Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Wow heja dig!!Min allra första inlämningsuppgift på universitetsnivå är rättad. Av 50 möjliga poäng fick jag 50 poäng. Yess!!![]()
Har du diskuterat detta med ansvariga? Hoppas att du tar dig vidare!Är så otroligt less på skolan nu. Går termin tre och har efter det tre terminer kvar till examen och jag förstår inte hur jag ska stå ut. All peer-learning som ska vara så himla bra ger mig absolut ingenting, jag blir bara mer förvirrad av att diskutera med andra som inte heller kan så allt känns hopplöst svårt fastän det inte ÄR komplicerat. Jag fattar att det är bra att tänka själv men när man aldrig får raka besked utan "ja så skulle man kunna göra" och aldrig "facit" på hur en bra undersökning, behandling etc kan gå till så blir det ju bara kaos.
Jag funderar på att för första gången strunta i ett moment (grupparbete om patientfall) och läsa själv hemma och göra fallen bäst jag kan på egen hand. Orkar inte sitta med oeffektiva grupparbeten i flera timmar och sen gå hem och försöka få någon struktur på något så att jag faktiskt lär mig något också. Ett sånt otroligt slöseri med tid och energi. Jag kommer noja över det jag eventuellt missar men tänker att så otroligt mycket kommer det med all säkerhet inte vara..
Förlåt för ett otroligt neggo inlägg men jag känner för att hoppa av just nu för att jag inte orkar med det här upplägget på kurserna mer. När jag bara får läsa själv så är det så himla kul och intressant och så känns utbildningen ändå bara skit för allt tjafs vi måste hålla på med.
Nu ska jag försöka att inte tänka så mycket mer på det här i helgen. Kanske känns det lite bättre på måndag än vad det gör nu...
Gud vad kul Hedinn att du är så nöjd och att det blev så bra!Första veckan avklarad och kan sammanfatta det med:
Så sjukt taggad på att fortsätta, utbildningens innehåll verkar skitkul och extremt intressant, lärarna är kanonbra och klassen verkar fantastisk med så otroligt mycket och blandade kunskaper och erfarenheter. Jag är sjukt nöjd med mitt val.![]()
Har du diskuterat detta med ansvariga? Hoppas att du tar dig vidare!
Ja det där med att planera. Jag var jätteduktig och gjorde en planering förra måndagen på hur jag skulle läsa och se föreläsningar. Fredag fm läste jag allt, ordbajsade ihop inlämningsuppgiften och lämnade in den. Tänkte att jag minsann inte skulle göra så denna vecka. Och vad gör jag? Sitter här igen och borde plugga, men det är så fruktansvärt tråkigt och jag hamnar på buke istället.Huuh. Lämnade in en ihopkastad inlämningsuppgift med 7 minuters marginal till distanskursen. Krockade med irl-studierna så dagens föreläsning fick ryka. Alltså, jag måste lära mig att planera min tid.
Och sen hålla den.![]()
Det är svårt att få ihop. Jag är helt paff över hur duktig jag har varit hittills. Vi har fått listor på vad vi ska läsa inför föreläsningar som jag har följt slaviskt, jag har börjat skriva nästan omgående när jag har fått uppgifter osv. Det sket sig lite den här uppgiften då jag åkte på att ta hand om sjuka barn och min koncentrationsförmåga är lite dassig när det är ljud omkring. Jag hoppas att jag tar mig igenom seminariet utan större bekymmer om någon timme. Vi får se men det är hemskt när man behöver stressa ihop saker eller inte känner sig tillräckligt förbereddJa det där med att planera. Jag var jätteduktig och gjorde en planering förra måndagen på hur jag skulle läsa och se föreläsningar. Fredag fm läste jag allt, ordbajsade ihop inlämningsuppgiften och lämnade in den. Tänkte att jag minsann inte skulle göra så denna vecka. Och vad gör jag? Sitter här igen och borde plugga, men det är så fruktansvärt tråkigt och jag hamnar på buke istället.![]()