Vi som pluggar del VII

Jag har ställt frågan men inte fått svar. Läraren skulle återkomma. Men allt är ju inte föreläsningar. Ibland gör vi t.ex. vandringar på olika ställen i omgivningen. Dessa kan inte spelas in. Praktiken går inte heller att spela in. Så det lär ju vara oundvikligt att jag missar undervisning om jag är frånvarande.
Det är bara din utbildningsanordnare som kan svara på hur de kan anpassa utbildningen för dig.
sen tror jag förvisso inte att det behövs 100% närvaro för att ta sig igenom utbildningen. Det finns ju olika orsaker till frånvaro och olika sätt att kompensera för sin frånvaro.
 
Är det någon som varit med om att en heltidsutbildning kunnat anpassas så att man kunnat vara frånvarande en halv dag i veckan utan att missa undervisning eller halka efter? På min utbildning måste man ju alltid vara på plats, antingen via teams eller fysiskt på skolan. Så jag kan inte komma på hur en anpassning skulle kunna göras.
Jag gick en heltidsutbildning, allt var på plats. Jag var nog närvarande i snitt tre gånger i veckan. Det var kanske obligatoriskt en gång i veckan? Jag hade absolut inga problem och halkade inte efter någonting. Inget fanns inspelat.
 
Idag ska vi läsa en massa. Det är min allra svagaste sida då jag har svårt att koncentrera mig på text samt komma ihåg vad jag läst.
 
Vi påbörjar terminens sista delkurs idag, känns mastigt pga av allt grupparbete. Är väl sådär på grupparbeten tycker bättre om att läsa själv men bara bita i 🙄
 
Sitter med en massa övningsuppgifter. Den här läraren är bara bäst! Inför inlämning ska vi alltså över en massa först, med läraren tillgänglig på zoom. Till skillnad från första inlämningen då vi bara hade teknisk handledning och kastades in i saker vi aldrig gjort innan.
 
Idag ska vi läsa en massa. Det är min allra svagaste sida då jag har svårt att koncentrera mig på text samt komma ihåg vad jag läst.
Är det från vanliga böcker eller elektroniskt material som webbsidor eller eböcker? Tänker att det finns talsyntestjänster (ibland tillgängligt via utbildning, ibland direkt på webbsidan man besöker). Så du kan lyssna istället för läsa.
 
Är det från vanliga böcker eller elektroniskt material som webbsidor eller eböcker? Tänker att det finns talsyntestjänster (ibland tillgängligt via utbildning, ibland direkt på webbsidan man besöker). Så du kan lyssna istället för läsa.
Det är pdf-filer som ligger online.
 
Jag tittar på 7,5 poängskurser och liknande inför hösten, finns så mycket jag skulle vilja läsa... kommer ha praktik stor del av höstenstermin så funderar om det är ett bra tillfälle att läsa nån extra kurs eller om det är ett sämre tillfälle?
 
Jag tittar på 7,5 poängskurser och liknande inför hösten, finns så mycket jag skulle vilja läsa... kommer ha praktik stor del av höstenstermin så funderar om det är ett bra tillfälle att läsa nån extra kurs eller om det är ett sämre tillfälle?

Jag var mer trött under VFU än annars men det beror ju lite på vad man gör och livet i övrigt.
 
Jag tittar på 7,5 poängskurser och liknande inför hösten, finns så mycket jag skulle vilja läsa... kommer ha praktik stor del av höstenstermin så funderar om det är ett bra tillfälle att läsa nån extra kurs eller om det är ett sämre tillfälle?
Jag hade nog inte pallat, om jag nu ska se till min egen vfu. Jag var fruktansvärt trött på eftermiddagen/kvällen när jag kom hem.
 
Okej! Återigen bra att höra hur andra upplevt praktiken😊
Praktik är den roligaste och tuffaste delen av utbildningen. :) Jag jobbar visserligen på sidan av den här gången men det gör mig helt slut. När jag däremot skrev uppsats gick det fint att jobba samtidigt. :)
 
Har nu blivit helt färdig i ett ämne Logistik 1 100 poäng på 9 veckor för att hinna med. Hade betygsmålet D-C. Landade på B, så är överlycklig. Har jobbat samtidigt och läst 2 st 100 poängs kurser till samt haft fullt upp med socutredning inför vårdnadstvist samtidigt, så hade inga höga förväntningar på att lyckas på ett betyg högre än D äns.
Hade även möte med studievägledaren idag ang skriva ett slutbetyg så tar med mitt B i detta så får ett bättre slutbetyg. :D

Är färdig med mina uppgifter i transport o spedition, men måste vänta tills 13de med den muntliga examinationen då läraren inte hade några tider denna veckan trots min kurs egentligen avslutas den 9de.

Har även funderat ut en plan B om jag inte kommer in på linjen jag vill.
 
Jag tittar på 7,5 poängskurser och liknande inför hösten, finns så mycket jag skulle vilja läsa... kommer ha praktik stor del av höstenstermin så funderar om det är ett bra tillfälle att läsa nån extra kurs eller om det är ett sämre tillfälle?
:laugh:
Glöm det säger jag!
Min högst personliga erfarenhet är att jag somnade utmattad kl 18 VARJE kväll under ALLA mina VFUperioder. Iaf efter dagskiften. Hade kunnat göra det under kvällstjänsten med å andra sidan... När jag låg borta på klinikplacering per annan ort hade jag inskrivet på telefonen att duscha 3 fasta dagar/v för att få det gjort, samt färdiga matlådor (samt frukost) att micra för att palla läget.

Mina handledare garvade unisont om hur en ofta råkar microsomna på toaletten som student på klinik, eller att en inte längre kan sitt eget namn under ronden... :D Framförallt praktikterminen T4 i min profession och lärosäte är okänd för just detta, att en inte är människa under ett halvår där på mitten.

Helt klart individuellt, men en ska generellt inte underskatta kulturkrocken det innebär att komma ut från akademins skyddade verkstad till handgripligheten därute i verkligheten. Eller hur uttömmande det är med de sociala interaktionerna att vara "ny på jobbet" vid ett fikbord - kanske flera olika fikabord under samma period. Detta samtidigt som du ska ta till dig en verksamhetsutövning OCH bli bedömd för att du visar dina framfötter.

Näver bäver igen säger jag!
Hade jag dessutom haft en toppluvekurs ovanpå detta hade jag intoxikerat, sprungit naken genom byn och sen huppeiälva för gott.
 
Skrivit matte tenta 4 timmar på distans idag.
Ska nu tillbringa 2 dagar med att slutföra sista inlämningsuppgift i litteraturhistoria samt försöka hinna med studier till slutprov i två ämnen nästa vecka, ansökningar till höstens kurser och några intressanta jobb.

Borde förmodligen försöka träna äta och sova också ... 🤪
 
Pinsamt att logga in på en föreläsning som står på schemat att vi ska ha tillsammans med LARK och varken kursledaren eller föreläsaren vet att LING ska vara med... O_o
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 282
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 376
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 498
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 589
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Rintränings- och utställningstråd
  • Lösa hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp