Typ så!Skiftar mellan att vilja veta och inte vilja veta?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Typ så!Skiftar mellan att vilja veta och inte vilja veta?![]()
Jag hade tenta i tisdags och hoppar nog gärna över resultatet.Väntar och väntar på resultatet på tentorna![]()
Minns när jag fick mina första högskolepoäng, tror det var två små ynka poäng för ett obligatoriskt moment. Kändes rätt stort, för jag hade verkligen inte tagit den spikraka vägen in på universitetet. Nu sitter jag här med, om jag inte minns fel, 315 högskolepoäng.![]()
Jag har inte heller gått spikraka vägen, jag gick inte ens gymnasiet
Men nu har ja 15 högskolepoäng, bara sisådär 300 efter digBRA JOBBAT!
![]()
Jag gick inte heller gymnasiet.![]()
Och det gick rätt bra för dig ändå
Du är en sån förebild om att det går, vägen kan vara krokig men det går![]()
Kära buke, jag sitter fast i en av mina inlämningsuppgifter. Jag vet liksom inte ens hur jag ska börja. Jag vet att svaret finns på nätet om man letar, men jag är inte ute efter svaret utan efter hur jag ska tänka.
Lös ekvationen `(1)/(x-2)` - `(2)/(x+1)` = `(3)/(x-2)`
I nuläget kommer jag inte ens nånstansHur långt kommer du? Handlar ju i stort om att få ett x kvar. Skulle börja med att få bort (x-2)
I nuläget kommer jag inte ens nånstans. Vet liksom inte var jag ska börja. Då ska jag alltså dra av (x-2) från alla nämnare?
Även täljaren?Du ska multiplicera båda sidorna med (x-2) för att kunna förkorta bort det från nämnarna.
x = 1/2Kära buke, jag sitter fast i en av mina inlämningsuppgifter. Jag vet liksom inte ens hur jag ska börja. Jag vet att svaret finns på nätet om man letar, men jag är inte ute efter svaret utan efter hur jag ska tänka.
Kära buke, jag sitter fast i en av mina inlämningsuppgifter. Jag vet liksom inte ens hur jag ska börja. Jag vet att svaret finns på nätet om man letar, men jag är inte ute efter svaret utan efter hur jag ska tänka.