Vi som pluggar - del 5

Men kan du ändra ordningen på dem nu? Annars blir du väl struken från den som du lagt sist av dem om du kommer in på den första.

Det är därför jag funderar nu, så jag hinner stryka den jag inte vill ha.
3CE60CD8-9A92-4373-8C4F-DC8EEEFB66B3.png
 
:banana: Älskar mina snabbrättande lärare :love: Jag lämnade in slutversionen av uppsatsen igår och idag ringde läraren och gav betyg! Ett mycket stark G, det var därför hen ville ringa för att göra det tydligt för mig att jag verkligen är på rätt väg och förklarade varför det inte blev ett VG. Men med tanke på att jag har haft VG på de andra tre delkurserna så borde slutbetyget bli VG! :D Skönt att även den här terminen har gått bra, trots att jag läste 36 hp! :up:

Jag har även börjat läsa in mig på sommarkursens litteratur och den är så rolig att läsa! :love: Så nu kör jag städning och belönar mig med kurslitteraturläsning! :up:
 
Jag håller på att planera mitt magisterarbete, och måste få "skryta" lite :D Igår hade NASA en live-sändning iom de nya upptäckterna på Mars, och programledaren, en astrofysiker på NASA, skulle presentera den ena av forskarna och sa att hon hade den coolaste titeln ever, och det är samma som jag, astrobiolog :banana::D
 
Nu har vi äntligen fått resultatet på den skriftliga tentan (godkänd yey :banana:), men fortfarande inget om den praktiska som dom sa dom skulle försöka få ut resultaten till förra fredagen :down:

Grattis!!
Jag fick just resultatet på läkemedelstentan och blev underkänd :( Den som kändes så bra. Och det kommer ta veckor innan jag kan få se vad jag gjorde fel.
 
Jobbigt :(
Ni har ingen hemsida där resultat kommer ut?

Jo då, men man ser bara vilket betyg man fått på tentorna. Inte vad som blev felaktigt.
Men jag tror jag har kommit på en lösning. Stället där jag skrev tentan mailade in den så jag kan be om att få den orättade mailad till mig och kolla igenom med hjälp av de klasskamrater som har hämtat ut sina.
 
Jo då, men man ser bara vilket betyg man fått på tentorna. Inte vad som blev felaktigt.
Men jag tror jag har kommit på en lösning. Stället där jag skrev tentan mailade in den så jag kan be om att få den orättade mailad till mig och kolla igenom med hjälp av de klasskamrater som har hämtat ut sina.
Drygt att dom inte lägger upp en rättningsmall tillsammans med resultat :down:
 
Jag läser på distans och har väldigt långsam eftersändning av posten så innan tentan når mig har nog 2-3 veckor gått.
Men vilket segt ställe, på Örebro så scannar de in alla tentor så man kommer åt dem via datorn när de är rättade, väldigt smidigt! :D Ja förutom en av lärarna, så där väntar jag på att en kurskamrat ska skicka den till mig, jag hade ingen lust att åka 1,5 h för att hämta ut en tenta. :meh:
 
Men vilket segt ställe, på Örebro så scannar de in alla tentor så man kommer åt dem via datorn när de är rättade, väldigt smidigt! :D Ja förutom en av lärarna, så där väntar jag på att en kurskamrat ska skicka den till mig, jag hade ingen lust att åka 1,5 h för att hämta ut en tenta. :meh:
Jag har pluggat på distans, på UU, SU , KHR och KAU, bara UU fick jag tillbaka med kommentarer på tentan. HKR hade ingen direkt tenta men inlämningsuppgifter som jag fick kommenterade. SU den tentan ligger kvar på Alba Nova, jag har inte vägarna förbi så ofta....

Är superspänd för resultatet på arbetet, har ingen aning om när det kommer så jag loggar in dagligen :D
 
Någon som har lust att hjälpa mig förstå hur jag ska räkna ut ett bråktal om ett kinesiskt tangrampussel? Det blev rena kinesiskan för mig :p
 
Strukit allt utom socionomprogrammet i Gävle. De har dessutom lagt ut schemat för hösten så det blir lätt att planera förskolan.

Men litteraturlistan... Brukar man behöva köpa allt? Några av böckerna gissar jag återkommer under utbildningen men ändå.
 
Strukit allt utom socionomprogrammet i Gävle. De har dessutom lagt ut schemat för hösten så det blir lätt att planera förskolan.

Men litteraturlistan... Brukar man behöva köpa allt? Några av böckerna gissar jag återkommer under utbildningen men ändå.

En del kan finnas som e-böcker via högskolans bibliotek, allt ska finnas som referens ex på biblioteket så om det bara är delar av böcker du behöver kan du ju kopiera eller sitta där och läsa de dagar du åker. När jag läste pedagogiken köpte jag en del men kopierade och läste på biblioteket en del, vissa böcker köpte jag begagnat. Naturvetenskap är enklare, oftast bara en kursbok, plus artiklar. Boken köper man och artiklarna laddar men numer hem via biblioteket.
 
Senast ändrad:
En del kan finnas som e-böcker via högskolans bibliotek, allt ska finnas som referens ex på biblioteket så om det bara är delar av böcker du behöver kan du ju kopiera eller sitta där och läsa de dagar du åker. När jag läste pedagogiken köpte jag en del men kopierade och läste på biblioteket en del, vissa böcker köpte jag begagnat. Naturvetenskap är enklare, oftast bara en kursbok, plus artiklar. Boken köper man och artiklarna laddar men numer hem via biblioteket.

Frågade elevrepresentanten och de flesta behöver man. Får börja köpa de jag antar återkommer och kopiera de där det är typ en sida till kursen
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 330
Senast: Scata
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 415
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
713
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 796
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp