R
Raderad medlem 6459
Så kan det gå när man blir inspirerad@niphredil nä men va! Nu fick du ju sommarlov före mig ändå![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så kan det gå när man blir inspirerad@niphredil nä men va! Nu fick du ju sommarlov före mig ändå![]()
Sån skön känsla!Så kan det gå när man blir inspirerad.
Soooommarlov! (efter det alltså)Själv har jag en typ av workshop nu lördag samt söndag klockan 10-16 båda dagarnamen sen så!
Jag har sommarlov 5 och 7 juni
Och sista veckan i augusti!
Jag har 36 ord för mycket på hemtentan, så lite men samtidigt så mycketOch då känns det ändå som att jag är väldigt ytlig och inte alls går på djupet med reflektioner och analyser. Betygskriterierna matchar inte upplägget alls, jag förstår inte hur läraren har tänkt
![]()
Vårens sista hemtentamen renskrivs inför inlämning idag. Kursen är om kön, klass och etnicitet och är enkelt uppbyggd. Tycker dock att maxorden på 550 - 700 ord per begrepp och innebörd av begrepp är snålt tilltaget för många saker skulle jag vilja analysera merNu är hela hemtentamen på max 2800 ord så jag kan förstå lärarna eftersom vi är väldigt många, både reguljärt och på distans.
Är det vanligt att man ska försöka "koka ner" det allra viktigaste på få ord? Denna tenta är inte på några sätt svår men blir klurig då det är begrepp som kan vara så mycket mer än det man först ser.
Nu är det visserligen ett tag sen du skrev, men vi får gå över ca 10 procent på max orden. Har ni mer stenhård att det är max?
Vår tenta innehöll 3 frågeställningar och skulle sammanlagt vara på max 1000 ord. Det kändes omöjligt! Frågorna i sig var inte svåra, men när man läste betygskriterierna som skrivits till den stod det att man skulle argumentera, reflektera och kritisera i varje delmoment, plus att man behövde svara på det som faktiskt var frågan (vilket krävde ren fakta, vilket tog upp plats det med). Vi har aldrig haft så lite plats förut, det blev typ 2,5 sidor och senast vi hade en liknande tenta skulle den vara 7 sidor![]()
Min reaktion är oj, och inte wow men smileygubben är liknande uttryck
Jösses, vilken ögonöppnare jag fick av att läsa ditt svar. Det kändes omöjligt att få plats med alla de punkter på 3 frågor och så lite ord. Imponerade![]()
Men va? Vilka kriterier baserar hon det på?Jag vet ju inte om jag fick godkänt än..Läraren verkar stenhård. Hon sa att om man inte är helt ensam i klassen med att skriva om något eller med de delar ur litteraturen man använder så kan man inte få mer än E. Hon tog upp som exempel en gång där en hel klass hade skrivit i princip om samma sak på tentan, så ingen hade fått ett bättre betyg. Jag tycker det känns jätte.. Konstigt? När det är direkta faktafrågor så kommer ju alla plocka ur faktan från där den går att hitta och dessutom var en av frågorna en sådan där det verkligen bara fanns ett rätt svar. Så jag räknar inte med att få något strålande resultat tyvärr
![]()
Men va? Vilka kriterier baserar hon det på?
Härligt, det är typ du och jag då
Lite avundsjuk på att din sommarkurs redan öppnat, min öppnar först på måndag