Vi som pluggar - del 5

Jag har ingen aning, vi har inte fått den här informationen skriftligt utan bara muntligt under sista föreläsningen. Men det var något om att man tydligt måste visa att man gjort det självständigt, och om man då hänvisar till samma sidor i en bok som någon annan så gör man inte det? Jag vet inte riktigt..

Men hur knepigt! Ska man dela upp boken mellan sig då eller? Jag hoppas det är en felformulerad tanke!
 
Opponering i måndags. Gick förvånansvärt bra. Examinator hade endast synpunkter på ett par formuleringar och önskade lite mer teori införlivad i analysen - men han uttryckte iaf att jag "inte behövde vara orolig för att bli underkänd". Han prisade språket och självständigheten, det kändes väldigt roligt.

Nu är jag alltså klar. Uppsatsen är inlämnad för betygssättning och ska sedan skickas till kursadministratören för registrering. "Vithetens diskurser - En kritisk diskursanalys över antirasistiska språkstrategier" kan nu läggas på hyllan, med fördel tillsammans med den ångest och vakna nätter den orsakat.

Och jag har en kandidatexamen i samhälls- och kulturanalys! :bump:
 
Jag har ingen aning, vi har inte fått den här informationen skriftligt utan bara muntligt under sista föreläsningen. Men det var något om att man tydligt måste visa att man gjort det självständigt, och om man då hänvisar till samma sidor i en bok som någon annan så gör man inte det? Jag vet inte riktigt..

Jag hade blivit skogstokig som student. Och om någon av lärarna på min institution försökt hitta på något sånt hade jag blivit minst lika skogstokig.

Skönt att sista tentan kändes bra. :)
 
Ett av våra avslutande moment den här kursen var att ha 20 min lektioner med en grupp högstadieelever och nu har utvärdering kommit från eleverna. Överlag tyckte de att vår station var rolig och lärorik vilket känns jättebra! Jag var den i gruppen som styrde upp och gjorde det mesta av arbetet så för mig känns det extra bra. Nu väntar jag bara på betyg på den sista 1,5 hp inlämningen och i övrigt är kursen klar! :)
 
30934


Nu har jag min brosch. :cry::love:
Dags att gå ut och göra samhället litet bättre.
 
Har givit mig själv en deadline att skicka in min uppsats till handledaren på söndag, sen får han läsa innan jag skickar in det till examinatorn en andra gång. Håller tummarna för att det går vägen denna gång!

Sen önskar jag att antagning.se slutade visa "handläggning pågår" på höstens ansökning, vill att det ska stå "antagen" istället, skulle minska min oro så mycket!
 
Vi fick tillbaka uppsatserna redan igår kväll till vår förvåning. Och sorg. Typ. Alla i min seminariegrupp blev underkända. Alltså det trodde jag verkligen inte. Så istället för firande igår så blev det depp-öl istället typ. Nåja, bara att kavla upp ärmarna och fixa till den. Har ju jobb redan men vill ju såklart ha en färdig examen.
 
Vi fick tillbaka uppsatserna redan igår kväll till vår förvåning. Och sorg. Typ. Alla i min seminariegrupp blev underkända. Alltså det trodde jag verkligen inte. Så istället för firande igår så blev det depp-öl istället typ. Nåja, bara att kavla upp ärmarna och fixa till den. Har ju jobb redan men vill ju såklart ha en färdig examen.
Vaaaaaaaa?! Men... men..... nääääää!!!
 
Just skrivit årets sista tenta. Pluggat typ sex timmar totalt. Jag tror faktiskt att jag klarade den, skrev lite på VG-delen också för att slå ihjäl lite tid. Alla mina kompisar är så extremt långsamma. Vi hade fem timmar på oss. Jag var klar på 1 timme och 56 minuter. :angel: (okej, det kan vara jag som är snabb)
 
Vi fick tillbaka uppsatserna redan igår kväll till vår förvåning. Och sorg. Typ. Alla i min seminariegrupp blev underkända. Alltså det trodde jag verkligen inte. Så istället för firande igår så blev det depp-öl istället typ. Nåja, bara att kavla upp ärmarna och fixa till den. Har ju jobb redan men vill ju såklart ha en färdig examen.
Fyfan va tråkigt för er. :(
Är det mycket som ska fixas, och hur lång tid har ni på er?
Känner verkligen med dig.
 
Fyfan va tråkigt för er. :(
Är det mycket som ska fixas, och hur lång tid har ni på er?
Känner verkligen med dig.
Om jag fixar och får den godkänd innan 26/6 så behöver jag inte göra någon ny opponering så jag hoppas verkligen att det går vägen. Det är bara metoden jag behöver skriva om/förtydliga, sedan lite småpill med språket (dock är alla andra avsnitt i uppsatsen godkända men jag kan ju lika gärna passa på att ändra annat som anmärktes på också).
 
Om jag fixar och får den godkänd innan 26/6 så behöver jag inte göra någon ny opponering så jag hoppas verkligen att det går vägen. Det är bara metoden jag behöver skriva om/förtydliga, sedan lite småpill med språket (dock är alla andra avsnitt i uppsatsen godkända men jag kan ju lika gärna passa på att ändra annat som anmärktes på också).
Om du har koll på HUR du ska förbättra metodavsnittet så borde det vara görbart innan dess kan jag tänka?
Jag håller tummarna för dig iallafall - vet hur jävla surt det är att få tillbaka sånt som en trodde var ur världen.
 
Sitter på sommarkurs i religionshistoria (en av mina första akademiska flirtar) och det känns så hemtamt men ändå helt annorlunda efter många år på en institution inom ett helt annat ämne och med annan kultur. Dessutom ett helt annat tilltalssätt vilket är lite fräscht. Dock eftersom detta är en öppen kurs så blir det mycket praktiskt och basalt men lite kul och vilsamt!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
32
· Visningar
2 317
Senast: Scata
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 411
Senast: lundsbo
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: Habina
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
6 795
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat
  • Inredningstråden, del 2

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp