F
Fruentimber
Har suttit hela dagen med en inlämningsuppgift. Blev nyss klarSka dock inte vara inne förrän 9/12
![]()
Hur gör du?! Please teach
/Studerat på uni i 8 år och kör alltid sista minuten
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har suttit hela dagen med en inlämningsuppgift. Blev nyss klarSka dock inte vara inne förrän 9/12
![]()
Jag vill gärna göra uppgiften direkt när den kommerHur gör du?! Please teach
/Studerat på uni i 8 år och kör alltid sista minuten
Har fått svar på vilka kurser det blir officiellt inom programmet till våren vilket är skönt. Blir att skriva en kandidatuppsats tillsammans med en kursare och kompis som jag jobbar bra med (och vi har redan ett kul projekt och en handledare som verkar vettig) samt en fördjupningskurs där jag ska skriva om något psykologiskt som inte är relaterat till uppsatsen.
Kan inte bestämma mig för om jag ska välja ett vettigt och användbart ämne som fördjupning eller om jag ska välja något mer "intressant".
Annars så är motivationen inte så där alldeles stor, trots att kursen är helt okej med mestadels vettiga föreläsare och ett område som jag eventuellt skulle kunna tänka mig att jobba med. Jag var till och med omotiverad till att gå till föreläsningen om motivation...![]()
Det kommer bli något som åtminstone är halvintressant. Jag tycker personligen att det här är ett tillfälle att släppa alla hämningar och fördjupa mig i något riktigt udda, kontroversiellt och som får till lite riviga debatter i samband med seminarier och diskussioner.Ta något intressant! Speciellt om motivationen är låg.
Jag blir galen på min/mina handledare (nej, jag vet inte ens hur många de är)Skickade in min projektplan, två A4, 30 oktober. Noll respons innan jag påminner om det hela 27 november. Får svar på den fråga jag ställde direkt i mailet men inte en suck om hen/de alls har läst planen. Svarar på svaret och frågar rakt ut om rapporten är ok. Enligt den tidsplan vi studenter har fått så ska projektplanen varit inne 5/12. Idag är det den 6e och känslan är att kommunikationen nog gått fortare om den skett via flaskpost
Så skickade iväg ytterligare en påminnelse nu i en något mer stressad och irriterad ton. Hade ju åtminstone varit skönt att veta vilka handledare man har
![]()
Jag undrar om mina handledare är här inne och smygläserVaknade i morse till ett långt mail med jättebra feedback
De hade visst skickat ett mail som verkar ha kommit bort så det löste sig jättebra. Nu känns det plötsligt jättebra istället
![]()
Sedan undrar jag om någon läst till uska här?
Har ni fått köpa utr själva till HLR? Ett svindyrt set som man har noll och ingen användning för sedan![]()
http://www.hlrwebbutik.se/product/utb-pak-mini-anne/ denna, upptäckte jag nu. Trodde det var en annan först. Men det är en dyr utgift för mig och vi är flera som har ifrågasatt om det verkligen är nödvändigt. Den andra klassen hade inte behövt köpa den och det känns ju som att man faktiskt inte behöver ett varsitt set. HLR kurser har ju alltid gått bra att utföra med en docka osv förut.Vad är det för utrustning ni ska ha?
/Nyfiken i en strut
http://www.hlrwebbutik.se/product/utb-pak-mini-anne/ denna, upptäckte jag nu. Trodde det var en annan först. Men det är en dyr utgift för mig och vi är flera som har ifrågasatt om det verkligen är nödvändigt. Den andra klassen hade inte behövt köpa den och det känns ju som att man faktiskt inte behöver ett varsitt set. HLR kurser har ju alltid gått bra att utföra med en docka osv förut.
Har läst till usk. Behövde absolut inte köpa något sådant. Varför hör de inte med Röda Korset, de åker ut och håller i kurser. Kan väl skolan fixa?Inte skrivit här på länge, hoppas allt flyter på för er allihop.
Det gör det hyfsat här, jäkligt irriterande bara att ena läraren inte rättar våra arbeten i tid och bara svarar att hon prioriterar klassen över oss först. Även vi måste ha vårat slutbetyg i kursen så vi inte får strul med csn, allt är klart utom det hon inte rättar. Vi har två lärare och den andra sitter och väntar på dessa arbeten så hon kan sätta betyg. Sedan varför de inte pratar med varandra om saken förstår jag inte.
Sedan undrar jag om någon läst till uska här?
Har ni fått köpa utr själva till HLR? Ett svindyrt set som man har noll och ingen användning för sedan![]()
Det undrar jag också! Frågade läraren nen fick bara till svar att "det röda korset har får stå för dem"Har läst till usk. Behövde absolut inte köpa något sådant. Varför hör de inte med Röda Korset, de åker ut och håller i kurser. Kan väl skolan fixa?![]()
Men vilken apa till lärare!Det undrar jag också! Frågade läraren nen fick bara till svar att "det röda korset har får stå för dem"![]()