Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ny kurs idag. Den håller på resten av terminen. Känns inte helt motiverande eftersom jag satt stora delar av helgen med en rapport ifrån kursen innan samtidigt som jag har en omdugga i slutet på veckan (jag skrev inte en av examinationerna). Dessutom så har inte alla duggor rättats men våran stackars lärare har lovat att det ska vara gjort till på onsdag så vi hinner att anmäla oss till fredagens omdugga.

Håller på med en forskningsöversikt nu som går seeegt. Var riktigt svårt att komma på hur jag skulle koppla artiklarna till min kurslitteratur, men jag tror att det börjar lossna nu. Kursansvarige förlängde deadline med en hel vecka för att han nog förstod att det var lite knepigt att hinna med allting, känns ovant!

Har nu också fått veta att jag fick högsta betyg på sista inlämningsuppgiften på kursen som jag tyckte var jättesvår, så det känns verkligen bra! Nu är hela den klar, och kan läggas åt sidan. :up:

Första föreläsningen gjord på nya kursen. Helt okej. Säga vad man vill om arbets och organisationspsykologi men de som arbetar inom fältet brukar kunna planera på ett vettigt sätt och ändra efter feedback:)

Dock så har vi inte tillgång till kursen på vår lärplattform än så jag kommer inte åt artiklar, instuderingsfrågor och inlämningsuppgifter :arghh:

Jag är sååååå omotiverad. Mitt livs sista tenta imorgon och det enda jag gjort som varit i närheten av plugg är att installera en talsyntes på datorn :o

Igenkänningsfaktorn är tyvärr skyhög :angel: Däremot är min sista tenta om några veckor. Läser också min absolut sista kurs, känns som vi har ett mönster ;) Fast min kurs suger så det kan vara lite därför också haha.

@zassoo Vi verkar definitivt vara på samma plan :D Men så är vi väl ett helt gäng som tar examen i vår också (Buke-examens-fest i sommar?! ;) ). Min kurs är egentligen rätt bra, teorin är intressant men det praktiska arbetet är mördande tråkigt. Jag vet ju vad jag vill jobba med, varför ska jag anstränga mig något jag absolut inte vill göra? :angel:

Gud vad jag hatar den nuvarande kursen. Svensk grammatik. Gillar svenskan egentligen men handledaren slaktade kursen totalt senaste veckan i Sundsvall. Ett grupparbete, en paruppgift, två hemtentor till 27/11 och en salstenta den 15/12. Ja osså var jag ju ett riktigt spån och tackade ja till heltids jobb på skolan hemma med. YEY!

Åter till nominalfraserna. I hate you.

Gud vad jag hatar den nuvarande kursen. Svensk grammatik. Gillar svenskan egentligen men handledaren slaktade kursen totalt senaste veckan i Sundsvall. Ett grupparbete, en paruppgift, två hemtentor till 27/11 och en salstenta den 15/12. Ja osså var jag ju ett riktigt spån och tackade ja till heltids jobb på skolan hemma med. YEY!

Åter till nominalfraserna. I hate you.
:rofl: Jag ska läsa det nästa termin och ser fram emot det med lite skräckblandad förtjusning... :nailbiting::arghh::D

Jag är ute på de sista dagarna VFU, härliga ungdomar, underbart att stå framför klassen, mest nervöst att ha handledaren i rummet men de har varit jättebra och verkligen tipsat om vad vi kan göra bättre osv.
Sen är det snart dags för första salstentan, vi fick gamla tentor idag och konstaterade att jag hade nog kunnat skriva vilken som helst av dem hjälpligt utan att ha pluggat så det känns bra, sen kan man väl få stiltje i hjärnan när man väl sitter där. :nailbiting: Men själva ämnet kan jag hyfsat och med en veckas plugg borde det sitta som ett rinnande vatten! :D

Ugh! Det märktes att detta var utbildningens sista tenta. Knepig som fan! De flesta av frågorna gick i stil med:
- "Namnge X, ge en kort beskrivning och diskutera varför detta är att föredra framför Z"
Eller
- "Diskutera följande citat från föreläsare Y utifrån perspektiv 3. Referera till litteratur, gärna kap 2 från författare Z".
Rätt svar ger totalt ett poäng och du har sex rader på dig :confused:

Nomineringstabellen för höstens högskoleprov är släppt, och trots att jag förbättrat mig så räckte det inte till mitt mål. Inte ens till mitt delmål så nu får jag ändra min plan lite inför nästa år då jag inte skriver mer gånger. Jag kommer söka programmet jag tänkt på högskolan som första val, men jag måste ha plan för hösten 2017 då jag tänkt söka tjänstledigt för studier oavsett. Kommer även söka en hel del lösa kurser på högskolan.

Ni som pluggar, kan man blanda komvuxkurser med högskolekurser för att få heltidsstudier? Jag kan söka deltid på högskolan och arbeta deltid, det skulle nog min chef gilla men jag vet inte om jag är så sugen på det. Då försvinner själva grejen att söka tjänstledigt eftersom jag är liite trött på mitt jobb :meh: :angel:

Få man vara lite nöjd när handledaren säger att man är bättre på att hålla en lektion än vad några av deras kollegor är? :D Sista dagen på vfu idag och jag skulle vilja vara där mer! Så underbart roligt och jag har verkligen valt rätt utbildning! Jag kan knappt vänta innan jag får börja jobba på riktigt. :love:

Få man vara lite nöjd när handledaren säger att man är bättre på att hålla en lektion än vad några av deras kollegor är? :D Sista dagen på vfu idag och jag skulle vilja vara där mer! Så underbart roligt och jag har verkligen valt rätt utbildning! Jag kan knappt vänta innan jag får börja jobba på riktigt. :love:

Åh, det är en helt fantastisk känsla! :love: Du får vara hur nöjd och stolt du vill :D

Är snart klar med tredje kursveckan på andra kursen, håller på att skriva klart en inlämningsuppgift om barns språkinlärning sen tar jag helg :banana: nästa vecka har vi introdagar på vår vfu, är skapligt nervös :crazy:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
678
· Visningar
20 414
Senast: Luem
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
935
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
880
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
3 855

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka