Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skriver hemtentamen denna , och nästa vecka. Roligt men klurigt när man tvingas tänka ett steg längre i svaren. Mellan 2800 - 4000 ord ska det vara totalt, och jag är äntligen på ett utkast för sista sociologens bok. Hoppas kunna hitta klart utkastet idag, för då kvarstår det bara renskrivning, mer referenser och mer analysering till helgen och nästa vecka :up:

Tiden räcker väl inte till här heller för vid 15 ska alla barn hämtas upp :rofl:
 
Kan den fjärrlånas?Mitt bibliotek har tex fått tag på en bok som bara lånas ut från 3 bibliotek i hela Sverige.

Tyvärr var fjärrlån inte möjligt!

Men efter mycket om och men löste det sig genom att fraktbolaget var jätteschyssta. Egentligen skulle dem inte leverera hit förrän på onsdag nästa vecka, men de såg till att göra det idag istället så jag fick mina böcker :love:
 
Jag

Ligger

Efter

🙃

I mitten av terminen ser det alltid ut såhär för mig. Texter som skulle ha lästs och små inlämningar jag skjutit upp. Nåväl. Jag sitter åtminstone inte och stortjuter i panik som jag gjorde de första två åren på kandidatprogrammet. 😒

Mvh Queen of Procrastination.
 
Började läsa till förskollärare nu i september och har nu fått mitt betyg från min första skriftliga examination - U .. Var 100 på att jag skulle bli godkänd 😭☹.
Fattar verkligen inget.. Trippel kollade så alla betygskriterier var med
Fyra st personer läste den innan jag lämnade in. Två av dom har studerat på universitet och en går sista terminen på specialpedagog programmet.
Alla sa den va riktigt bra 🙁

Om jag fattar lärarens feedback så är mitt fel i texten att jag delar upp litteraturen och dokumentären vi skulle skriva om. Hade ändå frågat vid ett basgrupps seminarium om det var okey. Vilket hen då sa ja till.

Fattar inget alls.. så ledsen och besviken 😔😭
 
Min professor ska sluta sin anställning tidigare, och slutar därmed i sommar. Fick reda på det i onsdags men har inte riktigt accepterat det än. Hon är så otroligt bra och jag trodde jag skulle få ha henne under hela min masterperiod, så är rejält besviken.
 
Började läsa till förskollärare nu i september och har nu fått mitt betyg från min första skriftliga examination - U .. Var 100 på att jag skulle bli godkänd 😭☹.
Fattar verkligen inget.. Trippel kollade så alla betygskriterier var med
Fyra st personer läste den innan jag lämnade in. Två av dom har studerat på universitet och en går sista terminen på specialpedagog programmet.
Alla sa den va riktigt bra 🙁

Om jag fattar lärarens feedback så är mitt fel i texten att jag delar upp litteraturen och dokumentären vi skulle skriva om. Hade ändå frågat vid ett basgrupps seminarium om det var okey. Vilket hen då sa ja till.

Fattar inget alls.. så ledsen och besviken 😔😭

Men ifrågasätt med hänvisning till att du har frågat och fått okej?
 
Veckans lab klar och inlämnad. Nästa vecka är det tenta på fredagen, har några föreläsningar och en del instuderingsfrågor att göra till dess.
 
Var på intervju igår på ett företag, det verkar som att jag ska få skriva min c-uppsats hos dom, kul! Får besked innan jul. Jag ska skriva nästa höst, det känns enormt skönt att ha en plan! Dom flesta i min klass ska skriva i vår och jag tror att väldigt få har något på gång.
 
Sitter med en inlämning av en byggkonstruktionuppgift och det går bajs. :meh:
Skaffade en betald hjälplärare via en internetsite för att få in skiten i tid. Men läraren pratar dels engelska vilket jag tänkte inte vore några problem men eftersom min engelska är usel så mailar vi i stället. Men han kollar dels inte på mina ekvationer och skickar helt felaktiga till mig även att jag säger att vi inte räknar på det sättet :down:
 
Eftersom att jag fuckat upp tidigare så har jag ej kunnat söka studiemedel ännu, men nu när jag klarat första delkursen så ska jag ha alla poäng jag behöver för att få söka igen. Problemet är bara att de inte uppdaterat resultat på ladok ännu, trots att kursen tog slut för lite drygt en månad sedan (börjar delkurs 3 imorgon). När jag pluggat tidigare så har ladok alltid uppdaterats typ 2-3 dagar efter att vi fått tillbaka tentaresultaten? Ska maila kursansvarig och fråga, men jag hoppas det går att ordna snart...
 
Eftersom att jag fuckat upp tidigare så har jag ej kunnat söka studiemedel ännu, men nu när jag klarat första delkursen så ska jag ha alla poäng jag behöver för att få söka igen. Problemet är bara att de inte uppdaterat resultat på ladok ännu, trots att kursen tog slut för lite drygt en månad sedan (börjar delkurs 3 imorgon). När jag pluggat tidigare så har ladok alltid uppdaterats typ 2-3 dagar efter att vi fått tillbaka tentaresultaten? Ska maila kursansvarig och fråga, men jag hoppas det går att ordna snart...

Ibland går det långsamt för en del att rapportera.
 
Det är så ironisk. När jag äntligen fick böckerna jag stressat över i tid så får jag istället migränen från helvetet och hamnar på sjukan, så har ändå inte läst en sida. Det blir nog första gången jag inte har läst det man ska, men det får väl vara okej i detta fall. Kursen börjar ju ändå inte förrän imorgon så.. :p
 
Det är så ironisk. När jag äntligen fick böckerna jag stressat över i tid så får jag istället migränen från helvetet och hamnar på sjukan, så har ändå inte läst en sida. Det blir nog första gången jag inte har läst det man ska, men det får väl vara okej i detta fall. Kursen börjar ju ändå inte förrän imorgon så.. :p
:heart Ta hand om dig! Det brukar inte vara så kinkigt med att man ska ha läst till första gången.
 
Kan har råkat anmäla mig till några kurser... sen anmälan så vi får väl se vad det blir av det, men tänker att om kurser tar emot sena anmälningar så borde det väl finnas platser kvar?

Tyvärr inte riktigt.
Iaf för oss så är default att de är öppna för sen anmälan om ingen aktivt bestämmer annat. Oavsett hur många sökande det ärendet ordinarie sökperiod.
 
Det är så ironisk. När jag äntligen fick böckerna jag stressat över i tid så får jag istället migränen från helvetet och hamnar på sjukan, så har ändå inte läst en sida. Det blir nog första gången jag inte har läst det man ska, men det får väl vara okej i detta fall. Kursen börjar ju ändå inte förrän imorgon så.. :p
Krya på dig!
 
Upptäckte trevligt nog att jag redan hade en av kursböckerna till nästa kurs hemma! En äldre upplaga men fick ok på att ha den men att jag skulle vara lite uppmärksam, skönt att slippa lägga ut dem pengarna :)
 
Hade lektion idag. Visade sig att dom glömt lägga ut obligatorisk kurslitteratur innan kursen började. Sprang till biblioteket och fick tag på en bok, fruktansvärt tur, det var ingen billig bok!
 
Jag fick också en litteratur-överraskning idag. Jag har skaffat de böcker som fanns med på litteraturlistan men tydligen fanns det också en lista för arbetsmaterial som också innehåller böcker, som man dessutom verkar behöva beställa från USA. Finns inte på något bibliotek i Sverige och inte heller i skolans bibliotek. Kan inte bestämma mig för om jag ska köpa nu eller avvakta till onsdag och se om läraren säger något om dem..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
710
· Visningar
37 236
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 952
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
632
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 597
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp