Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag började också studera i måndags! Internationella språkprogrammet på Göteborgs universitet. Programmet i sig tycker jag är väldigt intressant. Dock är jag fem eller sex år äldre än de flesta andra och har en hel del andra erfarenheter i bagaget som gör att jag känner inte helt att jag passar in. Men jag antar att sånt löser sig efter ett tag, oc man måste ju faktiskt inte va bästis med dom man pluggar med.

Vi har första tentan redan nästa vecka. Hjälp. :nailbiting:
:D Bara fem sex år äldre? Jag är typ 15 år äldre än mina medstudenter minst... :rofl: Men det går bra, jag har hittat en som jag klickar med även om det skiljer som sagt 15 år på oss och vi ska läsa samma inriktning hela vägen! :up:

Jaha, början på andra veckan på högskolan och börjar redan ledsna lite på att pendla... Mest för att det känns surt att åka betydligt längre tid än vad det är föreläsning. Det skulle vara trevligt om det åtminstone kunde vara två föreläsningar om dagen... Eller jo igår var det det, men jag hoppade första eftersom de hade lagt ut powerpointen innan och jag konstatera att det inte stod något nytt för mig i hela power pointen. Och att jag dessutom hade suttit av en tidigare föreläsning med samma lärare som läste innantill i powerpointen... :angel:
Annars känns det bra, relativt enkelt så här långt, en del att läsa men väldigt "lätt" text så det går bra. Tyngst hittills är en avhandling, mest för att det tog hen 70 sidor att ens komma fram till hens egen forskning... :crazy:
Sen blir jag lite matt på att hela inställningen på skolan är att alla ska vara i 20 års åldern, bo i korridor och älska att vara ute och festa. Jag behöver inga mer förhållningsorder om att inte dricka för mycket, tack... :meh:

Med facit i hand...även om jag inte är i mål än kan jag säga...det är en speciell resa. :)

Vi får väl se om det blir en speciell resa även för mig. :D Jag ser inte på examensarbetet som något speciellt, det är ett jobb som ska göras helt enkelt. Sedan har jag ju en termin kvar att läsa efteråt, så jag känner inte - likt många andra - att "DET HÄR ÄR DET SISTA MAN GÖÖÖÖÖÖR PÅ HELA PROGRAMMET!!!". :p

Har igår fått min första rest på en tenta! O_o
Var helt knäckt igår och fick whisky serverat av partner för att iöht kunna Pull Myself Together.
Rest och komplettering pga missuppfattat uppgiften helt, vilket inte är orimligt efter en otroligt luddig formulering som fick halva kursen att undra vart vägen tog vägen, ty alla var ute på en åker och åkte... MEN ÄNDÅ!!!!!:arghh::cry:

Bara att langa fram sommarens bokberg igen och skotta på! Kladdkaka och pepp mottages tacksamt.
MVH //bortskämd överliggare som aldrig kört på en tenta
(hört talas om fenomenet "flicka med pennskrin"? :grin::angel:)

Sitter i ett chattseminarium och det är så segt! Mellan de två första inläggen tog det fem minuter, och nu har jag väntat över tre minuter på en respons på mitt inlägg..

Har igår fått min första rest på en tenta! O_o
Var helt knäckt igår och fick whisky serverat av partner för att iöht kunna Pull Myself Together.
Rest och komplettering pga missuppfattat uppgiften helt, vilket inte är orimligt efter en otroligt luddig formulering som fick halva kursen att undra vart vägen tog vägen, ty alla var ute på en åker och åkte... MEN ÄNDÅ!!!!!:arghh::cry:

Bara att langa fram sommarens bokberg igen och skotta på! Kladdkaka och pepp mottages tacksamt.
MVH //bortskämd överliggare som aldrig kört på en tenta
(hört talas om fenomenet "flicka med pennskrin"? :grin::angel:)
För att citera en av mina professorer när jag läste pedagogik:
"Jag önskar att alla kunde få göra omtenta minst två-tre gånger. Det finns ingen chans i världen att ni ska kunna lära er allt som står i läroplanen för x-antal poäng. Så andas, sätt er ned och läs igen och var tacksamma över att ni har chansen att tillgodose er litteraturen igen."

För att citera en av mina professorer när jag läste pedagogik:
"Jag önskar att alla kunde få göra omtenta minst två-tre gånger. Det finns ingen chans i världen att ni ska kunna lära er allt som står i läroplanen för x-antal poäng. Så andas, sätt er ned och läs igen och var tacksamma över att ni har chansen att tillgodose er litteraturen igen."
Point taken - även om det just nu känns som att få nosen gnuggad i egen spillning.
Känns som att jag redan tillgodogjort mig verk som Rolf Granérs Personalgruppens Psykologi (5 kurser) och Michel Foucaults Övervakning och straff (3 kurser)... :grin:

Men yeah, har cupcakes på G och kompletteringsfilen över empiriska tangenten är påbörjad.
Kom igen, det blir kul! :banana:

:nailbiting::arghh: Jag fick just första informationen om våran första praktikperiod. Jisses säger jag bara, själva praktiken känns som enkelt, men innan ska vi skriva till våran handledare och beskriva vilka mål och förväntningar vi har på den kommande praktiken. Jag kan tänka mig att det går lättare till andra praktik perioden men nu till första? Jag har verkligen ingen aning... Men vi har en föreläsning om det i veckan så det kanske klarnar... :cautious: Jag bara hoppas att jag kan få någon av praktikplatserna i närheten av där jag bor så att jag slipper att långpendla. :crazy:

Kör bara kör ;)
Spänksalot!
Här, ta en fika som tack:
20160715_144747.jpg

Hej alla.

Jag vill bara meddela att jag hatar Schenker. Och Bokus. Köp aldrig något från Bokus.

Mvh
Köpte böcker med snabbfrakt den 21e augusti. Böcker för 1700:- spänn som jag behöver i min utbildning. Böckerna har fortfarande inte kommit (står som "försenade" på tracking-länken). Och vare sig Schenker eller Bokus går att få tag på.

Hej alla.

Jag vill bara meddela att jag hatar Schenker. Och Bokus. Köp aldrig något från Bokus.

Mvh
Köpte böcker med snabbfrakt den 21e augusti. Böcker för 1700:- spänn som jag behöver i min utbildning. Böckerna har fortfarande inte kommit (står som "försenade" på tracking-länken). Och vare sig Schenker eller Bokus går att få tag på.
Köper nästan aldrig från Bokus längre. Dels brukar de vara dyrare, dels långsammare på leverans och deras utlämningsställe är sjukt långt ifrån där jag bor..

Läser på distans Beteendevetenskapligt program och just nu är det Sociologi 1 på 30 p.
4 träffar på skolan den här terminen. Första är på torsdag och då ska även första uppgiften lämna in och på fredag är det grupparbete och tenta. Högt tempo med ca 1 bok var 14 dag och uppgifter och tenta på den.

Hej alla.

Mvh
Köp bara böcker från Bokus som alla andra redan köper.
Har inte haft några problem med böcker till SSK eller företagsekonomi, men när det kommer till suspekta MKVverk har jag samma erfarenhet som du - böckerna kom dagen efter tentan...

Köp bara böcker från Bokus som alla andra redan köper.
Har inte haft några problem med böcker till SSK eller företagsekonomi, men när det kommer till suspekta MKVverk har jag samma erfarenhet som du - böckerna kom dagen efter tentan...
Alltså de säger ju att de har skickat dem (tog bara en vecka). Bara det att Schenker tycks ha tappat bort de under färd. Helt absurt.

Alltså de säger ju att de har skickat dem (tog bara en vecka). Bara det att Schenker tycks ha tappat bort de under färd. Helt absurt.
Lätt att hålla sig för skratt. Schenker brukar väl fungera både nationellt och globalt - eller har de också dragits med av distributionskrisen? Kan en inte skicka saker fysiskt med nån längre?!?

Förutom principfrågan om leveransavtal - är det viktiga böcker? Kan du rodda dem på annat sätt för att klara kursuppgifterna?

Lätt att hålla sig för skratt. Schenker brukar väl fungera både nationellt och globalt - eller har de också dragits med av distributionskrisen? Kan en inte skicka saker fysiskt med nån längre?!?

Förutom principfrågan om leveransavtal - är det viktiga böcker? Kan du rodda dem på annat sätt för att klara kursuppgifterna?

Jag har roddat några av dem, ytterligare någon behöver jag inte förrän om en månad så det är lugnt. Men en har jag fortfarande inte fått tag på - en som jag behöver till en hemtenta nästa vecka. Finns ett ex på biblioteken här i Göteborg, det är föga förvånande utlånat. Bara lagom stressande sådär. Vet inte vad jag ska göra. Fjärrlån kanske? Att köpa ett andra ex känns inte helt aktuellt (det är upp till 6 dagars hanteringstid på den).

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 32 33 34
Svar
662
· Visningar
19 671
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
925
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
868
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
3 601

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka