Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tacka gudarna för det! Det händer ju typ aldrigVi grupparbetar. Det är roligt. Nya gruppen fungerar också bra. Så skönt!
Jag ångrar att jag inte läste på distans, men det är lika tråkiga skrivarbeten med campus också.Jag hoppar in i den här trådenLäser ämneslärarprogrammet termin tre på distans.
Sitter just nu och skriver en rapport efter en observationsundersökning som vi gjort. Jag hatar rapportskrivande... Det är så enkelt egentligen för jag har bra rådata och tidigare forskning men det här med att skriva om tidigare forskning utan att bara sammanfatta det jag hittat är ju omöjligt! Ska jag dra en slutsats av all forskning jag läst blir det typ fyra rader vilket jag inte tror är accepteratNu har jag skrivit och skrivit om tre gånger så det är klart mina ord, men fortfarande mest sammanfattande vad som står i de olika avhandlingarna och artiklarna...
Tacka gudarna för det! Det händer ju typ aldrig.
Köp en trisslott! :ONej jag vet! Två år på raken med tur är högst osannolikt!
Jag ångrar att jag inte läste på distans, men det är lika tråkiga skrivarbeten med campus också.Sitter just nu och skriver om historiesyn och annat elände.
![]()
Distans är fantastisktSå skönt att sitta hemma i soffan med katterna istället för i en föreläsningssal
Haha ska vi byta? jag skriver om talinteraktion i klassrummet ur ett genusperspektiv. Intressant men den här förbannade rapporten alltså...
Haha ja risken finns juJust nu skulle jag nog kunna göra det! Jag bara längtar efter att få börja med B-uppsatsen, det kommer jag väl att få äta upp om några veckor men det här känns så meningslöst, mest en kontroll av att vi har läst litteraturen.
Jag läste på distans innan jag hoppade på programmet och så här i efterhand så ångrar jag mig även om själva utbildningen är bra men pendlingen tar stundtals knäcken på mig.Tack och lov har jag haft typ världens bästa VFU-plats 2 av 3 perioder och ska tillbaka till den för den sista perioden igen, den gör all pendling värd!
![]()
Vad är era bästa tips när det är mycket text som ska läsas och bearbetas varje vecka? Vi har 3 seminarium i veckan, till dem ska ca 30-50 sidor läsas + uppgifter som ska lösas inför varje seminarium.
Vid mina tidigare studier har det absolut varit mycket text, men inte så mycket uppgifter mellan inlämning av tentor och sådana "större" grejer. Känner att min hjärna redan går upp i varv och funderar på hur jag ska hinna med plus faktiskt komma ihåg text och uppgifter.
Antar med tidsschemat vi har (ibland 2 seminarium 2 dagar på raken) att man måste ligga minst ett seminarium före?
Ämneslärare, termin 7, Svenska/historia så nu läser vi Historia IIIb med en B-uppsats som vår "stora" grej den här terminen.Haha ja risken finns juVad läser du för något?
Vad är era bästa tips när det är mycket text som ska läsas och bearbetas varje vecka? Vi har 3 seminarium i veckan, till dem ska ca 30-50 sidor läsas + uppgifter som ska lösas inför varje seminarium.
Vid mina tidigare studier har det absolut varit mycket text, men inte så mycket uppgifter mellan inlämning av tentor och sådana "större" grejer. Känner att min hjärna redan går upp i varv och funderar på hur jag ska hinna med plus faktiskt komma ihåg text och uppgifter.
Antar med tidsschemat vi har (ibland 2 seminarium 2 dagar på raken) att man måste ligga minst ett seminarium före?