Vi som pluggar del VII

Det tips jag har är tänk ett varv till. Jag har lämnat transportbranschen för att jag inte orkade med att ständigt bli ifrågasatt i den mansdominerade miljön. Som tjej där blev jag nedvärderad och männen litade inte på att jag gjorde mitt jobb.

Jag förstår dig, vet absolut vad jag ger mig är sambo med en lastbilschaufför nu och sonens pappa är också lastbilschaufför.
Dock har branschen alltid lockat mig men jag är alldeles för osäker förare, vintertid framförallt, för att passa som chaufför så därför tar jag mig in från annat håll. Har ju åkt med mycket både fjärr och distribution så har förståelse att för både praktik och teori.

Sen känns det allmänt att dom där transportledarna "har ingen koll" oavsett om man är tjej eller kille. Ingen ska ju tala om för en chaufför hur den ska göra sitt jobb. :cool:
 
Vi har varit olydiga (och vår förra kursansvarig otydlig) så allt vi förberett kanske var för ingenting. Bah. Jag orkar inte med det också.
 
Jag har lite mer motivation efter inrapporteringen av de senaste två ämnena, båda 4or. Men det märks tydligt att jag ligger efter i statistiken. Jag förstod aldrig förra statistikkursen utan lyckades få G genom att min hjärna är otroligt duktig på att bara räkna utan att fatta nånting. Skönt då, mindre bra idag.

Jag ger det denna och nästa vecka, fattar jag fortfarande noll så kommer jag nog skippa kursen. Det blir ju inte lättare att förstå när man har det på distans och inte har någon att plugga ihop med rent fysiskt. Men jag kämpar på i min takt, och inte den takten som kursledarna tycker, för jävlar vad vi ska läsa. Men det går inte, jag är för trött. Jag gör det jag orkar och hinner och hinner jag inte klart till slutet så får det vara så.
 
Fick in uppgiften 8 min för sent, men den är inne. Trots att den gjort mig sjuk och illamående av stress. Lite fel också, men den är inne!
Fattar inte varför vi inte kunde fått lämna in efter påsk, de lär ju knappast rätta nåt nu.
 
Fick in uppgiften 8 min för sent, men den är inne. Trots att den gjort mig sjuk och illamående av stress. Lite fel också, men den är inne!
Fattar inte varför vi inte kunde fått lämna in efter påsk, de lär ju knappast rätta nåt nu.
Men nu du kan ju känna dig ledig under påsken istället för att ha uppgiften hängande över dig. Tror att det var det som var tanken bakom. Passa på att ta det lugnt och njut av helgdagarna!
 
Förbereder mig för nattjobb för att skriva klart omtentan 😂 får nog ta en några minuters tupplur innan jag slår igång datorn.
 
Är det någon som varit med om att en heltidsutbildning kunnat anpassas så att man kunnat vara frånvarande en halv dag i veckan utan att missa undervisning eller halka efter? På min utbildning måste man ju alltid vara på plats, antingen via teams eller fysiskt på skolan. Så jag kan inte komma på hur en anpassning skulle kunna göras.
 
Är det någon som varit med om att en heltidsutbildning kunnat anpassas så att man kunnat vara frånvarande en halv dag i veckan utan att missa undervisning eller halka efter? På min utbildning måste man ju alltid vara på plats, antingen via teams eller fysiskt på skolan. Så jag kan inte komma på hur en anpassning skulle kunna göras.
De borde kunna ordna så att föreläsningar spelas in, så att du kan se dem i efterhand om det behövs.
Ställ frågan till dem och ha det som förslag. Det är ju inte särskilt mycket extrajobb för dem...
Jag har anpassning, men inte på det sättet. Jag har själv kommit med förslag om hur anpassningen ska se ut för att det ska funka för mig. Och allt som inte krävt något större extraarbete för utbildningsanordnaren har varit lätt att få igenom.
 
De borde kunna ordna så att föreläsningar spelas in, så att du kan se dem i efterhand om det behövs.
Ställ frågan till dem och ha det som förslag. Det är ju inte särskilt mycket extrajobb för dem...
Jag har anpassning, men inte på det sättet. Jag har själv kommit med förslag om hur anpassningen ska se ut för att det ska funka för mig. Och allt som inte krävt något större extraarbete för utbildningsanordnaren har varit lätt att få igenom.
Jag har ställt frågan men inte fått svar. Läraren skulle återkomma. Men allt är ju inte föreläsningar. Ibland gör vi t.ex. vandringar på olika ställen i omgivningen. Dessa kan inte spelas in. Praktiken går inte heller att spela in. Så det lär ju vara oundvikligt att jag missar undervisning om jag är frånvarande.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 346
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 426
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 542
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 629
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp