Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Behöver den vara på distans? Den typen av kurs fungerar ju såklart olika men på många håll är det i princip distans med några obligatoriska moment och handledning behöver man såklart lösa men hos oss tex så har vi ibland bara något enstaka fysiskt möte med studenterna så sker resten på distans.
De kurser som ges på båda programmen ligger utanför/ovanpå kandidaten, socionomexamen är 210hp![]()
Aha, just det.
Du läste till socionom, men det är väl yrkesexamen som omfattar just 210 HP?![]()
@lil-sis Tack för att du reder ut
Till dig, och till er andra som läst juridik. För äntligen är det min tur att läsa juridik
Sveriges Rikes Lag är ruskigt dyr, så hur viktig är den nyaste upplagan?
Det skiljer mycket pengar mellan upplaga 2020 och upplaga 2019 så jag vet vilken jag vill köpa![]()
Skulle köra på Sveriges lag! Mycket mer behändig och brukar räcka gott och välTillägg, det lutar mer åt Sveriges lag då den sägs vara mer lättläst och inte lika skör.
Skulle köra på Sveriges lag! Mycket mer behändig och brukar räcka gott och väl
Klart att det är skönt att ha senaste versionen, men skulle inte säga det är katastrof att ha ett år tillbaka. Har själv kört med 2018 under 2019 och bara att man har ett litet vakande öga på om de lagar man arbetar med hunnit ändrasTror mig hört att man som student inte rekommenderas att ha en lagbok som är mer än 2 år gammal, men vet inte hur väl det stämmer.
Jag har haft den gröna vid alla fyra kurserna och tre olika lärosäten, den räcker till vårens kurs i förvaltningsrätt också. Har 2019.@lil-sis Tack för att du reder ut
Till dig, och till er andra som läst juridik. För äntligen är det min tur att läsa juridik
Sveriges Rikes Lag är ruskigt dyr, så hur viktig är den nyaste upplagan?
Det skiljer mycket pengar mellan upplaga 2020 och upplaga 2019 så jag vet vilken jag vill köpa![]()
Jag har haft den gröna vid alla fyra kurserna och tre olika lärosäten, den räcker till vårens kurs i förvaltningsrätt också. Har 2019.
Då hade du senaste upplaga, det lutar åt att jag köper senaste upplagan också eftersom den återkommer till höstens kurs.
Skulle köra på Sveriges lag! Mycket mer behändig och brukar räcka gott och väl
Klart att det är skönt att ha senaste versionen, men skulle inte säga det är katastrof att ha ett år tillbaka. Har själv kört med 2018 under 2019 och bara att man har ett litet vakande öga på om de lagar man arbetar med hunnit ändrasTror mig hört att man som student inte rekommenderas att ha en lagbok som är mer än 2 år gammal, men vet inte hur väl det stämmer.
Nu har jag äntligen fått tillbaka inlämningsuppgiften, med 11 kommentarer. Men jag måste bara ändra de läraren markerat vilket är 4 st. Men då vill jag ju egentligen ändra allt ju!
Redan gjortjag brukar lägga märke till och bli lite imponerad när studenter ändrar även såna saker, i alla fall om de inte är så omfattande. Så vill du och har tid- kör.