Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varning: Mentalt breakdown på hög nivå.
Har haft en rapport ifrån en kurs i svenska släpandes. Hade inlämning i augusti men missade den och skickade istället in den på andra inlämningen som var i oktober. Hade rättat till de saker som examinatorn hade bedömt i första rättningen att jag skulle ändra. I bedömningsmatrisen hen skickade med kunde jag se att jag var godkänd på alla delar utom dispositionen och ändrade om detta efter bästa förmåga.

Fick tillbaka den idag och ser att hen denna gång givit mig F utan chans att rätta den. Denna gången med kommentaren att källorna inte räcker till utan måste kompletteras med ytterligare en källa för att uppnå godkänt. Jag har i första rättningen fått godkänt på mina källor och hen skriver som kommentar att källorna är godkända även fast att de är få. Skickar ett mail tillbaka där jag ifrågasätter rimligheten i att jag för ett godkänt resultat ska behöva rätta till något jag fått godkänt på i första rättningen. Hen erkänner senare att det kanske var fel av hen att sätta godkänt på den delen - känner att det kanske man får stå för i sådana fall och inget jag ska bli lidande för.

Jag har mailat programansvarige för att se vad mina möjligheter är och om jag kan få en ny examinator.

Är så otroligt glad över att jag ska vara mammaledig ett år, särskilt när vi har spärr i utbildningen för att få börja nästa termin.

Minns när jag fick mina första högskolepoäng, tror det var två små ynka poäng för ett obligatoriskt moment. Kändes rätt stort, för jag hade verkligen inte tagit den spikraka vägen in på universitetet. Nu sitter jag här med, om jag inte minns fel, 315 högskolepoäng. :D

Jag har inte heller gått spikraka vägen, jag gick inte ens gymnasiet :o
Men nu har ja 15 högskolepoäng, bara sisådär 300 efter dig :rofl: BRA JOBBAT! :up:

Varför är det så förbannat nervöst att vänta på ett tentaresultat? O_o Ännu mer nervös när jag tyckte att det kändes bra och att jag till och med funderar på om jag kanske lyckades med ett VG, ändå så vill jag bara få resultatet och få veta om jag är godkänd eller ej. :crazy:

Kära buke, jag sitter fast i en av mina inlämningsuppgifter. Jag vet liksom inte ens hur jag ska börja. Jag vet att svaret finns på nätet om man letar, men jag är inte ute efter svaret utan efter hur jag ska tänka.

Lös ekvationen `(1)/(x-2)` - `(2)/(x+1)` = `(3)/(x-2)`

Kära buke, jag sitter fast i en av mina inlämningsuppgifter. Jag vet liksom inte ens hur jag ska börja. Jag vet att svaret finns på nätet om man letar, men jag är inte ute efter svaret utan efter hur jag ska tänka.

Hur långt kommer du? Handlar ju i stort om att få ett x kvar. Skulle börja med att få bort (x-2)

x = 1/2

Ja för att kunna förkorta bort det måste du multiplicera det med hela bråket "på pappret", dvs även täljaren.

Multiplicera både sidor med (x-2) så får du:

1 - (2*(x-2))/(x+1) = 3

Sen flyttar du om termerna:
1 - 3 = (2*(x-2))/(x+1)

Multiplicerar med (x+1):

-2(x+1) = (2*(x-2))

Skriv ut allt:

-2x - 2 = 2x - 4

Flytta om:

-2 + 4 = 2x +2x

Blir:

2 = 4x

Dela på 4:

1/2 = x

Hjälper det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 30 31 32
Svar
639
· Visningar
18 640
Senast: Lyan
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
889
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
853
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
3 507
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka