Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sliter med redovisning 2. Jag avskyr det verkligen. Fick göra om en inlämningsuppgift.

Ska göra en räkenskapsanalys i helgen och sedan de två första inlämningarna i "Hästens utfodring". Läser faktaunderlaget medan barnet sover middag.

Okej ligger halv död i första förkylningen för i år :cry: Lämnade in seminarieuppgiften igår iaf som ska vara inne på måndag morgon, har en bok att läsa inför gruppuppgiften nästa vecka. Ska försöka få till att vi bara är där de två dagarna som är schema lagda för att jag mår verkligen pissigt :yuck: Blir alltid så himla dålig när jag blir förkyld :cautious::wtf::turd:

Okej ligger halv död i första förkylningen för i år :cry: Lämnade in seminarieuppgiften igår iaf som ska vara inne på måndag morgon, har en bok att läsa inför gruppuppgiften nästa vecka. Ska försöka få till att vi bara är där de två dagarna som är schema lagda för att jag mår verkligen pissigt :yuck: Blir alltid så himla dålig när jag blir förkyld :cautious::wtf::turd:
Jag är också förkyld.. och börjar få.ont i ryggen / höfterna av allt bussåkande... :banghead:

Nu ska vi börja med vårt första grupparbete. Jag känner mig skeptisk men hoppas att det ska gå bra.

Vi fick välja det land nu som man ska fokusera på hela kursen och jag valde Tanzania :).

@niphredil ja det känns muntert med grupparbeten när vi är flera som redan har gnällt över detta märkliga fenomen den här terminen va? :rofl:

Har du någon speciell relation till Tanzania? :)

@niphredil ja det känns muntert med grupparbeten när vi är flera som redan har gnällt över detta märkliga fenomen den här terminen va? :rofl:

Har du någon speciell relation till Tanzania? :)
Haha ja verkligen! Grejen är att gruppen vi hamnar i kommer vi dessutom behöva göra ett arbete till med. Så suger gruppen är man liksom fast i ytterligare ett arbete sen :crazy:.

Jag har varit mycket i Tanzania, både privat och i jobbet och har dessutom tillbringat en hel sommar där :). Har så jävla mycket på jobbet just nu så jag hoppas att plugget ska underlättas av att jag valt ett land jag "kan" och har erfarenhet av.

Haha ja verkligen! Grejen är att gruppen vi hamnar i kommer vi dessutom behöva göra ett arbete till med. Så suger gruppen är man liksom fast i ytterligare ett arbete sen :crazy:.

Jag har varit mycket i Tanzania, både privat och i jobbet och har dessutom tillbringat en hel sommar där :). Har så jävla mycket på jobbet just nu så jag hoppas att plugget ska underlättas av att jag valt ett land jag "kan" och har erfarenhet av.
Hua, ja. Och för all del, som var mitt problem, arbetstider, småbarnstider etc som krockar och man får ingen samlad tid för gruppen utan måste sitta när det egentligen inte passar. Hoppas att din grupp har lite mer lika tider. Jag skulle vilja hamna i samma grupp som andra småbarnsföräldrar eller som i alla fall har liknande tider till nästa gång. Vet i alla fall en till.

Ah, ja men det är ju super! :)

@Amha Ja fy jag kan tänka mig det! Kommer ihåg också när jag gick på universitetet och jag hamnade i en grupp med tjejer som samtliga ville göra allt tillsammans - inklusive skrivandet. Tog evigheter! :arghh:

I den här kursen gör vi ju allt på distans så förhoppningsvis (snälla gode gud) är det effektiva, organiserade människor som man snabbt kan dela upp arbetet med och sedan arbeta var och en för sig.

@Amha Ja fy jag kan tänka mig det! Kommer ihåg också när jag gick på universitetet och jag hamnade i en grupp med tjejer som samtliga ville göra allt tillsammans - inklusive skrivandet. Tog evigheter! :arghh:

I den här kursen gör vi ju allt på distans så förhoppningsvis (snälla gode gud) är det effektiva, organiserade människor som man snabbt kan dela upp arbetet med och sedan arbeta var och en för sig.
Oj! Det kan jag tänka mig tog tid! :crazy: kan man i god tid planera upp samtliga delmål och hur arbetet ska se ut är det ju enkelt att göra var för sig sen. Vi var på tok för kortsiktiga i våra planer för att passa allas liv och det kändes som om man var en skit för att ungarna behövde hämtas på förskolan och få mat när resten hade börjat komma igång och diskutera :p jag får väl ta spakarna lite mer bestämt nästa gång så vi har hela planerna klara tidigt och det alltid finns att göra :)

Kommer ihåg också när jag gick på universitetet och jag hamnade i en grupp med tjejer som samtliga ville göra allt tillsammans - inklusive skrivandet. Tog evigheter! :arghh:
This!

Google Docs och messenger har revolutionerat min tillvaro. Campusstudier i all ära, jag gillar att "gå i skolan", men att grundlöst interagera HELA tiden... I go bananas crazy! Rekordet är när jag hade kursare som alla (5 pers) stod bakom mig och tittade och i realtid läste innantill i texten jag skrev in i vårt PM. :nailbiting:
Stressfaktor much? :cautious:

Vi har fått tillskott av ytterligare en medlem i vår studiegrupp. Det kan bli... intressant. Jag kommer nog lära mig mer saker om mig själv än jag anade. Idag ska vi filma varandra när vi har samtal, och sedan reflektera över vad som var bra och vad som måste förändras. Kan bli intressant.

Första kvällen sen jag började som jag inte behöver öppna en bok :love: så skönt ska unna mig en lång dusch, imorgon har vi seminarium men de är grupparbeten som ska visas upp så de är skönt :up: Nästa vecka kör vi tre stycken semenarium plus en föreläsning så blir lite tid inne på campus plus att de troligtvis släpper våra vfu platser då :nailbiting: så nervös att jag ska hamna någonstans långt bort :angel: snart dags för första examensarbetet måste börja kolla på de i helgen :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 31 32 33
Svar
658
· Visningar
19 265
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
893
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
861
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
3 520
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka