Vi som pluggar del VII

”Fördjupade forskningsmetoder i socialt arbete.”

Tentan är i vanliga fall en salstenta så jag gissar att det är en anpassning till hemtenta-formatet.

Nästan klar med den kvantitativa delen.

Ah, det förklarar saken.
 
Försöker andas i en fyrkant och inte stressa upp mig över att jag har tre inlämningar nästa vecka i två olika kurser, att ingen av kurslitteraturen till nämnda kurser har blivit levererad än, att examinationen på en av kurserna över huvud taget inte motsvarar det vi faktiskt går igenom/litteraturen (vilket påpekades och viftades bort) - samtidigt som jag försöker rodda kursen jag själv undervisar på och ställs till svars för varför tentadatum plötsligt försvunnit från schemat och folk har fått fel poäng inrapporterade. Oh the joy of forskarstudier.
 
De går inte jätte bra att göra en planering och teoretisk analys av denna när man har haft tandvärk i 4 snart 5 dagar .. Ska vara inne imorgon klockan 16 och jag är bara på del två ...
 
Idag gjorde jag muntlig redovisning i estetik och lärande - Godkänd! 🥂🙌

Så nu har jag klarat att få upp de poängen som fattades för att få CSN, så när detta poänget är inrapporterat i Ladok, så får jag CSN 🙏

Kan nog inte understryka hur himla skönt det känns nu, nu kan man verkligen bara fokusera på studierna inte tänka på pengarna också.

🌺
 
På tal om CSN - jag ansökte i slutet av januari och har fortfarande inte fått besked. Sjukt störigt!
 
kanske för att det är väldigt många som ansöker samtidigt så här i terminsstarten?

Jag tänkte snarare att folk skulle vara betydligt snabbare än mig att söka CSN! Jag gjorde det sent eftersom jag inte hade bestämt mig för om jag skulle ta CSN eller inte.

(Alltså, jag vet att många söker CSN samtidigt, men under alla år som jag tidigare sökt CSN så har jag inte behövt vänta på besked så här länge tidigare, därav mitt inlägg)
 
Har precis skickat in senaste uppgiften. Kul med saker som inte bara är text! :)
20210219_115751.jpg
 
Fy sjutton vad det är tungt att skriva om sin uppsats utifrån examinatorns kommentarer "du ska använda dig av textanalys" jaha om jag inte vill det då? :meh: Känner mig som en obstinat treåring som mest bara vill skrika att examinatorn är dum. Är det verkligen rimligt att examinatorn kräver att man ska använda sig av en viss metod? Vilka rättigheter har man egentligen som student när handledaren bara berömmer och tycker att det är bra och sen blir man helsågad av examinatorn? Någonstans hade jag ändå trott att handledaren hade ett visst ansvar att det åtminstone var en rimlig teori och metod man använt? Det vore väl en sak om jag hade gått emot handledarens förslag men har har jag verkligen lyssnat på handledaren och använt mig av den litteratur hen har föreslagit och examinatorn anser att jag ska stryka dem helt och använda en helt annan litteratur. :(
Bitter rant från frustrerad student som inte riktigt känner att jag har tid att skriva om eländet men måste.
 
Fy sjutton vad det är tungt att skriva om sin uppsats utifrån examinatorns kommentarer "du ska använda dig av textanalys" jaha om jag inte vill det då? :meh: Känner mig som en obstinat treåring som mest bara vill skrika att examinatorn är dum. Är det verkligen rimligt att examinatorn kräver att man ska använda sig av en viss metod? Vilka rättigheter har man egentligen som student när handledaren bara berömmer och tycker att det är bra och sen blir man helsågad av examinatorn? Någonstans hade jag ändå trott att handledaren hade ett visst ansvar att det åtminstone var en rimlig teori och metod man använt? Det vore väl en sak om jag hade gått emot handledarens förslag men har har jag verkligen lyssnat på handledaren och använt mig av den litteratur hen har föreslagit och examinatorn anser att jag ska stryka dem helt och använda en helt annan litteratur. :(
Bitter rant från frustrerad student som inte riktigt känner att jag har tid att skriva om eländet men måste.

Har examinatorn motiverat varför du måste göra på ett särskilt vis?

(Det är så jäkla orimligt att examinator och handledare är så olika i sin bedömning 🙈 ).
 
Har examinatorn motiverat varför du måste göra på ett särskilt vis?

(Det är så jäkla orimligt att examinator och handledare är så olika i sin bedömning 🙈 ).
Hen anser att mitt val att använda diskursanalys inte är lämpligt 🙄 Märkligt nog ansåg handledaren att textanalys var för tunnt och tyckte att diskursanalys var lämpligare.
 
Hen anser att mitt val att använda diskursanalys inte är lämpligt 🙄 Märkligt nog ansåg handledaren att textanalys var för tunnt och tyckte att diskursanalys var lämpligare.

Diskursanalys är väl ALLTID lämpligt. :D

/Diskurs-fan
 
Hej hej alla studenter! Hoppas det går bra att jag gör ett inhopp här.

Någon som har lite koll på SPSS (korrelationer i kvantitativ analys) och skulle kunna hjälpa mig? Är säkert superenkelt att lösa min uppgift men jag blir inte klok på det :(
 
Hej hej alla studenter! Hoppas det går bra att jag gör ett inhopp här.

Någon som har lite koll på SPSS (korrelationer i kvantitativ analys) och skulle kunna hjälpa mig? Är säkert superenkelt att lösa min uppgift men jag blir inte klok på det :(

Jag borde säga ja eftersom jag har haft tenta på ämnet i torsdags men eh 😬

(Eller vi hade inga frågor om SPSS men har går igenom grunderna).
 
Hen anser att mitt val att använda diskursanalys inte är lämpligt 🙄 Märkligt nog ansåg handledaren att textanalys var för tunnt och tyckte att diskursanalys var lämpligare.
Jag tycker att det låter konstigt.. Jag var i samma opponeringsgrupp som en person som gått emot sin handledare i val av metod och där examinatorn ifrågasatte metodvalet ordentligt, men personen fick godkänt eftersom hen kunde motivera sina val, och då handlade det inte om någon etablerad metod. Känns jättekonstigt att diskursanalys skulle vara helfel när handledaren I ditt fall har rekommenderat det :confused:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 948
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 268
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 471
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 549
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp