Ni som hänvisar med Oxford/fotnoter, använder ni punkt i slutet av fotnoten eller ej? Har aldrig gjort det förr, har aldrig fått det som kommentar, förrän nu på min nya institution.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
I löpande text så sitter fotnots siffran efter punkten. I själva fotnoten ska man avsluta med punkt. Så har vi blivit drillade åtminstone.Ni som hänvisar med Oxford/fotnoter, använder ni punkt i slutet av fotnoten eller ej? Har aldrig gjort det förr, har aldrig fått det som kommentar, förrän nu på min nya institution.
Vart själva siffran ska placeras har jag koll på, men punkt efter hänvisningen har jag aldrig hört talas om eller fått kommentar på som sagt. Är så förvånad!I löpande text så sitter fotnots siffran efter punkten. I själva fotnoten ska man avsluta med punkt. Så har vi blivit drillade åtminstone.![]()
Vi fick komplettering om vi hade glömt mer än en punkt i fotnoterna.Vart själva siffran ska placeras har jag koll på, men punkt efter hänvisningen har jag aldrig hört talas om eller fått kommentar på som sagt. Är så förvånad!
Jag fick komplettering på mitt examensarbete för att jag skrivit 10'000 istället för 10 000.Vi fick komplettering om vi hade glömt mer än en punkt i fotnoterna.![]()
Måste ha missat om det skrivits tidigare, men vad är de du läser för något just nu?Veckans lab var visst inte så svår när man vill fick ordning på det. Lär bli klar imorgon, då har jag nog lagt typ 10 timmar totalt.
Funderar över framtiden. Jobba med det här? Fortsätta i nuvarande yrke? (Fast det går bort just nu eftersom det inte finns nåt inom bra avstånd). Läsa till sjuksköterska för att byta yrke eller ha det för att ha ytterligare bas till nuvarande yrke? Frågorna är många.
Hoppas få lite mer svar under praktiken, som börjar i februari.
Jag läser en ettårig yh-utbildning inom grafiska informationssystem.Måste ha missat om det skrivits tidigare, men vad är de du läser för något just nu?
--------------------
Jag klarade för övrigt att få ner PM till 9438 tecken. Inlämnat och klart, väldigt skönt! Nu väntar bara en liten opponeringsövning på pmen på fredag sen är denna kurs slut.
Nästa kurs är nationalekonomi... läste igenom kursinformationen och är lite nojig. Matte har aldrig varit min starka sida![]()
Sitter med hemtenta, så jag surfar på en massa annat också.
Har jämfört kurserna på mitt program och skolans master i socialt arbete. Sista terminen på mitt program och första terminen på mastern är exakt samma kurser. Och en del av de andra kurserna som erbjuds inom masterprogrammet finns också som sommarkurser. Det innebär att jag, om jag är smart, kan plocka ihop till min master på ganska kort tid. Så jag ska nog ta tag i att kontakta programansvarig någon gång under den här terminen (sista terminen på programmet är hösten 2021, så det är ju inte dags ännu men behöver bolla ansökningar och lite sådant).
Har du hunnit prata med programansvarige, för allt jag kan hitta är att det inte får ingå samma kurser i kandidatexamen som i masterexamen. Är nämligen själv sugen på att läsa en master längre fram, men avskräcks av att det innebär ytterligare några års studier.
Behöver den vara på distans? Den typen av kurs fungerar ju såklart olika men på många håll är det i princip distans med några obligatoriska moment och handledning behöver man såklart lösa men hos oss tex så har vi ibland bara något enstaka fysiskt möte med studenterna så sker resten på distans.Letar efter vart jag kan studera sista kursen och därmed skriva C-uppsatsen, mitt nuvarande lärosäte erbjuder inte den på distans. Så nu har jag mailat Göteborgs Universitet, Lunds Universitet och Örebros universitet om jag kan begära ut examen hos dom efter genomförd kurs. Det innebär i sådana fall att de tillgodoräknar mina fristående kurser.
Detta var inte min plan från början, då jag tidigare fått besked om att de kommer ev erbjuda på distans och lite naivt trodde jag att de skulle göra det då vi är många som läser Sociologi B på distans.