Vi som pluggar del VII

Jag har sökt på 100% för jag sade till jobbet idag att jag kan jobba 80% under sista terminen (och 100% på sommaren). Men jag gör ju 50% på jobbet, 150% skola och 10% på annat jobb nu...
 
En 5a på Etologi och antrozoologi 1. Nice! Nu får vi se hur det blir med avel 1. Jag har typ lagt ner den kursen. Jag kommer göra tentan, men jag kommer förbereda mig extremt lite och hoppas på att jag kan läsa mig till hur man gör alla ekvationer ur boken typ. Får jag U så får det vara så. Jag tar det lugnt denna period.
 
Känner att jag borde ha läst dagens instuderingsfrågor innan jag läste det 16-sidiga dokumentet där svaren finns. Jag minns ju inte vad jag läst och vet inte riktigt var jag ska hitta svaren.
Det går utmärkt att göra så också, och sen gå tillbaka till texten. :)
 
Blev mer jobb för mig att behöva gå tillbaka till texten.
Jag tycker inlärningen blir mycket bättre av det.
Först läsa texten som en sammanhängande helhet och ta in alla övergripande sammanhang. Därefter gå in på att hantera delar av informationen djupare.
Inte fastna i att fokuset ligger på att leta vissa fakta direkt man läser texten. Det kan man göra om det har ett praktiskt syfte att man behöver plocka fram viss info, men inte om man läser för att utbilda sig.
 
Är det vanligt att handledaren vill granska ens transkriberingar i c-uppsatsen?
Blev smått förvånad men skickade in mitt material. Fick svaret att det inte var nog utförligt skrivet och att jag skulle skriva om och skicka in igen! När jag gjorde det skickade hon ett ”okej”.

Jag förstår att hon ville granska missivbrev och intervjuguide men transkberingen..?
 
Är det vanligt att handledaren vill granska ens transkriberingar i c-uppsatsen?
Blev smått förvånad men skickade in mitt material. Fick svaret att det inte var nog utförligt skrivet och att jag skulle skriva om och skicka in igen! När jag gjorde det skickade hon ett ”okej”.

Jag förstår att hon ville granska missivbrev och intervjuguide men transkberingen..?

Transkribering är jätteviktigt, så ja, jag skulle nog påstå att det inte är särskilt ovanligt? Jag gjorde det när jag skrev c-uppsats, skrev ju även med diskursanalys som teori och metod så det var ju viktigt att vi båda var införstådda med vad som hade sagts, hur det hade sagts osv.
 
Är det vanligt att handledaren vill granska ens transkriberingar i c-uppsatsen?
Blev smått förvånad men skickade in mitt material. Fick svaret att det inte var nog utförligt skrivet och att jag skulle skriva om och skicka in igen! När jag gjorde det skickade hon ett ”okej”.

Jag förstår att hon ville granska missivbrev och intervjuguide men transkberingen..?

Jag tror att min handledare skulle göra det, hen är väldigt noggrann :)
 
Är det vanligt att handledaren vill granska ens transkriberingar i c-uppsatsen?
Blev smått förvånad men skickade in mitt material. Fick svaret att det inte var nog utförligt skrivet och att jag skulle skriva om och skicka in igen! När jag gjorde det skickade hon ett ”okej”.

Jag förstår att hon ville granska missivbrev och intervjuguide men transkberingen..?
Japp och anledning till att jag håller mig långt ifrån intervjuer 😇 Så skönt att hon blev nöjd skulle jag säga! ;)
 
Skickat in en drös ansökningar till YH-utbildningar i höst, så förhoppningsvis joint jag tråden orderntligt då :D

Just nu underhåller jag mig dock med Matte B, som jag trodde jag hade G i. Det hade jag ICKE. Måste nu tenta av hela kursen närmsta månaden, och har inte tittat åt matematik på 15 år ungefär. Det är... Spännande :crazy:😂
 
Jösses, nu har antagningsstatisk släppt för höstens ansökningar. 120 st har sökt mitt förstaval (total 224 st), och 16 har sökt mitt andraval som första val (totalt 56 st). Det är tajt, riktigt tajt. Kikade även för skojs skull sommarens statisk för ansökningar, och där får man nog vara glad om man kommer in på nånting :rofl:
 
Jösses, nu har antagningsstatisk släppt för höstens ansökningar. 120 st har sökt mitt förstaval (total 224 st), och 16 har sökt mitt andraval som första val (totalt 56 st). Det är tajt, riktigt tajt. Kikade även för skojs skull sommarens statisk för ansökningar, och där får man nog vara glad om man kommer in på nånting :rofl:
Haha, jag har sökt en sommarkurs som har 654 med den kursen som första val. Det finns typ 30 platser :laugh: men den kurs jag sökt till hösten hade bara 13 som hade den som förstahandsval, så den kommer jag att komma in på. :)
 
Jösses, nu har antagningsstatisk släppt för höstens ansökningar. 120 st har sökt mitt förstaval (total 224 st), och 16 har sökt mitt andraval som första val (totalt 56 st). Det är tajt, riktigt tajt. Kikade även för skojs skull sommarens statisk för ansökningar, och där får man nog vara glad om man kommer in på nånting :rofl:
Nu var jag också tvungen att titta :D
Delar mitt förstahandsval med 42 andra. 259 sökande totalt.

18 sökande varav 11 förstahandssökande på mitt andrahandsval (där kommer jag garanterat in eftersom det är påbyggnaden på min tidigare utbildning).

610 har sökt mitt tredjehandsalternativ!!! Varav 321 har det som försthandsalternativ. Det är en chefsutbildning riktad till äldreomsorgen, trodde faktiskt inte att den skulle locka så många.
 
Jösses, nu har antagningsstatisk släppt för höstens ansökningar. 120 st har sökt mitt förstaval (total 224 st), och 16 har sökt mitt andraval som första val (totalt 56 st). Det är tajt, riktigt tajt. Kikade även för skojs skull sommarens statisk för ansökningar, och där får man nog vara glad om man kommer in på nånting :rofl:
Vart hittar man denna statistik? :P

Hittade! 3163 har sökt min ena sommarkurs... Så atte... den blir det nog inte XD
 
Ska ut på praktik och vill skriva ett kort "Hej-det-här-är-jag" till mina nya handledare.
Vad tycker ni man ska ha med?
Känner att jag har hjärnsläpp, det blir för officiellt och CV liknande. 🙈
 
Just det man konkurrerar om platserna också 😅 Har som tur är snart 300 HP så det borde vara lugnt, ena kursen var förra året 218 och andra typ 210.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 125
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 441
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 514
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp