Vi som pluggar del VII

Nu kl 14 så dök det dessutom upp info på canvas att vi själva måste skicka uppsatsen till granskarna. Jag har skickat men vi vet ju öht inte när vi får de andras, alla är ju inte inne och läser precis nu.
 
Det beror helt på kursens upplägg skulle jag säga. Jag läser en ledarskapskurs som är riktad till människor som arbetar och främst till människor med olika varianter av chefsroller. De har en väldig tendens att lägga deadlines på fredagar vid 17. Tack så mycket liksom... :banghead:

Också jättemärkligt ju!
 
Till nästa del av kursen har vi två st obligatorisk litteratur. Ingen av dem går att få tag på, varken som lån eller köp. Till kursens tredje del har vi en obligatorisk litteratur som bara säljs på slu, och de skickar inte. :banghead:
 
Till nästa del av kursen har vi två st obligatorisk litteratur. Ingen av dem går att få tag på, varken som lån eller köp. Till kursens tredje del har vi en obligatorisk litteratur som bara säljs på slu, och de skickar inte. :banghead:
Men vilket krångel .. Hade en sådan bok som bara fanns att få tag på i utomlands om man hade tur .. Den gick inte ens att låna på bibliotek här, vi ifrågasatte ansvarig lärare för kursen men de tyckte helt enkelt att vi fick fixa de ..
 
Har smått ångest och panik, VFU veckorna närmar sig med stormsteg. Är absolut inte motiverad eller taggad för den, vete tusan känns som de kommer bli svårt att upp nå målen ..
 
Till nästa del av kursen har vi två st obligatorisk litteratur. Ingen av dem går att få tag på, varken som lån eller köp. Till kursens tredje del har vi en obligatorisk litteratur som bara säljs på slu, och de skickar inte. :banghead:
Har du kollat Campusbokhandeln, där har jag hittar litteratur som varit svår att hitta.

Själv väntar jag på att en bok som är på litteraturlistan ska bli utgiven. Jag gillar att man har aktuell litteratur, men det vore ju bra om boken hunnit bli utgiven när terminen startar.
 
Men vilket krångel .. Hade en sådan bok som bara fanns att få tag på i utomlands om man hade tur .. Den gick inte ens att låna på bibliotek här, vi ifrågasatte ansvarig lärare för kursen men de tyckte helt enkelt att vi fick fixa de ..
Den ena är en bok från 89 som inte säljs längre, slu har gamla tryck på alnarp och Umeå, men knappast så det räcker till hela klassen. Senaste tryckningen var 2000. Det andra är en digital fil om lignoser man köper, skapad och såld av kursare till ansvarig lärare, vilket inte verkar hjälpa :banghead:
 
Har du kollat Campusbokhandeln, där har jag hittar litteratur som varit svår att hitta.

Själv väntar jag på att en bok som är på litteraturlistan ska bli utgiven. Jag gillar att man har aktuell litteratur, men det vore ju bra om boken hunnit bli utgiven när terminen startar.
Finns inte där. Hittar den inte ens på digitala antikvariat. Kanske ska ringa lokala antikvariatet och kolla med dem.
 
Vi ska ha ett seminarium och fått frågor att svara till det, och därefter ska vi skicka in våra anteckningar dagen innan seminariumet. Asså, vad för slags kvalité ska det vara på dessa anteckningar? Ska det vara likt tenta eller kan det vara lite rörigt? För mina föreläsningsanteckningar är ju lite röriga :confused: Någon som har ett hum?
 
Vi ska ha ett seminarium och fått frågor att svara till det, och därefter ska vi skicka in våra anteckningar dagen innan seminariumet. Asså, vad för slags kvalité ska det vara på dessa anteckningar? Ska det vara likt tenta eller kan det vara lite rörigt? För mina föreläsningsanteckningar är ju lite röriga :confused: Någon som har ett hum?
När vi har lämnat in något i samband seminarium har det varit väldigt enkelt och kortfattat (kravlöst)😊
 
Programstudierna består idag av en föreläsning i hur man använder SPSS. Jag känner hur det mest studsar mot trumhinnorna utan att fastna. Tur att den spelas in.
 
Alltså, plugg på distans innebär att vissa gör enbart det och andra kombinerar det med arbete vid sidan av. En del av vitsen med distansstudier är ju att kunna lägga upp studerandet väldigt mycket efter eget huvud och egna förutsättningar.
Men när man dessutom ska lyckas få in tid för grupparbete på distans, då blir det genast mycket svårare. Bara att hitta en tidpunkt när alla i gruppen kan mötas och diskutera är ju näst intill omöjligt... 🙄
När det dessutom finns någon i gruppen som vill påbörja arbetet innan föreläsningen ifråga (som det hela baseras på) är utlagd. Jag orkar inte...

Men senaste tentan gick bra i alla fall. VG även på denna, men den här gången med minsta möjliga marginal! Men det känns ändå bra!
 
När det står såhär i litteraturlistan, vad förväntar ni er då?
Screenshot_20210210-162511_Canvas Student.jpg

Jag tänkte ett häfte för nån hundring typ. Mä, det visade sig vara en bok på 400 sidor för 330 :- 🙄
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 291
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 382
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 500
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 597
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Vilka banor finns?
  • Avmaskning

Omröstningar

Tillbaka
Upp