Vi som pluggar, del VI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Behöver den vara på distans? Den typen av kurs fungerar ju såklart olika men på många håll är det i princip distans med några obligatoriska moment och handledning behöver man såklart lösa men hos oss tex så har vi ibland bara något enstaka fysiskt möte med studenterna så sker resten på distans.


Nej, den behöver inte vara på distans så länge den finns inom en hyfsad radie från mitten av Skaraborg. Tex Göteborg och Örebro har den på dagtid. Finns även i Trollhättan men då endast start från hösten vilket blir svårt då det skulle innebära 150 % studier. Alldeles för högt med tanke på min livssituation.

Jag är berättigad att gå kursen för C-uppsats då jag uppfyller deras ansökningskrav, men jag behöver veta att mina fristående kurser får tillgodoräknas i en kandidatexamen då det är från flera lärosäten.
 
@lil-sis Tack för att du reder ut :)

Till dig, och till er andra som läst juridik. För äntligen är det min tur att läsa juridik :banana:
Sveriges Rikes Lag är ruskigt dyr, så hur viktig är den nyaste upplagan?
Det skiljer mycket pengar mellan upplaga 2020 och upplaga 2019 så jag vet vilken jag vill köpa :angel:
 
@lil-sis Tack för att du reder ut :)

Till dig, och till er andra som läst juridik. För äntligen är det min tur att läsa juridik :banana:
Sveriges Rikes Lag är ruskigt dyr, så hur viktig är den nyaste upplagan?
Det skiljer mycket pengar mellan upplaga 2020 och upplaga 2019 så jag vet vilken jag vill köpa :angel:

Tillägg, det lutar mer åt Sveriges lag då den sägs vara mer lättläst och inte lika skör.
 
Tillägg, det lutar mer åt Sveriges lag då den sägs vara mer lättläst och inte lika skör.
Skulle köra på Sveriges lag! Mycket mer behändig och brukar räcka gott och väl :)
Klart att det är skönt att ha senaste versionen, men skulle inte säga det är katastrof att ha ett år tillbaka. Har själv kört med 2018 under 2019 och bara att man har ett litet vakande öga på om de lagar man arbetar med hunnit ändras :) Tror mig hört att man som student inte rekommenderas att ha en lagbok som är mer än 2 år gammal, men vet inte hur väl det stämmer.
 
Senast ändrad:
Skulle köra på Sveriges lag! Mycket mer behändig och brukar räcka gott och väl :)
Klart att det är skönt att ha senaste versionen, men skulle inte säga det är katastrof att ha ett år tillbaka. Har själv kört med 2018 under 2019 och bara att man har ett litet vakande öga på om de lagar man arbetar med hunnit ändras :) Tror mig hört att man som student inte rekommenderas att ha en lagbok som är mer än 2 år gammal, men vet inte hur väl det stämmer.

Åh vad bra, för det var dyr kurslitteratur på kursen. Nej, det känns dumt att ha en gammal lagbok så jag tänkte att fler av er har koll här inne :D
 
Wohoo, Lund har svarat att jag får ta kandidatexamen om jag läser sista kursen hos dom :D Den går på halvfart via distans så den passar bra in på höstens juridikkurs (om jag kommer in) :up:

Även Göteborg och Örebro skrev att det gick bra, men då de går på heltid samt dagtid så hade det behövt bli tidigast VT 2021. Äntligen kan jag sova lugnt på nätterna för det har inte varit en skön känsla att riskera att falla på målsnöret och ett alldeles för högt lån till ingen nytta.
 
@lil-sis Tack för att du reder ut :)

Till dig, och till er andra som läst juridik. För äntligen är det min tur att läsa juridik :banana:
Sveriges Rikes Lag är ruskigt dyr, så hur viktig är den nyaste upplagan?
Det skiljer mycket pengar mellan upplaga 2020 och upplaga 2019 så jag vet vilken jag vill köpa :angel:
Jag har haft den gröna vid alla fyra kurserna och tre olika lärosäten, den räcker till vårens kurs i förvaltningsrätt också. Har 2019.
 
Jag har haft den gröna vid alla fyra kurserna och tre olika lärosäten, den räcker till vårens kurs i förvaltningsrätt också. Har 2019.


Då hade du senaste upplaga, det lutar åt att jag köper senaste upplagan också eftersom den återkommer till höstens kurs.
 
Då hade du senaste upplaga, det lutar åt att jag köper senaste upplagan också eftersom den återkommer till höstens kurs.

Det var inte så stor skillnad på priset på 2018 och 2019 när jag köpte 2019 förra våren så då kändes det smartast med den nyaste :)
 
Skulle köra på Sveriges lag! Mycket mer behändig och brukar räcka gott och väl :)
Klart att det är skönt att ha senaste versionen, men skulle inte säga det är katastrof att ha ett år tillbaka. Har själv kört med 2018 under 2019 och bara att man har ett litet vakande öga på om de lagar man arbetar med hunnit ändras :) Tror mig hört att man som student inte rekommenderas att ha en lagbok som är mer än 2 år gammal, men vet inte hur väl det stämmer.

Lund skriver ”från de tre senaste åren” men om de då menar 2018 2019 2020 eller 2017 2018 2019 framgår inte :p
 
Fick ett generellt mail från läraren idag adresserat alla i klassen (Vi är bara fyra) att betyg syns i Ladok senast på mån och ett avslutande "Grattis igen till er alla". Antar att jag kan tolka det som att jag iaf är godkänd. 🤔 Tentan är inte petad i enligt Google Doc.

Den här läraren är ju helt klart inte riktigt som andra jag haft. På gott och ont som ni säkert förstått efter mina mindre 'dunka huvudet i väggen'- inlägg här emellanåt. :banghead: :angel:
 
Nu har jag äntligen fått tillbaka inlämningsuppgiften, med 11 kommentarer. Men jag måste bara ändra de läraren markerat vilket är 4 st. Men då vill jag ju egentligen ändra allt ju!
 
Nu har jag äntligen fått tillbaka inlämningsuppgiften, med 11 kommentarer. Men jag måste bara ändra de läraren markerat vilket är 4 st. Men då vill jag ju egentligen ändra allt ju!

jag brukar lägga märke till och bli lite imponerad när studenter ändrar även såna saker, i alla fall om de inte är så omfattande. Så vill du och har tid- kör.
 
jag brukar lägga märke till och bli lite imponerad när studenter ändrar även såna saker, i alla fall om de inte är så omfattande. Så vill du och har tid- kör.
Redan gjort ;) Sen har jag irrat omkring i Canvas tills jag insåg att uppgiften saknade inlämningsknapp...
 
Fy, salstentan idag var rena döden. Så himla lång och omfattande. Trots att jag skrev oavbrutet hela tiden blev jag klar senare än någonsin, verkade likadant för andra. Tror jag fixade ett godkänt men tror inte jag satte alla poäng, och gränsen för A är alltid så jäkla klen. Urk.

Ny kurs startar på måndag, då ska vi ha läst 7 kapitel tror jag. Hade hoppats på en ledig helg men så blev det inte. Andra kursen startar på fredag och då ska vi ha gjort klart en uppgift som ska redovisas och lämnas in skriftligt. Ångesten är inte liten just nu över allt som ska göras utan någon vila emellan :crazy:
 
Hemma! Och därmed är höstterminen klar! ✌ Nu hoppas vi bara att sista tentan är godkänd också 🤞🤞🤞
Ny kurs på måndag och vi har inget att förbereda. Det är första gången på evigheter som jag kan släppa tankarna på skolarbete en hel helg 😱
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
522
· Visningar
27 933
Senast: Mineur
·
Tjatter Eftersom jag inte hittar någon, så skapar jag en ny Stör mig idag på att uråldriga lagningar inte håller tills man kilar vidare =...
Svar
1
· Visningar
199
Senast: manda
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
14 905
Senast: Badger
·
  • Låst
Mat Vad bjuds det på och vad lagas det hos dig? Recepttips välkomna! (Återuppväcker de här trådarna och startar ny tråd då vgv-tråden...
Svar
4
· Visningar
628
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp