Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ni som hänvisar med Oxford/fotnoter, använder ni punkt i slutet av fotnoten eller ej? Har aldrig gjort det förr, har aldrig fått det som kommentar, förrän nu på min nya institution.
 
I väntan på svar från CSN så slänger jag ut frågan här om nu någon skulle ha koll.

Gick in för att se hur min betalningsplan såg ut och blev lite förvånad.
Jag tog examen för snart 15 år sen och har sedan dess betalat minimibeloppet och då skulle lånet vara betalt på typ 21 år dvs väl inom 25 års-regeln. Förra året tog jag ju lite lån under några månader men är fortfarande inte i närheten av att gå över de där 25 åren. Nu ligger ändå min betalningsplan med nästan dubbelt minimiårsbelopp att betala in.
Någon som vet om det är så det funkar? Att nya lån bara läggs 'on top' på tidigare betalningsplan utan omräkning av år? Vad hade hänt om jag pluggat i två år? :nailbiting:

Jag har försökt hitta information på CSNs hemsida men där står mest bara om 25-årsregeln samt innan man fyllt 60 år.
 
Ni som hänvisar med Oxford/fotnoter, använder ni punkt i slutet av fotnoten eller ej? Har aldrig gjort det förr, har aldrig fått det som kommentar, förrän nu på min nya institution.
I löpande text så sitter fotnots siffran efter punkten. I själva fotnoten ska man avsluta med punkt. Så har vi blivit drillade åtminstone. ;)
 
Fått tillbaka 2/3 inlämningsuppgifter på en riktig skitkurs, det känns som att den tredje också borde vara godkänd..
Tentan som jag inte trodde att jag skulle klara blev godkänd och sista rapporten är skriven idag, ska bara redovisas på fredag. Därefter är jag ledig en hel vecka tills vårterminen går igång, jag ska klämma in fyra kurser + 15 hp praktik. Det blir kul och fullt ös!

Dessutom är det nog i princip klart att jag kan skriva mitt ex-jobb åt ett företag som jag verkligen gillar och som kan vara intresserade av att anställa nyutexaminerade. Året ser lovande ut!
 
Jag känner mig för en gångs skull inte stressad över hemtentan. Jag brukar alltid skjuta upp allt och skriva hela tentan dagen den ska lämnas in, men den här gången är jag ute i god tid :up: Sista tentan för den här kursen och den känns dessutom lättare än de vi haft tidigare, nästan så jag undrar vad haken är.Jag har inte fått lägre än B på någon tenta innan, så jag känner mig inte det minsta orolig över denna. Skönt! :D
 
I löpande text så sitter fotnots siffran efter punkten. I själva fotnoten ska man avsluta med punkt. Så har vi blivit drillade åtminstone. ;)
Vart själva siffran ska placeras har jag koll på, men punkt efter hänvisningen har jag aldrig hört talas om eller fått kommentar på som sagt. Är så förvånad!
 
Undrens tid är ej förbi, jag fick ett A på förra veckans hemtenta. Trots att en dag gick bort för att killen var här, en för att jag var deppig för att killen åkt hem och sista enbart var en halvdag. Har aldrig varit klar så sent med en tenta och den var dessutom jäkligt omfattande och mycket större och mer avancerad än vad vi är vana vid. Känns grymt!

Men det ser inte bra ut inför tentan på fredag.. 😩
 
Veckans lab var visst inte så svår när man vill fick ordning på det. Lär bli klar imorgon, då har jag nog lagt typ 10 timmar totalt.

Funderar över framtiden. Jobba med det här? Fortsätta i nuvarande yrke? (Fast det går bort just nu eftersom det inte finns nåt inom bra avstånd). Läsa till sjuksköterska för att byta yrke eller ha det för att ha ytterligare bas till nuvarande yrke? Frågorna är många.
Hoppas få lite mer svar under praktiken, som börjar i februari.
 
Veckans lab var visst inte så svår när man vill fick ordning på det. Lär bli klar imorgon, då har jag nog lagt typ 10 timmar totalt.

Funderar över framtiden. Jobba med det här? Fortsätta i nuvarande yrke? (Fast det går bort just nu eftersom det inte finns nåt inom bra avstånd). Läsa till sjuksköterska för att byta yrke eller ha det för att ha ytterligare bas till nuvarande yrke? Frågorna är många.
Hoppas få lite mer svar under praktiken, som börjar i februari.
Måste ha missat om det skrivits tidigare, men vad är de du läser för något just nu? :)

--------------------

Jag klarade för övrigt att få ner PM till 9438 tecken. Inlämnat och klart, väldigt skönt! Nu väntar bara en liten opponeringsövning på pmen på fredag sen är denna kurs slut.
Nästa kurs är nationalekonomi... läste igenom kursinformationen och är lite nojig. Matte har aldrig varit min starka sida 🙃
 
Måste ha missat om det skrivits tidigare, men vad är de du läser för något just nu? :)

--------------------

Jag klarade för övrigt att få ner PM till 9438 tecken. Inlämnat och klart, väldigt skönt! Nu väntar bara en liten opponeringsövning på pmen på fredag sen är denna kurs slut.
Nästa kurs är nationalekonomi... läste igenom kursinformationen och är lite nojig. Matte har aldrig varit min starka sida 🙃
Jag läser en ettårig yh-utbildning inom grafiska informationssystem.
 
Sitter med hemtenta, så jag surfar på en massa annat också.
Har jämfört kurserna på mitt program och skolans master i socialt arbete. Sista terminen på mitt program och första terminen på mastern är exakt samma kurser. Och en del av de andra kurserna som erbjuds inom masterprogrammet finns också som sommarkurser. Det innebär att jag, om jag är smart, kan plocka ihop till min master på ganska kort tid. Så jag ska nog ta tag i att kontakta programansvarig någon gång under den här terminen (sista terminen på programmet är hösten 2021, så det är ju inte dags ännu men behöver bolla ansökningar och lite sådant).

Har du hunnit prata med programansvarige, för allt jag kan hitta är att det inte får ingå samma kurser i kandidatexamen som i masterexamen. Är nämligen själv sugen på att läsa en master längre fram, men avskräcks av att det innebär ytterligare några års studier.
 
Letar efter vart jag kan studera sista kursen och därmed skriva C-uppsatsen, mitt nuvarande lärosäte erbjuder inte den på distans. Så nu har jag mailat Göteborgs Universitet, Lunds Universitet och Örebros universitet om jag kan begära ut examen hos dom efter genomförd kurs. Det innebär i sådana fall att de tillgodoräknar mina fristående kurser.

Detta var inte min plan från början, då jag tidigare fått besked om att de kommer ev erbjuda på distans och lite naivt trodde jag att de skulle göra det då vi är många som läser Sociologi B på distans.
 
Just skickat in min tenta. Som vanligt så blir jag helt ställd och undrar vad jag missat under kursen. Varje tenta vi gjort har kännts som ett snäpp högre än vad vi jobbat med under kursen. Tight om tid som vanligt och på det skulle vi göra ett ljudklipp där vi läste en text och sen ladda upp den för att få en url. Eh, va? Aldrig gjort. Tog onödig tid att snabbt försöka hitta var man kunde göra det men la ner det projektet och skickade filen separat som bifogat dokument i ett mail. Läraren får ta det.

Får väl se om jag blir godkänd. Inte hela världen om jag inte blir det men känns surt.
 
Har du hunnit prata med programansvarige, för allt jag kan hitta är att det inte får ingå samma kurser i kandidatexamen som i masterexamen. Är nämligen själv sugen på att läsa en master längre fram, men avskräcks av att det innebär ytterligare några års studier.

De kurser som ges på båda programmen ligger utanför/ovanpå kandidaten, socionomexamen är 210hp :)
 
O_o Termin sju avklarad, skönt när betyget kommer redan veckan efter inlämning. Visserligen bara ett G på sista uppgiften men jag la alldeles för lite tid på den. :D Nu har jag tre terminer kvar, känns helt sjukt! Två c uppsatser att skriva och så en avslutande termin där vi även har 5 veckors praktik.
 
Letar efter vart jag kan studera sista kursen och därmed skriva C-uppsatsen, mitt nuvarande lärosäte erbjuder inte den på distans. Så nu har jag mailat Göteborgs Universitet, Lunds Universitet och Örebros universitet om jag kan begära ut examen hos dom efter genomförd kurs. Det innebär i sådana fall att de tillgodoräknar mina fristående kurser.

Detta var inte min plan från början, då jag tidigare fått besked om att de kommer ev erbjuda på distans och lite naivt trodde jag att de skulle göra det då vi är många som läser Sociologi B på distans.
Behöver den vara på distans? Den typen av kurs fungerar ju såklart olika men på många håll är det i princip distans med några obligatoriska moment och handledning behöver man såklart lösa men hos oss tex så har vi ibland bara något enstaka fysiskt möte med studenterna så sker resten på distans.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 695
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
617
Senast: Liten
·
Samhälle Funderade på att lägga detta i dumma frågor men startar en ny tråd istället. Vi har flerbarnstillägg. Jag har alltid haft svårt att...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
13 317
Senast: Breaktown
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
106 457
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp