Vi som pluggar del VII

Alltså, plugg på distans innebär att vissa gör enbart det och andra kombinerar det med arbete vid sidan av. En del av vitsen med distansstudier är ju att kunna lägga upp studerandet väldigt mycket efter eget huvud och egna förutsättningar.
Men när man dessutom ska lyckas få in tid för grupparbete på distans, då blir det genast mycket svårare. Bara att hitta en tidpunkt när alla i gruppen kan mötas och diskutera är ju näst intill omöjligt... 🙄
När det dessutom finns någon i gruppen som vill påbörja arbetet innan föreläsningen ifråga (som det hela baseras på) är utlagd. Jag orkar inte...

Men senaste tentan gick bra i alla fall. VG även på denna, men den här gången med minsta möjliga marginal! Men det känns ändå bra!

Jag har bara varit i grupper där det fungerar bra. Har haft sån himla tur. Nu ska jag addera lite genom att jobba runt 50% på soc, kan bli spännande...
 
Alltså, plugg på distans innebär att vissa gör enbart det och andra kombinerar det med arbete vid sidan av. En del av vitsen med distansstudier är ju att kunna lägga upp studerandet väldigt mycket efter eget huvud och egna förutsättningar.
Men när man dessutom ska lyckas få in tid för grupparbete på distans, då blir det genast mycket svårare. Bara att hitta en tidpunkt när alla i gruppen kan mötas och diskutera är ju näst intill omöjligt... 🙄
När det dessutom finns någon i gruppen som vill påbörja arbetet innan föreläsningen ifråga (som det hela baseras på) är utlagd. Jag orkar inte...

Men senaste tentan gick bra i alla fall. VG även på denna, men den här gången med minsta möjliga marginal! Men det känns ändå bra!
De där känner jag igen, är rätt trött på vår nuvarande grupp. Vi har haft en bra grupp förut men sedan slogs vi ihop till en stor och då började kaoset ..
 
När det står såhär i litteraturlistan, vad förväntar ni er då?
Visa bifogad fil 64569

Jag tänkte ett häfte för nån hundring typ. Mä, det visade sig vara en bok på 400 sidor för 330 :- 🙄
Tänkte också mig kompendium som något mindre häfte, men sen började jag läsa juridik och insåg att de hade andra tankar om saken och att det var normalt med kompendium på 400-500 sidor, och då gärna flera kompendium på samma kurs 😅
 
Vad jag borde göra:
Analysera en avhandlings metodkapitel och skriva ett PM på två sidor där vald metod kopplas till konstruktivism. Deadline 09.00 imorgon bitti. Ord skrivna: 0.

Vad jag gör och vill göra:
Se allt Golden Globe och Critics Choice-nominerat som jag ännu inte sett.

Bra prioriteringar.
 
Vad jag borde göra:
Analysera en avhandlings metodkapitel och skriva ett PM på två sidor där vald metod kopplas till konstruktivism. Deadline 09.00 imorgon bitti. Ord skrivna: 0.

Vad jag gör och vill göra:
Se allt Golden Globe och Critics Choice-nominerat som jag ännu inte sett.

Bra prioriteringar.

Det är ju flera timmar kvar!
 
Är inne på vecka 4/10 på VFU. Känner att fem veckor hade räckt, står och stampar otåligt att få komma vidare i utbildningen. Rätt tråkigt och frustrerande att känna den här känslan, att det känns som onödig tid.
 
Har drabbats av akut examensångest- sisådär 1,5 år innan examen, känns stabilt 🙈
Står nu här med katastroftankar och ser mig själv stå där nästa sommar utan jobb och inte veta var jag ska göra av mig själv.
Har tidigare huserat inom hälso-och sjukvården och där har det alltid känts så självklart vilka tjänster som är sökbara och dessutom enkelt att hitta de lediga tjänsterna, inom det område jag studerar nu känns det inte lika självklart vilka tjänster jag faktiskt Kan söka.
Har åtminstone kul under tiden jag studerar 😅
 
Har drabbats av akut examensångest- sisådär 1,5 år innan examen, känns stabilt 🙈
Står nu här med katastroftankar och ser mig själv stå där nästa sommar utan jobb och inte veta var jag ska göra av mig själv.
Har tidigare huserat inom hälso-och sjukvården och där har det alltid känts så självklart vilka tjänster som är sökbara och dessutom enkelt att hitta de lediga tjänsterna, inom det område jag studerar nu känns det inte lika självklart vilka tjänster jag faktiskt Kan söka.
Har åtminstone kul under tiden jag studerar 😅

Jag har också haft lite ”jobbångest” för det verkar vara många som har svårt att få sitt första jobb efter examen som socionom :nailbiting:

(Så när har blev erbjuden timmar på VFUn var det ganska lätt att tacka ja).
 
Jag har också haft lite ”jobbångest” för det verkar vara många som har svårt att få sitt första jobb efter examen som socionom :nailbiting:

(Så när har blev erbjuden timmar på VFUn var det ganska lätt att tacka ja).
Jag har samma. Fick kontakt med en som har gått samma linje som gick ut 2020 och fortfarande är arbetslös... Kändes riktigt riktigt tråkigt. Jag funderar på hur jag kan lägga upp min utbildning för att verkligen vara attraktiv på marknaden.
 
”Klasskamrat” är mycket upprörd för att relevant litteratur inte finns på kurslitteraturlistan.

Fast den gör det och har gjort det hela tiden. Liksom det efterfrågade kompendiet läraren hänvisat till samt lagt upp på hänvisad plats på lärplattformen.

Vi är på termin 6 och jag blir fortfarande förvånad 🙈
 
Vi hade VFU information idag. Tio lärande mål ska uppnås denna termin under VFU:n. Får se hur de går, om det blir som förra terminen den här gången så kommer de bli svårt. Försökt få byta plats men icke sa nicke.
 
Dags för ”kort hemtenta”.

Payne är inte ens relevant idag men smyger med av gammal vana 🤪

E6C23861-3A07-4E44-89A3-2883922B3D9D.jpeg
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 961
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 358
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 496
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 587
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp