Vi som pluggar - del 4

Status
Stängd för vidare inlägg.
Börjat skriva på slut uppgiften för kursen, känns som 2000 ord är hur mycket som helst men ska väl lyckas pilla ihop de här till slut ändå :p Imorgon väntar en hel dag på Campus, vi har två seminarium, ett tidigt på morgonen och ett på eftermiddagen, lite för långt att åka hem i mellan så får sätta mig och skriva :rofl: Vi har blivit tilldelade VFU platser också och fick här hemma i min byhåla som jag önskade ;) Ska vara på Högstadiumet, ska träffa handledaren på måndag :nailbiting:

Vi är tvungna att klara ett test innan vi får göra det betygsgrundande provet på fredag. 20 frågor på 5 minuter. Alltså jag är tidsoptimist, och tackar högre makter för att vi får göra provet hur många gånger vi vill :rofl: Men en andra gång räckte för mig, då fick jag 90 av 100 och 85 var minimum :banana:
När du kollar dina testresultat, står det att du blivit godkänd då? :) Fått 85 prick, men i återkopplingen står det typ "för att bli godkänd och ta sig vidare till test III behövs 85 %" så är lite nojig :p

När du kollar dina testresultat, står det att du blivit godkänd då? :) Fått 85 prick, men i återkopplingen står det typ "för att bli godkänd och ta sig vidare till test III behövs 85 %" så är lite nojig :p
Så stod det för mig också :) Och jag fick ju 90, så jag är godkänd, så då måste du också vara det :)

Har inget internet i lägenheten just nu så är dålig på att uppdatera!
Sedan sist har jag hunnit ha mitt första seminarium samt lämnat in och fått (oerhört god!) kritik på min första analysuppgift. Väldigt skönt att det gick så pass bra :)

Just nu är jag hemma hos min familj ute på landet för lite avkoppling från stadslivet, men mest för tentaplugg! Första tentan går av stapeln nu på tisdag och jag är skiiiitnervös. Har inte mått särskilt bra den här veckan så har inte alls pluggat så mycket som jag borde ha gjort. Känner mig riktigt stressad och ofokuserad i dagsläget, men försöker hålla mig lugn och göra det jag kan. Jag tror och hoppas att jag stressar upp mig lite för mycket/i onödan. Bara att plugga på och hoppas att det räcker hela vägen! :angel::p

Håller på att spunka sönder inför denna inlämningsuppgift :angel: fått ihop 760 ord på första frågan så måste väl ha ihop någon liknande på nästa fråga, sen skicka första utkastet till min seminarieledare och hoppas på att inte bli halshuggen :turd::turd:

Första tentan inlämnad! :banana: Inget mästerverk direkt men bör bli godkänd vilket är det enda jag har som mål den här terminen.

I övrigt rullar det på med mängder av litteratur per vecka och diskussioner online. Det är rätt tufft att köra parallellt med jobbet men förhoppningsvis lyckas jag hålla i och klara terminen :).

Avslutar första kursen på onsdag. Ingen tenta dock utan redovisning i grupp och individuell inlämningsuppgift. Kroppen är inte helt hundra, kanske pga biverkningar av medicin eller sjukdom eller både och så jag hoppas att jag inte är jättedålig i veckan. Jag har massor att göra!

Varning för gnäll-inlägg: En av mina klasskamrater gav mig en supermysig förkylning med minst lika mysig feber som kommer och går. Så har inte varit i skolan på en vecka, och allt jag kodar blir helfel.
Åtminstone känns det så, jag inser någonstans i bakhuvudet att man kan inte kunna allting från början, och det är inte fel att fråga om hjälp egentligen.
Ändå känner jag mig som en usling och att jag borde gå på ett program som passar mig, om det bara inte var för faktumet att jag alltid känner så när jag pluggar på högskola oavsett vad jag faktiskt pluggar. :meh: Slår vad om att hälften av min plugg-tid i slutänden bara handlar om att jag sitter och intalar mig själv att jag är kass/inte kass.

Så. Slutgnäll. Ett seminarium avklarat och sitter med ett annat.

Just nu håller jag på att snubbla på målsnöret för första kursen. Vi ska ha muntligt babbel på onsdag som en del i slutuppgiften. Utöver det ska vi skriva en inlämning på typ 1-2 sidor och jag känner bara :arghh::arghh::arghh::arghh: Vad ska jag skriva??!? Och så blir jag stressad för att jag inte kommer igång. Jag är ju inte mindre förvirrad efter en föreläsning som inte alls verkade ha med ämnet att göra O_o

Sjukdomen har dock konstaterats med videosamtal (så himla smidigt!) med läkare att det är höstblåsor. Vanligt bland barn tydligen och lite barnasinne har jag ju i alla fall så helt fel ute är de väl inte, gissar jag. Inga restriktioner så jag kan med andra ord gå till seminariet på onsdag!:bump:

Varför ska det vara så förbaskat krångligt att få kurser tillgodoräknade? Det blev ju inte lättare att den kursplanen jag skulle jämföra med kom ut i dag.... :meh: Själva kurserna stämmer inte överens med det jag har läst tidigare, det handlar om historia så jag har läst en annan uppdelning men samma slags historia. Sen är det en kurs jag inte har läst, Att undervisa i historia och den vill jag gärna läsa. Men jag har läst en introduktion till historievetenskap som inte finns något motsvarade i universitets kurser.
Studievägledaren tog god tid på sig att ens svara på mejl, skickade sen över en blankett och tyckte att jag kunde göra jobbet själv. Nu har jag fyllt i blanketten och skannat in den och mejlat tillbaka så får vi se vad som händer. Jag erbjöd mig även att göra kompletteringar om det behövdes.
Grejen är att jag vill läsa en annan kurs på 30 hp nästa termin om jag får tillgodo räkna mig historia men det verkar vara otroligt besvärligt... :meh:
Är det inte bra om folk vill läsa mer? Rent krasst så skulle jag kunna läsa ytterligare 30hp med det tempo som vi har nu, förra kursen la jag kanske ner 10 h i veckan på och då var jag mer påläst än vad jag behövde... Det som tar mest tid är att ta sig till och från universitetet.:cautious:
Kommande kurs kommer jag nog att behöva lägga mer tid på läsning men jag tror inte att jag kommer att komma upp i 40 h i veckan direkt.

Helt helt slut. Det var lite stressigt i veckan då jag hade lite slut på energi ett par dagar så jag hamnade lite efter och fick svettas som en tok över sista uppgiften på förra kursen. Nu i helgen har jag varit helt "död". Ingen ork öht. Känner att jag måste leta upp inspiration och ork för att klara av kommande vecka. Jag är så känslig för så lite och det retar mig. Jag vill ju bara klara av det här och få en utbildning :p

Imorgon är det dags för allra första praktikdagen. Hu! Hoppas det ska kännas bra. Är så orolig för att jag ska känna att det inte alls är detta jag vill jobba med. Just nu är jag dock allra mest nervös för att köra genom stan i morgontrafiken. :nailbiting: Avskyr att köra bil på nya ställen och speciellt med mycket trafik såklart...

Är på väg hem från Visby efter campushelg i botanikkursen. Har varit extremt givande och trevligt! Mååånga begrepp..... Men har fått endel Heureka-moments :D Astronomikursen är 25% fart, så där händer inte så mycket, har iaf lämnat in labben, men inte fått den tillbaka. Strå fortfarande som 1 reserv i två urval, kursen börjar v. 45 :crazy: Det är växtfyssen, som jag MÅSTE gå O_o

Senast ändrad av en moderator:
Här går det lite si och så. Vi har fått handledning i vårt grupparbete, något som inte brukar behövqs för termin 7or, men som läraren hade full förståelse för att vi behövde. Vi fick nog ut några frågetecken i alla fall med personen som inte helt fungerar i grupp. Hur det går återstår att se. Annars känns det rätt lugnt och jag har koll på läget. Passar på att jobba lite mer än planerat nu eftersom jag insett att inkomsterna i december och januari kommer vara starkt begränsade. Förresten har jag fått jobb till examen, men jag vet inte om jag ska ta det. Jag har bett om betänketid och hoppas på att få svar om jobbet jag hellre vill ha innan jag måste ha bestämt mig. :o

Första grupparbetet ska vara inne på torsdag, min gruppkompis fick en ganska kraftig hjärnskakning förra helgen så jag har gjort alltihop själv idag. Efter jag var klar hörde hon av sig och sa att hon kunde skriva lite.. :banghead: jag skrev till den ansvariga(som jag hade kontakt med innan jag började göra allt själv) och frågade hur jag skulle göra.

Känns drygt om jag typ måste göra om det hela med henne när jag ändå är nöjd med vad jag själv lyckats åstadkomma.. :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Ny tråd då jag upptäckte att den gamla var låst. Måste verkligen ta tag i att rensa bort sådant som förblir osålt på Vinted. Men blir... 31 32 33
Svar
657
· Visningar
18 990
Senast: Kakis
·
Skola & Jobb Jag hade ett jobb jag trivdes bra med. Av personliga skäl flyttade jag i höstas runt 40 mil och bytte i samband med det jobb. Jag...
Svar
16
· Visningar
893
Senast: monster1
·
Skola & Jobb Jag startar en ny tråd för att få mer input. Början finns i sommarföräldrar -25. Jo, jag är gravid i v 24 och fick igår beviljad...
Svar
18
· Visningar
859
Senast: Guldaskig
·
Skola & Jobb Kanske finns redan en sån här tråd? Har letat men inte hittat 😳 Jag har just påbörjat min resa mot karriärbyte. Jag vill bort från... 3 4 5
Svar
85
· Visningar
3 520
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka