Vi som pluggar del VII

Vi har ju mestadels bara grupparbete kvar nu i slutet på terminen. Har pluggat hårt i helgen och flera gånger somnat med boken i ansiktet 🤦🏻‍♀️ Bara fyra terminer kvar efter denna 😂 Försöker tänka så. Jobbigt med alla möten på zoom och långa dagar men man får bita ihop.
Nu ska vi planera en lekvärld för barn i åldern 1-3 år. Får se hur detta slutar, kommer nog bli hetsiga diskussioner.
 
Nej de tycker jag inte att du gör. Om de inte känns bra så flytta. Livet är för kort för att en massa människor ska ta energi av en.
Känns ju bra med lite medhåll :) :heart Hon blev ju säkert sur bara för att hon var tvungen att fylla på vatten. Man får liksom alltid tänka " Jaha, vad är det nu då?", även över så små saker. Tar väldigt mycket energi av mig. Hatar negativa människor.
 
Grupparbete är det solklart värsta med att gå skola/läsa på universitet. Hatar det över allt annat. Det har noll och inget med att kunna samarbete på ett jobb, det har jag noll problem med.

Jag anser att det enda positiva med grupparbeten är för läraren som har mindre jobb att bedöma och lata elever som kan komma undan att jobba själv.
Jag håller med, framför allt lär man sig ingenting på grupparbeten: absolut ingenting pekar på att studenter som har svårt att samarbeta/bidra i grupp kommer få det lättare att samarbeta/bidra i grupp, och de som redan är duktiga på samarbete riskerar bara att dräneras.

Det enda syftet grupparbete kan fylla ibland är det sociala, att det är en god chans att lära känna varandra bättre. Ibland. Om allt klaffar.

Hälsar kursledaren som ALDRIG gör grupparbetesuppgifter :p
 
Lämnat in text till handledning 3. Men det här var nog det trögaste hittills för oss fast handledaren säger att teori och tidigare forskning är det som brukar gå lättast 😅
 
Fick äntligen att handläggningen på den sökta kursen i höst är klar, och jag är behörig. Det innebär att jag nu har två möjligheter att få komma in och skriva sista självständiga uppsatsen därmed få ut min kandidatexamen. Sett till förra årets statistik så sökte ca 200 personer den ena utbildningen (60 platser) och endast 36 st på den andra. Som jag missade då att den fanns som alternativ trots att jag tyckte att jag var noga :o
 
Har haft grupphandledning nu när vi skriver c-uppsatsen. Vi skulle kommentera ett annat arbete och få vårt arbete kommenterat. Vi gick verkligen in för det och gav konkreta tips och förslag på utveckling och handledaren berömde oss för den konstruktiva kritiken. Det skrivparet som skulle ge oss kommentarer sa ”Det är ett bra arbete”.....
Vad irriterad jag blev! Men som tur hoppade handledaren in och kunde ge konstruktiv kritik och utvecklingsmöjligheter.

Nästa vecka ska vi ha ett nytt tillfälle med samma upplägg och då påpekade handledaren att det andra skrivparet måste engagera sig mer i vår text.
 
Har haft grupphandledning nu när vi skriver c-uppsatsen. Vi skulle kommentera ett annat arbete och få vårt arbete kommenterat. Vi gick verkligen in för det och gav konkreta tips och förslag på utveckling och handledaren berömde oss för den konstruktiva kritiken. Det skrivparet som skulle ge oss kommentarer sa ”Det är ett bra arbete”.....
Vad irriterad jag blev! Men som tur hoppade handledaren in och kunde ge konstruktiv kritik och utvecklingsmöjligheter.

Nästa vecka ska vi ha ett nytt tillfälle med samma upplägg och då påpekade handledaren att det andra skrivparet måste engagera sig mer i vår text.

Vår handledare tycker inte att vi ska lägga så mkt tid på att kommentera varandras, det är skönt 😅
 
Har haft grupphandledning nu när vi skriver c-uppsatsen. Vi skulle kommentera ett annat arbete och få vårt arbete kommenterat. Vi gick verkligen in för det och gav konkreta tips och förslag på utveckling och handledaren berömde oss för den konstruktiva kritiken. Det skrivparet som skulle ge oss kommentarer sa ”Det är ett bra arbete”.....
Vad irriterad jag blev! Men som tur hoppade handledaren in och kunde ge konstruktiv kritik och utvecklingsmöjligheter.

Nästa vecka ska vi ha ett nytt tillfälle med samma upplägg och då påpekade handledaren att det andra skrivparet måste engagera sig mer i vår text.

Vår handledare tycker inte att vi ska lägga så mkt tid på att kommentera varandras, det är skönt 😅
Sista uppsatsen hade vi inga grupphandledningar och jag saknade att inte få någon mer som läste och kommenterade. Men det kräver ju att man har kursare som faktiskt kan komma med något vettigt. Jag har haft några tillfällen där de antingen har kommenterat saker som uppenbart inte är klart, jag hade punktat upp några olika saker och säger att jag nog behöver fylla ut lite mer och inte bara punkta upp resultatet. :meh: Men jag har även haft fantastiska kursare som har lyft saker som handledaren har missat och gett väldigt konstruktiv feedback eller kunnat tipsat om relevant forskning.
 
Imorgon måste man ju bestämma sig för vad man ska göra i höst!

Jag tror jag får ta det slutgiltiga beslutet imorgon efter anställningsintervjun (200% i 10v eller 100% i 20v).
 
Fick mail från ansvarig lärare att mina VFU papper ännu inte kommit in, så de kan inte sätta betyg 😣 Blir lite irriterad faktiskt. Dels för att min handledare inte gått igenom med mig innan vi slutade vad som skulle skrivas ( hen tyckte hen kunde göra de själv ) och sen nu har jag varken fått pappret från trepartssamtalet vi hade för rätt många veckor sedan plus att själva papperna för betygsunderlaget inte är inlämnat ..

Måste bli godkänd för att få läsa vidare i höst, fick till svar innan jag slutade att jag iaf var godkänd men de måste ju också bedömas av läraren .. Snark blir och skriva mail, hatar att tjata på folk!
 
Fick mail idag om att SLU förlänger distansundervisningen till 1 november. Nu vill ju jag läsa på distans från Alnarp, men ändå.
 
Fick mail idag om att SLU förlänger distansundervisningen till 1 november. Nu vill ju jag läsa på distans från Alnarp, men ändå.
Det känns sorgligt. Jag hade ändå lite hopp om att få gå på riktiga föreläsningar i höst och såklart träffa klasskamraterna igen. Och förstås lockar bevarandebiologikursen. Den går period 1 på vårterminen. Men den går inte att genomföra om corona är ett problem. Så detta kändes inte alls bra
 
Det känns sorgligt. Jag hade ändå lite hopp om att få gå på riktiga föreläsningar i höst och såklart träffa klasskamraterna igen. Och förstås lockar bevarandebiologikursen. Den går period 1 på vårterminen. Men den går inte att genomföra om corona är ett problem. Så detta kändes inte alls bra
Jag håller med. Vi har praktiska övningar från kursen för ett år sen som vi skulle få göra i augusti.
Fick iaf träffa lite kursare på ett studiebesök utomhus idag, det var jättetrevligt!
 
Fick mail från ansvarig lärare att mina VFU papper ännu inte kommit in, så de kan inte sätta betyg 😣 Blir lite irriterad faktiskt. Dels för att min handledare inte gått igenom med mig innan vi slutade vad som skulle skrivas ( hen tyckte hen kunde göra de själv ) och sen nu har jag varken fått pappret från trepartssamtalet vi hade för rätt många veckor sedan plus att själva papperna för betygsunderlaget inte är inlämnat ..

Måste bli godkänd för att få läsa vidare i höst, fick till svar innan jag slutade att jag iaf var godkänd men de måste ju också bedömas av läraren .. Snark blir och skriva mail, hatar att tjata på folk!
Det tog mig typ över tre månader att få mitt intyg från praktiken trots typ tre påminnelser från min lärare... Förstår inte varför folk inte bara får tummen ur och typ skriva på ett papper! Jag behövde liksom bara intygat att jag typ var där..
 
Känner att jag borde ha läst dagens instuderingsfrågor innan jag läste det 16-sidiga dokumentet där svaren finns. Jag minns ju inte vad jag läst och vet inte riktigt var jag ska hitta svaren.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 897
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 373
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 449
Senast: Enya
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 417
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp