det är lite skönt att gå in i tentatunneln, men den här gången är det lite jobbigt. Saker utanför distraherar och jag får inte riktigt ordning på det hela.

Tenta på lördag, jippie? :nailbiting:

Ja då är det ju inte roligt förstås. Men man hinner otroligt mycket på 3 pluggdagar (som det ju är till lördag) så det kanske hinner ramla på plats!

Det kommer gå bra! Om inte annat står och faller inte livet med den tentan :)

+ Wys

Ja det var 19 frågor och nästan alla var ju extremt basala, sen på sista frågan skulle man ge en helhetsbild och därmed använda allt man redan skrivit om på de andra frågorna...? Jag förstår ju absolut vitsen med helhetsbilden och man kunde ju skriva mer också, men efter några frågor hade jag tröttnat och ville gå hem. :p Gud vad tråkigt det var att skriva salstenta. För första gången i mitt liv kände jag att det är en ganska värdelös examineringsform, antagligen för att det inte passar det här kursinnehållet alls.

Dessutom var alla frågor värda lika många poäng oavsett om det krävde en hel sidas svar eller två meningar. Nåja! Det fanns ju inga tidigare tentor att öva på så det var ju ganska omöjligt att veta vad som var det viktigaste egentligen.

Härligt Chilli, avklarad iaf! Själv har jag tentan imorgon OCH JAG VILL BARA INTE!

Kethes, jag tycker det låter alldeles utmärkt! Man kan behöva avlastning emellanåt, så det tycker jag du gör rätt i! Hoppas din förkylning släpper också. :)

Jag brukar också tycka det är lite skönt att gå in i tentatunneln, men den här gången är det lite jobbigt. Saker utanför distraherar och jag får inte riktigt ordning på det hela.

Tenta på lördag, jippie? :nailbiting:

Förtillfället är jag så stressad över allting som ska göras ATT INGENTING BLIR GJORT!

(Sedan är det så att det är minn allra första tenta så jag har lite extra ångest.)

Vad har du tenta i?

Ja, förhoppningsvis blir min tenta godkänd också och jag vet helt och hållet att det inte är förnuftigt resonerande jag håller på med när jag hackar ner på min tenta ;)

Kan för övrigt inte alls försåt hur man kan gilla tenta-bubblan, fy! Men jag har en läkarstudentkompis som säger liiiiite samma sak, i alla fall innan tentaperioderna. Inte under ;)

KL

Tenta skriven! :) Det gick bra och jag känner mig i alla fall godkänd.

Dessutom 19,5 av 20 poäng på preparatförhöret i fredags :D

Nu ska jag ta det lugnt ett tag ;)

Förtillfället är jag så stressad över allting som ska göras ATT INGENTING BLIR GJORT!

(Sedan är det så att det är minn allra första tenta så jag har lite extra ångest.)

Vad har du tenta i?

Första tentan, vilka ljuva minnen man har. :D

Förvaltningsrätt. Bitvis precis hur intressant som helst, bitvis så bedövande tråkigt.

Alltså tentor på helger! Så himla tråkigt :p

Mm, och det är tyvärr inte helt ovanligt för oss eftersom vi är så många att vi bara kan använda en av tentasalarna.

Najs! Bra jobbat!

Tenta imorgon, hjärnan känns som potatismos och jag är irriterad så det ryker ur öronen. Hoppas irritationen lagt sig till imorgon, annars lär jag bara lämna arga och bitska svar.. Bläääää vill inte! Just nu vill jag bara sluta plugga och gå och lägga mig ett par månader eller år..

Jag säger detsamma!

Har vart så sjukt effektiv nu ikväll, varför kunde jag inte vart det igår? Det mesta är förberett inför morgon dagen, kläder framlagda, kaffekokarn påfylld, hästarnas mat o vatten i hagen.
Nu ska jag duscha, lyxa till det med att bädda rent :p plugga en timme till och sedan sova. Tänkte pallra mig upp extra tidigt så jag får någon timmes plugg innan också. :cautious:

*kl*

C på min allra första filmanalys :banana:

Härligt, grattis!

Själv skrev jag min första tenta imorse *gråter* svarade på nästan allt, men kändes som om jag mest satt och hitta på. :cautious:
Plus att när jag vaknade imorse så hade jag skitont i armbågen, så nu ska jag försöka plugga via datorn..

KL

BAAAAAH!!!!

Haft 11 timmars praktik idag. Började 6.45, slutade 18. Likaså igår. Och i förrgår. Och i måndags. Och i morgon.

Samtidigt har jag en tenta som jag måste posta in (!!!) och som ska vara inlämnad senast söndag (ha poststämpel då).

Jag har skrivit ett A4 av tre. Ska referera till SJU (!!!) böcker och två artiklar - men har bara en! Måste hitta en till och hittar verkligen ingen bra. Någon som har bra idé på artiklar eller sökord? Handlar om livsberättelsen, omvårdnad yadayada. Jag har fokuserat på en patient som gjort höftplastik, så nånting om det eller rehabilitering hade ju varit.. Gött.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
4 107
Senast: malumbub
·
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet... 26 27 28
Svar
555
· Visningar
28 538
Senast: zassoo
·
Kultur På allmän begäran kommer här nästa bingobricka :bump: Vi kör en mindre bricka nu, fram till sommaren, så tar vi en riktig bricka igen... 4 5 6
Svar
119
· Visningar
6 112
Senast: Ceta
·
Skola & Jobb Jag förstår att kostnaden för att äga en bil beror på en massa saker som bränsleförbrukning, försäkring, skatt, årsmodell, hur långt jag... 2
Svar
29
· Visningar
5 959
Senast: Torktumlare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka