Vi som pluggar del VII

Under jul och nyårsveckorna ska vi jobba med ett projektarbete som vi valt själva. Jag har valt skogsträdgårdens växter. Fy tusan vad det är svårt att begränsa sig. Jag vill ta med massor. Som minst ska man dock skriva 8 sidor. Men jag känner att jag nog lätt kan gå bananas och skriva mycket mer.
 
Köpt vårens kurslitteratur. Trots kryptiskt svar från den ena kursansvariga. Böcker från 2002 är inte superlätta att få tag på så jag valde den nyare upplagan. Och i ett annat fall den svenska översättningen eftersom jag redan har den. Kursen och examinationer är ändå på svenska.
 
Jag tror att jag får ihop mitt ex-jobb hyfsat nu, men har en till fundering...
Jag har ju, som sagt, gjort en enkät. Alla svaren från enkäten finns med i rapporten, men frågan är om även hela enkäten ska vara med i själva rapporten eller om det räcker att den finns med som en bilaga?
 
Köper ni alltid senaste upplagan av kurslitteraturen (om det är det som rekommenderas?) Sitter och väger om jag ska köpa en tidigare upplaga begagnat eller den nya, som är dubbelt så dyr. Å andra sidan kan jag kanske sälja den nya upplagan vidare sen så kan hända att det går på ett ut.
 
Köper ni alltid senaste upplagan av kurslitteraturen (om det är det som rekommenderas?) Sitter och väger om jag ska köpa en tidigare upplaga begagnat eller den nya, som är dubbelt så dyr. Å andra sidan kan jag kanske sälja den nya upplagan vidare sen så kan hända att det går på ett ut.
Jag brukar nästan alltid köpa en äldre version som är betydligt billigare. Har inte haft problem än, ibland stämmer inte sidhänvisningarna, men det har jag inte sett som något större problem.
 
Köper ni alltid senaste upplagan av kurslitteraturen (om det är det som rekommenderas?) Sitter och väger om jag ska köpa en tidigare upplaga begagnat eller den nya, som är dubbelt så dyr. Å andra sidan kan jag kanske sälja den nya upplagan vidare sen så kan hända att det går på ett ut.

Jag har blandat lite och även frågat om det är stor skillnad på upplagorna. Första terminerna täckte Unionens ”studiebidrag” kurslitteraturen.

Nu finns det också streamingtjänster som Booksquare och Perlego.
 
Köper ni alltid senaste upplagan av kurslitteraturen (om det är det som rekommenderas?) Sitter och väger om jag ska köpa en tidigare upplaga begagnat eller den nya, som är dubbelt så dyr. Å andra sidan kan jag kanske sälja den nya upplagan vidare sen så kan hända att det går på ett ut.
Jag har köpt blandat och hittills har det gått bra, men sidhänvisningarna är inte den samma. Vi hade en lärare som dock var snäll och kollade upp vilka sidor som gällde i den gamla eftersom vi var många som hade den. Det jag kan tänka mig att det blir knepigt är om det är sånt som hunnit ändras, tex lagar eller inom ämnen där forskningen gjort stora framsteg senaste åren.

Tillägg: jag försöker låna på biblioteket i den mån det går också samt har tecknat abonnemang på ljudböcker där det varit lämpligt. Brukar vara förmånliga prova-på-perioder för studenter.
 
Försöker, i första hand, låna kurslitteratur från biblioteket. Men ibland går det ju tyvärr inte. I andra hand köper jag begagnat från studentapan, bokbörsen, etc. I sista hand får det bli en helt ny bok om inget annat funkar. Frågade och fick veta att det gick bra med äldre upplaga av böcker på senaste kursen jag läser. Dock upptäckte jag att kapitelnummer inte stämde. Det fixade jag genom att kolla senaste upplagan på adlibris. Det gick att provläsa ett smakprov av boken, och bland annat då innehållsförteckningen så jag kunde jämföra :up:.
 
Tack för alla svar! Jag har kunnat låna en del från vänner min biblioteken är tyvärr rätt körda eftersom vi är så fruktansvärt många. Tror jag kommer köra på lite äldre upplagor mestadels i alla fall.
 
Tre veckor kvar på vub:en 🥳. Längtar tillbaka till jobbet! 2021 gick brutalt snabbt. Nu blir det pluggpaus i flera år. Hade lyckats förtränga hur jäkligt tentaångest och grupparbeten kunde vara 🙈.
Kör hårt alla ni som är kvar i tråden och fortsätter med plugget 2022. Gott nytt år!
 
Idag fick jag sista intervjun till mitt examensarbete på YH-utbildningen, vilket innebär att jag bara har diskussion och renskrivning kvar. Känns himla skönt då den ska in i april, och kursen går mellan v 3- v 17 :rofl: Men med 4 barn varav en 3 månaders bebis och 150 % studier där jag även läser C-uppsats i sociologi så är planering på hög nivå.
 
Håller med. Vi har ett seminarium på avslutande kurs 14/1, men noll info om kursen som startar efter.

Den ena av de två jag börjar 17/1 har lagt ut schema, den andra är inte ens "publicerad" i Canvas. Det är intressant för det är en lärare som är så jäkla noggrann med inlämningar och tider och sånt från vår sida men det går inte "both ways" så att säga.
 
Jag ska läsa två kurser via en skola och precis som förra gången jag skulle starta nya kurser ligger en av kurserna inte inlagda i portalen. 💁‍♀️ Trots att kursen startar idag… Att ha saker i ordning i tid verkar inte vara skolors starka sida precis.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 324
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 407
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 514
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 616
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp