Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är 28, har hästar och gård och ska pendla 11 mil enkel väg.. jag lär inte delta på så många fester.. så jag funderar i samma bana som dig, är jag dötrist?Är man dötrist och mossig om man känner att man vid 27 års ålder har blivit för gammal för nollning och hellre far hem till hus, hund och barn?
Gud alltså, studentfester i all ära, jag går säkert på någon under mina 3 år men jag känner att det nog hade varit mer självklart för ett par år sedanjag måste säga att jag är lite avis på maken som visste tidigt vad han ville göra med sitt liv och därmed betade av det i yngre ålder och orkade uppleva alla fester
jag är slut i flera dagar efter en festival nu för tiden...
Precis! Fick samma intryck här. Jag hade typ någon förutfattad mening att det var liksom "måndags-fest med skoltema", "tisdags-fest med rosa tema", "onsdags-fest med lekar" etc. etc. Men i den infon jag hittade tyckte jag att de verkligen lyfte fram att "det här är avslutningsfesten, men dessa, dessa, och dessa dagar/tider kommer det att vara alkoholfritt". Så jag tror nog ändå att jag ska ge det en chans!![]()
Viga 2 veckor eller vad det var för en inspark känns ju väldigt tveksamt. Jag tror inte ens att jag får ihop det tidsmässigt faktiskt så det är nog rätt kört.Jag är 28, har hästar och gård och ska pendla 11 mil enkel väg.. jag lär inte delta på så många fester.. så jag funderar i samma bana som dig, är jag dötrist?![]()
Viga 2 veckor eller vad det var för en inspark känns ju väldigt tveksamt. Jag tror inte ens att jag får ihop det tidsmässigt faktiskt så det är nog rätt kört.
Som jag tolkade det när jag läste på är det begränsat antal platser och alla får helt enkelt inte plats på insparken. Det känns ju lite snällare att lämna det till någon som har mer tid över än vad jag har då så just den aktiviteten går helt bort. Det finns säkert fler aktiviteter någon gång under skoltiden som jag kan haka påMan behöver ju inte gå på alltJag skulle uppmana alla, oavsett ålder etc, att åtminstone snegla på schemat för novischeriet. Många aktiviteter är dagtid, alkoholfria och i vissa fall även rätt lärorika (vi hade tex guidade turer i universitetslokalerna).
Jag vet att nollning har ett visst rykte och att det i vissa kretsar enbart handlar om fest. Men min erfarenhet av att ha varit aktiv i studentlivet i tre år är att den bilden långsamt håller på att tunnas ut. På många håll så sätter universitetet press på kårerna (obs, skillnaden kår och nation) att hålla ansvarsfulla novischperioder.
Är man dötrist och mossig om man känner att man vid 27 års ålder har blivit för gammal för nollning och hellre far hem till hus, hund och barn?
Gud alltså, studentfester i all ära, jag går säkert på någon under mina 3 år men jag känner att det nog hade varit mer självklart för ett par år sedanjag måste säga att jag är lite avis på maken som visste tidigt vad han ville göra med sitt liv och därmed betade av det i yngre ålder och orkade uppleva alla fester
jag är slut i flera dagar efter en festival nu för tiden...
Jag anade nästan detJag kom in som sextonde reserv![]()
![]()
Kan knappt vänta tills kursen drar igång!![]()
Tack! Känns sjukt kul!Jag anade nästan detgrattis!
Åh vad kul! Härligt!Jag kom in som sextonde reserv![]()
![]()
Kan knappt vänta tills kursen drar igång!![]()
Ja!! Tack!Åh vad kul! Härligt!
Ska plugga för första gången på länge. Ska nu till hösten läsa Utvidgad juridisk grundkurs samt Hundens beteendebiologi. När "ujik/jöken" är klar ska jag läsa lite matematik och andra naturvetenskapliga kurser som jag behöver komplettera med från gymnasiet då jag bara gick samhällslinjen och inte fick så bred behörighet som jag önskar.
Någon som läst ovannämnda kurser och vet något om dem?![]()