Vi som pluggar - del 5

Sommarlov! Dvs dags att återuppta studierna. Har stora inlämingsuppgiften på Bevarandebiologi kursen kvar. Den skulle lämnats in senast den 5 juni, d v s mitt i värsta betygsättningen. Ska ärligt erkänna att jag inte gjort nånting sen kurs helgen i Lund första helgen i maj. Borde även ta tag ordentligt i bioteknikkursen som har 4 dagars träff i början på augusti. innan dess ska jag göra ca 100 instuderingsfrågor. Träffen ska bli jätterolig med massa labbande och kul föreläsningar men instuderingsfrågorna vi ska lämna in senast när vi kommer är måttligt kul ska jag erkänna. Funderar på om jag borde köpa senaste upplagan av kursboken, vi hade en gammal frän 97 på skolan, men det har ju hänt en del inom det området sen dess om man säger så...

Vad det gäller höstens kurser så räknar jag kallt med att komma in, fick 1,8 på högskoleprovet nu när jag skrev det så det borde ge mig plats på de flesta kurser. Har sökt en fysiologikurs i Karlstad och en i hästens utfodring bara för att det är kul.
 
Har gjort mitt första prov i matten. Fick 50% rätt och då var det 4 fel jag kunde gjort rätt om jag bara läst ordentligt :banghead:
Verkligen minifel vilket är störande för det hade känts bättre om jag fått helfel :p
Men skrev gram när dom ville jag skulle svara bara med ett g, så den är ju egentligen rätt. Avrundade till 10-tal när jag skulle rundat upp till heltal på decimalerna på 2 uppgifter och satte 2 3/4 när det skulle varit 3 3/4.
Skulle samtidigt lämna in uppdrag 1 med ytterligare uppgifter och där fick jag alla rätt :)

Fick nog mest panik över att provet gick på tid. Jag och matte är inte bästa vänner och med tidspress hatar vi varandra..
Meeeen är läraren någorlunda vettig så ser han att mina fel är bagateller in the bigger picture :D
Uppdraget var det ingen tidspress på mer än sista deadline så då kunde jag slappna av.
Läser igenom nästa uppgift idag men sen tar jag semester från matten någon dag eller två.

Och klappar mig själv på axeln för att jag lärt mig mer matte på egen hand än vad någon lärare gjort någonsin i ett klassrum!
 
Tror inte jag kommer komma in på min master! :( Gick in och tittade och det var rekordstort antal sökande i år, mer än dubbla än det var förra året.

Känner mig asdeppig och får ställa in mig på att inte komma in i år :(.
 
Tror inte jag kommer komma in på min master! :( Gick in och tittade och det var rekordstort antal sökande i år, mer än dubbla än det var förra året.

Känner mig asdeppig och får ställa in mig på att inte komma in i år :(.
Men neeeej :( hur ser det ut med förra årets poäng, ligger du bra till där?
 
Men neeeej :( hur ser det ut med förra årets poäng, ligger du bra till där?
Nä, inte särskilt tyvärr. Det hade varit på håret i första urvalet. God mariginal i andra.

Men nu känns det helt fucking jävla kört :(.
 
Nä, inte särskilt tyvärr. Det hade varit på håret i första urvalet. God mariginal i andra.

Men nu känns det helt fucking jävla kört :(.
Fy vad trist. Jag håller fortsätt tummarna att du ändå kommer in! Har du sökt något annat eller är det den här som gäller?
 
Fy vad trist. Jag håller fortsätt tummarna att du ändå kommer in! Har du sökt något annat eller är det den här som gäller?
Tack :heart.

Har sökt några kurser också, mest för att jag behöver få in fler högskolepoäng så jag kan söka mastern igen nästa år om jag inte kommer in nu. Men det är ju mastern jag vill göra liksom :(.
 
Vet någon vad man kan söka för utbildningar utan att ha matte B och engelska B (vet ej namnen på dem idag)? Jag har sökt jobb och utbildningar i 2 år utan napp och känner snart att jag börjar tappa lusten på livet. :( Jag vill JOBBA, men måste tydligen plugga för att hitta fast anställning och hatar att plugga så måste plugga något som leder till jobb. Jag vikarierar inom förskolan massa nu men vill ha fast ekonomi, och förskolelärare var jag obehörig till. Jag var en idiot när jag gick gymnasiet och valde bort matte b och engelska b. Så jag är begränsad. Vad kan jag söka som leder till jobb, men som funkar för mig? Vill helst inte plugga upp dessa ämnen eftersom jag bokstavligt talat avskyr att plugga. Men jag måste, :( Har bestämt att får jag inget jobb/utbildning innan 2022 kommer jag nog att bli suicidal på riktigt för varför leva ett liv där jag lider, när man kan få frid i döden liksom. :( Usch är så ledsen. Jobbat 5 år i stall, älskar att jobba, och ändå vill ingen ha mig :( Jag är inte ens kräsen! Det enda jag inte vill/kan jobba med är telefon/torgförsäljning och liknande förnedringsyrken, samt äldreomsorg/assistens pga personliga skäl.

Jag tänker söka lokförarutbildningen, men måste ha reservplan Ö eftersom lokförare var min reservplan ä :(
 
Vet någon vad man kan söka för utbildningar utan att ha matte B och engelska B (vet ej namnen på dem idag)? Jag har sökt jobb och utbildningar i 2 år utan napp och känner snart att jag börjar tappa lusten på livet. :( Jag vill JOBBA, men måste tydligen plugga för att hitta fast anställning och hatar att plugga så måste plugga något som leder till jobb. Jag vikarierar inom förskolan massa nu men vill ha fast ekonomi, och förskolelärare var jag obehörig till. Jag var en idiot när jag gick gymnasiet och valde bort matte b och engelska b. Så jag är begränsad. Vad kan jag söka som leder till jobb, men som funkar för mig? Vill helst inte plugga upp dessa ämnen eftersom jag bokstavligt talat avskyr att plugga. Men jag måste, :( Har bestämt att får jag inget jobb/utbildning innan 2022 kommer jag nog att bli suicidal på riktigt för varför leva ett liv där jag lider, när man kan få frid i döden liksom. :( Usch är så ledsen. Jobbat 5 år i stall, älskar att jobba, och ändå vill ingen ha mig :( Jag är inte ens kräsen! Det enda jag inte vill/kan jobba med är telefon/torgförsäljning och liknande förnedringsyrken, samt äldreomsorg/assistens pga personliga skäl.

Jag tänker söka lokförarutbildningen, men måste ha reservplan Ö eftersom lokförare var min reservplan ä :(
Vårdadministrativa programmet i Umeå. Leder garanterat till jobb. Är på distans med tre träffar på två år.
 
Imorgon kommer beskedet hörrni :nailbiting::nailbiting::nailbiting:. Kommer sitta och gråta på jobbet om beskedet blir negativt :(.
 
Jaha, nu sitter jag här på jobbet och gråter :(.

Reserv nummer 15. Är bara 45 platser på utbildningen och de gör överintag så chansen att komma in är icke-existerande. Är så sjukt jävla ledsen. Är så arg på mig själv för att jag inte pluggat mer vid sidan av jobbet, hade jag gjort det hade jag kommit in. Men jag har inte orkat, har känt att jag är på väg in i väggen, så det har bara inte gått.

Är så sjukt jävla besviken på mig själv.
 
Jaha, nu sitter jag här på jobbet och gråter :(.

Reserv nummer 15. Är bara 45 platser på utbildningen och de gör överintag så chansen att komma in är icke-existerande. Är så sjukt jävla ledsen. Är så arg på mig själv för att jag inte pluggat mer vid sidan av jobbet, hade jag gjort det hade jag kommit in. Men jag har inte orkat, har känt att jag är på väg in i väggen, så det har bara inte gått.

Är så sjukt jävla besviken på mig själv.

Hade jag haft några tröstande ord hade du fått dem, men ibland är det nog bara gråta ögonen ur sig som gäller. :heart
 
@niphredil Åh vad synd att du inte kom in :(


Sitter och väntar på antagningsbesked, tänkte försöka läsa 50% vid sidan av jobbet. Ekonomprogrammet på distans. Får se om jag kommer in, gjorde inte alls bra ifrån mig på kvantitativa delen på högskoleprovet (0.9 på kvantitativa, 1.6 på verbala) så det är precis på håret om man ser till föregående år.

Fler som sitter och väntar på besked? :nailbiting:
 
Jaha, nu sitter jag här på jobbet och gråter :(.

Reserv nummer 15. Är bara 45 platser på utbildningen och de gör överintag så chansen att komma in är icke-existerande. Är så sjukt jävla ledsen. Är så arg på mig själv för att jag inte pluggat mer vid sidan av jobbet, hade jag gjort det hade jag kommit in. Men jag har inte orkat, har känt att jag är på väg in i väggen, så det har bara inte gått.

Är så sjukt jävla besviken på mig själv.

Vad tråkigt, men anklaga inte dig själv om du knäcker dig själv för att komma in är det ändå inget värt, du ska ju orka med utbildning och resten av livet. Sen skulle jag inte gett upp helt än. 15 reserv är ändå inte så mycket och IOM att det brukar sjunka en del (så tolkar jag ditt tidigare inlägg i alla fall) mellan första och andra kan det ju finnas chans. Jag vet ju att allt ändrats med över intag och så men när jag för över trettio år sedan sökte min grund utbildning var jag 128 reserv på 48 platser i första antagningen, 23e i andra och kom in två dagar efter terminsstart. Så är det ju inte nu men lite hopp borde finnas.
 
@niphredil Åh vad synd att du inte kom in :(


Sitter och väntar på antagningsbesked, tänkte försöka läsa 50% vid sidan av jobbet. Ekonomprogrammet på distans. Får se om jag kommer in, gjorde inte alls bra ifrån mig på kvantitativa delen på högskoleprovet (0.9 på kvantitativa, 1.6 på verbala) så det är precis på håret om man ser till föregående år.

Fler som sitter och väntar på besked? :nailbiting:

Du borde kunna logga in på antagning och se det redan. Jag har fått mitt svar. Är det i Gävle du sökt? :D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 745
Senast: Luff
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 715
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
778
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 985
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp