Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Påbörjade en av mina valbara kurser idag: en kurs som ger mig behörighet att handleda studenter när jag väl är färdig. Märker att man börjar bli "vuxen" då tre fjärdedelar av deltagarna är "riktiga" logopeder, varav en visade sig vara min handledare från min allra första praktik :eek: :rofl:

Hur gör du?! Please teach :angel:
/Studerat på uni i 8 år och kör alltid sista minuten
Jag vill gärna göra uppgiften direkt när den kommer :angel: Eftersom jag jobbar 60% samtidigt som jag studerar, tycker jag att det är skönt att bli av med det direkt. Så kan jag fokusera på jobbet och unna mig lite lediga dagar utan plugg. Så jag sitter helt enkelt hellre en heldag och får det gjort, än att dela upp/skjuta upp det.

Vart kan man köpa lite motivation? Om de dessutom säljer lite disciplin på samma ställe så vore det ännu bättre! :up:

Just nu känns allting mest blää, har massa saker jag borde göra men ändå så blir det liggande till sista minuten... Väldigt imponerad av @kolblakkur m.fl. som faktiskt tar tag i det direkt! :bow:

Har fått svar på vilka kurser det blir officiellt inom programmet till våren vilket är skönt. Blir att skriva en kandidatuppsats tillsammans med en kursare och kompis som jag jobbar bra med (och vi har redan ett kul projekt och en handledare som verkar vettig) samt en fördjupningskurs där jag ska skriva om något psykologiskt som inte är relaterat till uppsatsen.

Kan inte bestämma mig för om jag ska välja ett vettigt och användbart ämne som fördjupning eller om jag ska välja något mer "intressant".:confused:

Annars så är motivationen inte så där alldeles stor, trots att kursen är helt okej med mestadels vettiga föreläsare och ett område som jag eventuellt skulle kunna tänka mig att jobba med. Jag var till och med omotiverad till att gå till föreläsningen om motivation... :cautious:

Har fått svar på vilka kurser det blir officiellt inom programmet till våren vilket är skönt. Blir att skriva en kandidatuppsats tillsammans med en kursare och kompis som jag jobbar bra med (och vi har redan ett kul projekt och en handledare som verkar vettig) samt en fördjupningskurs där jag ska skriva om något psykologiskt som inte är relaterat till uppsatsen.

Kan inte bestämma mig för om jag ska välja ett vettigt och användbart ämne som fördjupning eller om jag ska välja något mer "intressant".:confused:

Annars så är motivationen inte så där alldeles stor, trots att kursen är helt okej med mestadels vettiga föreläsare och ett område som jag eventuellt skulle kunna tänka mig att jobba med. Jag var till och med omotiverad till att gå till föreläsningen om motivation... :cautious:

Ta något intressant! Speciellt om motivationen är låg.

Ta något intressant! Speciellt om motivationen är låg.
Det kommer bli något som åtminstone är halvintressant. Jag tycker personligen att det här är ett tillfälle att släppa alla hämningar och fördjupa mig i något riktigt udda, kontroversiellt och som får till lite riviga debatter i samband med seminarier och diskussioner.

Funderar på kanske något inom något av de här ämnena: hjärnans evolution, könsskillnader (brukar bli livat värre), kroppslukter och vår förmåga att göra bedömningar utifrån andras kroppslukter, attraktion (kan nog bli väldigt livat), screeningprogram och interventioner på barn i dagisålder för minskad risk för brottslighet osv. osv. Annars eventuellt något mer användbart om skiftarbete (vilket är intressant men inte lär få folk att rodna eller bli förbannade).:D

Åh, blir vansinnig på hur lång tid det tar innan våra tentor blir rättade. Fyra veckor för första salstentan och i morgon har det gått fyra veckor sedan hemtentan skulle vara inne. Vi är en stor klass (100 cirka), men det är minst två lärare som rättar och den här gången har vi inte fått ngn förvarning om att det ska ta längre tid än tre veckor (vilket är den normala maxtiden). Blä, blä och blä.

Någon som har tips på hur man smart kan organisera sina PDF'er? Visst går det att fixa med vanliga mappar och så, men jag tänkte om det finns något enklare sätt så att man får en bättre överblick. :)

Jag blir galen på min/mina handledare (nej, jag vet inte ens hur många de är) :arghh: Skickade in min projektplan, två A4, 30 oktober. Noll respons innan jag påminner om det hela 27 november. Får svar på den fråga jag ställde direkt i mailet men inte en suck om hen/de alls har läst planen. Svarar på svaret och frågar rakt ut om rapporten är ok. Enligt den tidsplan vi studenter har fått så ska projektplanen varit inne 5/12. Idag är det den 6e och känslan är att kommunikationen nog gått fortare om den skett via flaskpost :banghead: Så skickade iväg ytterligare en påminnelse nu i en något mer stressad och irriterad ton. Hade ju åtminstone varit skönt att veta vilka handledare man har :grin:

Jag blir galen på min/mina handledare (nej, jag vet inte ens hur många de är) :arghh: Skickade in min projektplan, två A4, 30 oktober. Noll respons innan jag påminner om det hela 27 november. Får svar på den fråga jag ställde direkt i mailet men inte en suck om hen/de alls har läst planen. Svarar på svaret och frågar rakt ut om rapporten är ok. Enligt den tidsplan vi studenter har fått så ska projektplanen varit inne 5/12. Idag är det den 6e och känslan är att kommunikationen nog gått fortare om den skett via flaskpost :banghead: Så skickade iväg ytterligare en påminnelse nu i en något mer stressad och irriterad ton. Hade ju åtminstone varit skönt att veta vilka handledare man har :grin:

Jag undrar om mina handledare är här inne och smygläser :o Vaknade i morse till ett långt mail med jättebra feedback :bow: De hade visst skickat ett mail som verkar ha kommit bort så det löste sig jättebra. Nu känns det plötsligt jättebra istället :bump:

Inte skrivit här på länge, hoppas allt flyter på för er allihop. :)
Det gör det hyfsat här, jäkligt irriterande bara att ena läraren inte rättar våra arbeten i tid och bara svarar att hon prioriterar klassen över oss först. Även vi måste ha vårat slutbetyg i kursen så vi inte får strul med csn, allt är klart utom det hon inte rättar. Vi har två lärare och den andra sitter och väntar på dessa arbeten så hon kan sätta betyg. Sedan varför de inte pratar med varandra om saken förstår jag inte.

Sedan undrar jag om någon läst till uska här?
Har ni fått köpa utr själva till HLR? Ett svindyrt set som man har noll och ingen användning för sedan :cautious:

Vad är det för utrustning ni ska ha?

/Nyfiken i en strut
http://www.hlrwebbutik.se/product/utb-pak-mini-anne/ denna, upptäckte jag nu. Trodde det var en annan först. Men det är en dyr utgift för mig och vi är flera som har ifrågasatt om det verkligen är nödvändigt. Den andra klassen hade inte behövt köpa den och det känns ju som att man faktiskt inte behöver ett varsitt set. HLR kurser har ju alltid gått bra att utföra med en docka osv förut.

http://www.hlrwebbutik.se/product/utb-pak-mini-anne/ denna, upptäckte jag nu. Trodde det var en annan först. Men det är en dyr utgift för mig och vi är flera som har ifrågasatt om det verkligen är nödvändigt. Den andra klassen hade inte behövt köpa den och det känns ju som att man faktiskt inte behöver ett varsitt set. HLR kurser har ju alltid gått bra att utföra med en docka osv förut.

Ah. Då är det exakt samma som vi hade på vår endagskurs i HLR. Vi fick låna av de som höll kursen. Låter mysko att ni ska köpa egna. Prata med kurs-/programledningen. I nödfall kanske det går att lösa genom att gå ihop två-tre stycken per set och turas om under övningarna.

Inte skrivit här på länge, hoppas allt flyter på för er allihop. :)
Det gör det hyfsat här, jäkligt irriterande bara att ena läraren inte rättar våra arbeten i tid och bara svarar att hon prioriterar klassen över oss först. Även vi måste ha vårat slutbetyg i kursen så vi inte får strul med csn, allt är klart utom det hon inte rättar. Vi har två lärare och den andra sitter och väntar på dessa arbeten så hon kan sätta betyg. Sedan varför de inte pratar med varandra om saken förstår jag inte.

Sedan undrar jag om någon läst till uska här?
Har ni fått köpa utr själva till HLR? Ett svindyrt set som man har noll och ingen användning för sedan :cautious:
Har läst till usk. Behövde absolut inte köpa något sådant. Varför hör de inte med Röda Korset, de åker ut och håller i kurser. Kan väl skolan fixa? :confused:

Har läst till usk. Behövde absolut inte köpa något sådant. Varför hör de inte med Röda Korset, de åker ut och håller i kurser. Kan väl skolan fixa? :confused:
Det undrar jag också! Frågade läraren nen fick bara till svar att "det röda korset har får stå för dem" :confused:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
679
· Visningar
20 516
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
938
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
883
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
93
· Visningar
3 879

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka