Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte heller lyckats googla mig till nåt och gör olika varenda gång. Så kan tyvärr inte hjälpa till :/.

Jag har också gjort olika varje gång ser jag nu när jag tittar tillbaka i gamla tentor och jag blir lite orolig för att någon lärare någon dag ska ge nerslag för det.. Men jag har verkligen googlat mig blå utan att hitta rätt 😬
 
Var försiktig! ❤
Vid minsta tecken på att du inte orkar, se till att trappa ned.
Tack för omtanken :heart. Jag ska försöka vara observant på hur jag mår. Men jag vill verkligen klara det och skulle vara så otroligt stolt om jag fick ihop det.

Men går det inte så är det ju så, då får jag släppa studierna ett tag. Det är också okej :).
 
Hur lång tid är det rimligt att vänta på att en handledare ska svara på mejl? Blir frustrerad på att min handledare som jag pratade med i måndags och som jag uppfattade kom överens med att jag skulle mejla igår och berätta hur det ser ut på materialfronten eftersom han ansåg att jag hade för lite och jag fick fram material igår som jag hade förhoppningar om skulle ge mer. Nu gav det väldigt lite och jag kanske måste byta ämne, något som jag mejlade honom om igår kväll och nu är klockan snart 16 och han har fortfarande inte svarat och i morgon ska jag lämna in syfte, frågeställning och bakgrund, jäkligt svårt när jag inte ens vet om det är okej att byta ämne. :mad: Nu har jag ändå börjat skriva på det nya ämnet, jag kan återanvända en hel del från det andra ämnet och jag har fyllt på med lite annat, men ändå. :(
 
Nästa vecka har jag tenta i den här kursen, så den är snart slut. Kursansvarig har haft ganska många föreläsningar och varit helt värdelös. Tills förra föreläsningen, den har han lyckats göra helt orelevant för kursen, men det är solklart vad han är intresserad av. Och helt plötsligt blev han en riktigt bra lärare. Vi hade tre timmar, det skulle rymmas lektion och ett seminarium, med typ 8-10 diskussionsfrågor. Han pratar alltså på om sitt orelevanta ämne så att det blir mindre än 20 minuter kvar till seminariet. :cautious:
Sen får vi ett meddelande om att vi kan fylla i kursutvärderingen och MAILA den till honom. Känner mig inte så sugen på det, vi har kommit överens om att vi ska skriva ut dom och lägga i ett kuvert och lämna in allihopa.
 
MySQL workbench = :crazy::rage::nailbiting::arghh::banghead:
Dessutom lyckats radera några svar som jag nu måste göra om - och såklart inte lyckas. Så nu ger jag upp för idag....
 
Tenta i andra kursen den här veckan, hemtenta. På fredag kommer det äntligen vara över!

Det som känns mindre kul är att nästa kurs börjar på måndag klockan 8 och då ska vi redan ha läst ut 2 böcker. Vet inte hur de tänker, vi ska sitta och skriva tenta hela veckan och de säger hela tiden att vi inte ska plugga på helgen. Då ska man alltså hinna läsa klart på måndag morgon innan 8? Eller börja läsa istället för att skriva tenta? Det är kul att vara student, det är kul att vara student..
 
Vi har PPU-handledning imorgon med vår mycket virriga handledare som tror vi är två olika grupper 🙄

Skrev hemtentan i hälso- och sjukvårdsrätt idag, halvtid så att säga. Nästa torsdag är det salstenta i utredningsmetodik och fördjupad rättsvetenskap i socialt arbete, så det är vad som pluggas.
 
Vi har PPU-handledning imorgon med vår mycket virriga handledare som tror vi är två olika grupper 🙄

Skrev hemtentan i hälso- och sjukvårdsrätt idag, halvtid så att säga. Nästa torsdag är det salstenta i utredningsmetodik och fördjupad rättsvetenskap i socialt arbete, så det är vad som pluggas.
På tal om virrig, jag hade som sagt samtal med min handledare på telefon idag, jag passade på att fråga när jag ändå hade honom på tråden var jag skulle lämna in en enkät från en annan kurs som han är ansvarig för, han svarar: Lämna den till din handledare vid nästa träff om uppsatsen så lämnar handledaren den vidare till mig. Jag känner mig mer än lovligt dum och frågar om vi ska ha någon annan handledare till nästa tillfälle? Varpå han konstaterar ja just ja jag är ju din handledare, lämna den till mig när vi ses nästa gång. :rofl:
 
Tenta i andra kursen den här veckan, hemtenta. På fredag kommer det äntligen vara över!

Det som känns mindre kul är att nästa kurs börjar på måndag klockan 8 och då ska vi redan ha läst ut 2 böcker. Vet inte hur de tänker, vi ska sitta och skriva tenta hela veckan och de säger hela tiden att vi inte ska plugga på helgen. Då ska man alltså hinna läsa klart på måndag morgon innan 8? Eller börja läsa istället för att skriva tenta? Det är kul att vara student, det är kul att vara student..
Är ganska säker på att man inte får lägga kursmoment (ex inläsning) innan kursstart.
 
Vid första anblicken kändes veckans lab gigantisk, men nu när jag börjat insåg jag att första delen (av fyra) gjorde jag på 5-10 min bara :D. Har uppenbarligen lärt mig nåt från förra veckan med andra ord.
Nästa del lär ta längre tid, sista delen tar längst tid. Men ett steg i taget.
 
Sitter med hemtentan nu. Urk! Står angivet att man måste använda Oxford systemet och jag har aldrig använt det förut, så det blir spännande.. Vi brukar alltid få välja när vi gör tentor och PM. Så nu gäller det att lära sig snabbt :crazy:
 
Sitter med hemtentan nu. Urk! Står angivet att man måste använda Oxford systemet och jag har aldrig använt det förut, så det blir spännande.. Vi brukar alltid få välja när vi gör tentor och PM. Så nu gäller det att lära sig snabbt :crazy:
Stackare, jag gillar verkligen inte Oxford, Harvard är min favorit!
 
Stackare, jag gillar verkligen inte Oxford, Harvard är min favorit!

Samma här! Har alltid använt Harvard under de två år jag pluggat så känner mig helt lost.

Dessutom förstår jag inte riktigt. På tentan står det "hänvisa till källor med fotnoter (författare + sida)", men när jag googlar på hur man gör fotnoter så står det att man ska ha med en massa mer saker än bara det :confused:
 
Samma här! Har alltid använt Harvard under de två år jag pluggat så känner mig helt lost.

Dessutom förstår jag inte riktigt. På tentan står det "hänvisa till källor med fotnoter (författare + sida)", men när jag googlar på hur man gör fotnoter så står det att man ska ha med en massa mer saker än bara det :confused:

Man kan göra på båda sätt. :)
 
Samma här! Har alltid använt Harvard under de två år jag pluggat så känner mig helt lost.

Dessutom förstår jag inte riktigt. På tentan står det "hänvisa till källor med fotnoter (författare + sida)", men när jag googlar på hur man gör fotnoter så står det att man ska ha med en massa mer saker än bara det :confused:
När man googlar så är det ofta hur man gör fotnoter enligt Harvard som kommer fram, Oxford är enklare på det sättet, det räcker som sagt med författarens namn och sida, är det flera böcker av samma författare så ska man även ha med årtal för att det ska gå att förstå från vilken bok det är. :D
 
Man kan göra på båda sätt. :)
När man googlar så är det ofta hur man gör fotnoter enligt Harvard som kommer fram, Oxford är enklare på det sättet, det räcker som sagt med författarens namn och sida, är det flera böcker av samma författare så ska man även ha med årtal för att det ska gå att förstå från vilken bok det är. :D

Jag kollade min högskolas egen guide som de alltid hänvisar till.. Där står det att första gången ska all information anges, och efter det ska författare + korttitel anges. Det är det som är förvirrande. De säger att man alltid ska göra enligt skolans egen guide, men nu stämmer guiden inte in med instruktionerna.. Förvirrande
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
809
· Visningar
42 800
Senast: Scata
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 989
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
636
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 653
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp