Vi som pluggar - del 5

Jag tror att jag är klar med min hemtenta nu.. Känns inte som att den kommer bli mycket bättre. Jag har ingen aning om det är vad läraren vill ha, hela kursen har varit så fruktansvärt oklar. Håller tummarna för att jag blir godkänd så att jag kan gå vidare..

Nästa kurs har bara totalt 6 föreläsningar/seminarium (= 12 timmar).. Det känns jättelite för 5 veckors heltid. Jag skulle absolut vilja ha fler av varje. Jag har läst kurs-PM och det är väldigt mycket som ska göras och läras, och det ser inte lätt ut heller så många saker blir nog knepiga att reda ut själv :(

I förrgår lämnade jag in sista hemtentan på distanskursen. Nu har jag två veckors ledigt innan c-uppsatsen påbörjas. :up: Fick mail om handledare igår och jag är otroligt nöjd med den jag fick, hon är så jäkla trevlig, ödmjuk och smart att det här inte kan bli annat än bra.

307383D1-73E0-4B1F-90C1-BDCB383B2394.webp

Sjuk lagom inför deadline. Skjut mig eller kom hit och blanda grogg på antibiotikum.

Fick nyss veta att jag fick F i matte 4, och jag kommer antagligen få F i Kemi 1 också. Är så jäkla stressad över att jag inte får CSN eftersom min kommun tydligen vägrar skicka in mina betyg? Och nu kommer jag inte kunna gå utbildningen jag vill för det finns ju inte en chans att jag lyckas få ihop betygen till hösten. Och försöka klara prövningar med min add? Känner just nu mest bara för att gråta och ge upp. :cry:

Har sökt till socionomprogrammet i höst, det är nästan på distans med utgångspunkt i Gävle.
Det bör fungera med förskola om pappan hämtar de dagar det blir sent, så barnet inte måste gå så långa dagar.
Om antagningen från i höstas är hyfsat representativ kommer jag in på HP :)

Fick nyss veta att jag fick F i matte 4, och jag kommer antagligen få F i Kemi 1 också. Är så jäkla stressad över att jag inte får CSN eftersom min kommun tydligen vägrar skicka in mina betyg? Och nu kommer jag inte kunna gå utbildningen jag vill för det finns ju inte en chans att jag lyckas få ihop betygen till hösten. Och försöka klara prövningar med min add? Känner just nu mest bara för att gråta och ge upp. :cry:

Vad tråkigt. Hör av dig om du vill ha hjälp med kemin, den undervisar jag i så den borde jag kunna hjälpa dig med. Matte är nog dessvärre för längesen jag sysslade med för att jag ska kunna hjälpa dig med, trigonometri var inte min favvo del heller.

Jag fick just Godkänt på den sämsta hemtentan jag någonsin skrivit :confused: fyra dagar efter inlämning också...
Det flummigaste momentet den här kursen, fattar fortfarande knappt någonting och insåg att jag skulle garanterat få omtenta på den här, men nej :confused::confused:O_o:D

Jag kan också hjälpa till med kemin :)

Jag behöver peppning. Sitter med bakgrunden till c-uppsatsen och har inte hittat en enda artikel att använda idag. Känns som en hel dag till spillo. Hitta en artikel om anatomi verkar helt omöjligt!
Har hittills använt mig av en bok, men tanken är att hitta andra referenser. De som boken baserat sin fakta på går självklart inte att öppna på nätet :banghead::rage::rage::rage::rage:

Idag har jag kontaktat min tilldelade handledare för kandidatuppsatsen och gått igenom kursinformation och andra viktiga dokument. På tisdag har vi introduktion. Känns lite overkligt! Nu håller jag tummarna för att hon godkänner min idé och mitt PM, och att betyget från distanskursen ramlar in så snart som möjligt så att jag får det ur vägen.

Jag behöver peppning. Sitter med bakgrunden till c-uppsatsen och har inte hittat en enda artikel att använda idag. Känns som en hel dag till spillo. Hitta en artikel om anatomi verkar helt omöjligt!
Har hittills använt mig av en bok, men tanken är att hitta andra referenser. De som boken baserat sin fakta på går självklart inte att öppna på nätet :banghead::rage::rage::rage::rage:

Skickar pepp!

Fysiologi är det nog jag letar efter. Smärta skriver jag om och hur en smärtimpuls går från en stimuli till att uppfattas i hjärnan. Totalt omöjligt att hitta information om. Hittar bara hur smärta upplevs och påverkar livskvalitén osv. Inte det jag söker. Frågade handledaren och han ville att jag skulle titta på cochrane, men hittar inget där heller. Frustration med stort F!

Fysiologi är det nog jag letar efter. Smärta skriver jag om och hur en smärtimpuls går från en stimuli till att uppfattas i hjärnan. Totalt omöjligt att hitta information om. Hittar bara hur smärta upplevs och påverkar livskvalitén osv. Inte det jag söker. Frågade handledaren och han ville att jag skulle titta på cochrane, men hittar inget där heller. Frustration med stort F!
Jag har just läst fysiologi och min bok har garanterat något bra. Ska jag kolla vad den heter? Den är dock på engelska :p

Jag har just läst fysiologi och min bok har garanterat något bra. Ska jag kolla vad den heter? Den är dock på engelska :p

Gärna! Om boken är "tung" sas. Annars har jag ju info om smärta i mina böcker. Men det är kurslitteratur till sjuksköterskeprogrammet och de anses nog inte vara tillräckligt tunga för en uppsats.

Gärna! Om boken är "tung" sas. Annars har jag ju info om smärta i mina böcker. Men det är kurslitteratur till sjuksköterskeprogrammet och de anses nog inte vara tillräckligt tunga för en uppsats.
Det tror jag att den här definitivt är... I mina ögon något för tung :rofl:

Bifogade filer

• IMG_20180329_113346.webp
    IMG_20180329_113346.webp
    141,1 KB · Visningar: 29

Jag tror egentligen att Unafraids bok är precis vad du behöver men om du vill ha en artikel kanske den här kan vara intressant. Jag har inte orkat läsa mer än abstract men det känns som att det skule kunnna finnas lite matnyttigt i den i alla fall.
Spike propagation through the dorsal root ganglia in an unmyelinated sensory neuron: a modeling study
Danielle Sundt,1 Nikita Gamper,2,3 and David B. Jaffe1
Grundläggande kunskaper är lättare att hitta i böcker än i forskningsartiklar de ligger ju i forskningens framkant och förklarar inte det som alla inom området redan vet, och de som är målgruppen förutsätts ju jobba med området på forskningsnivå.

Inte mitt område alls det här men mycket roligare än att läsa mina elevers gymnasiearbeten ;)

Liknande trådar

Skola & Jobb Gammal användare, nytt nick pga ämnet. Jag har ett myndigt barn som haft det bitvis kämpigt hela tonåren. Många händelser av olika... 2
Svar
38
· Visningar
1 547
Senast: Rosett
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i... 2
Svar
28
· Visningar
3 940
Senast: malumbub
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 016
Senast: Sharpless
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 414
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp 2025