Vi som pluggar del VII

Vill tipsa om en Agne P. På Youtube (Om man får 🙈.) Fantastisk på att lära ut anatomi och fysiologi!
Sen vill jag tillägga att skolan där jag pluggade endast hade två MASSIVA tentor vilket satte enorm press på en. Hade nog föredragit fem mindre.
Kämpa på!
Tack! Jag har kollat en del på Agne och tycker han är bra, betydligt bättre än vår lärare som mest gör mig förvirrad. Ska nog titta lite till på honom innan tentan på fredag. Kan tänka mig att det måste varit väldigt stora tentor... Vet inte om jag hade velat ha det så heller, men jag stressar lätt upp mig inför tentor och då är det jobbigt att dom ligger så tätt. Hörde att nån skola testar att köra introduktion till vårdvetenskap och anatomi/fysiologi parallellt hela terminen. Det hade kanske varit nåt? Känns som att det är vanligt att studenter är väldigt stressade på den här kursen och vårdvetenskapen var betydligt lugnare.
 
Har en inlämning i VINR (våld i nära relation) på måndag. Uppgiften är inte så svår eftersom det i princip är det vi gör på jobbet men utrymmet jag har att skriva på blev en utmaning 😅
 
Jag funderar på att byta spår i min utbildning. Den främsta anledningen är att jag vill få jobb lättare. Jag funderar lite på något inom miljövetenskap (Funderade på skogsvetenskap innan, men det är tydligen inte helt lätt att få jobb där heller). Men problemet här är att jag behöver 15 HP kemi för att vara behörig till masterutbildningen. Något som inte går att fixa till tills mastern isf börjar i höst. Utan då verkar det enklaste vara att söka miljövetenskapskandidaten och gå första terminen där för att få in kemin... Men då står jag en termin utan sysselsättning typ....

Så jag står lite handfallen. Hur ska jag göra här nu liksom...
Måste ta kontakt med en SYO och se vad mina alternativ är.
 
Fullt ös…

EAE63107-DEDC-4EE5-9B28-0510CD85078D.png
 
Vi har fått en riktigt jobbig uppgift i skolan och det är att besöka ett par lekplatser och sen svara på ett antal frågor om dessa. Jag känner bara att jag vill verkligen inte. Jag kommer aldrig att jobba med lekplatser. Och jag känner mig sjukt obekväm med att besöka en lekplats, särskilt om den finns inne på en förskola. Jag har liksom inget där att göra förutom att skolan sagt åt mig att gå dit. Och en förskola är för övrigt det enda stället jag kan komma på där det kan finnas en lekplats. Så hur fan jag ska hitta två lekplatser vete fan. Hur fan slipper man göra uppgiften?
 
Vi har fått en riktigt jobbig uppgift i skolan och det är att besöka ett par lekplatser och sen svara på ett antal frågor om dessa. Jag känner bara att jag vill verkligen inte. Jag kommer aldrig att jobba med lekplatser. Och jag känner mig sjukt obekväm med att besöka en lekplats, särskilt om den finns inne på en förskola. Jag har liksom inget där att göra förutom att skolan sagt åt mig att gå dit. Och en förskola är för övrigt det enda stället jag kan komma på där det kan finnas en lekplats. Så hur fan jag ska hitta två lekplatser vete fan. Hur fan slipper man göra uppgiften?
Lekplatser brukar finnas i varenda bostadsområde typ. Mer eller mindre avancerade såklart. Men en gungställning med tillhörande sandlåda är också en lekplats.
Sök på lekplats på googlekartan så kommer det upp massor stora i min stad iaf :)
 
Lekplatser brukar finnas i varenda bostadsområde typ. Mer eller mindre avancerade såklart. Men en gungställning med tillhörande sandlåda är också en lekplats.
Sök på lekplats på googlekartan så kommer det upp massor stora i min stad iaf :)
Hittade inne i byn 2, 5 mil bort via google maps. Men orkar inte åka dit. Jag är verkligen sjukt omotiverad till att göra uppgiften.
 
Hade tenta i svenska 2 idag. Det kändes verkligen inte bra. 2 timmar var på tok för kort tid för mig, hade behövt en timme till. Fick inte alls fram det jag ville ha sagt så bye bye A i svenska 2. Får hoppas att mina inlämningsuppgifter räcker till ett helt ok betyg ändå.

Jag har en diagnos så jag har rätt till särskilt stöd. Jag trodde inte att jag skulle behöva mera tid men till kommande tentor ska jag be om det.

Nu ska jag dricka ett stort glas vin, titta på Nobelspektaklet och drömma om nobelpriserna jag aldrig kommer att få.
 
Blev antagen till kurser som av min närstående med dubbelkompetens som dataingenjör/filmvetare upplevdes som "Kul blandning!".

Balla kurser på både grund och avancerad nivå, men tvingas som vanligt tacka nej relaterat till ståendet i operationskö. Om tre veckor går vi in i det TREDJE kalenderåret av inställda operationstider. Jag skulle egentligen snart varit klar med min masterutbildning... meneh... jag fortsätter väl köa och hoppas att vaccinationstäckningen kommer göra sitt för smittspridningen.

Under tiden tackar jag nej till den femte terminen av studier i rad. Kuken.
 
Blev antagen till kurser som av min närstående med dubbelkompetens som dataingenjör/filmvetare upplevdes som "Kul blandning!".

Balla kurser på både grund och avancerad nivå, men tvingas som vanligt tacka nej relaterat till ståendet i operationskö. Om tre veckor går vi in i det TREDJE kalenderåret av inställda operationstider. Jag skulle egentligen snart varit klar med min masterutbildning... meneh... jag fortsätter väl köa och hoppas att vaccinationstäckningen kommer göra sitt för smittspridningen.

Under tiden tackar jag nej till den femte terminen av studier i rad. Kuken.
Kan du inte tacka ja, påbörja och avbryta om det skulle visa sig att operationen skulle bli av?
 
Funderar lite på hur jag ska göra med resterande kurser innan jag är klar med mitt gymnasiebetyg. Har 400p plus en 100p preparandkurs att klara av. Antingen måste jag läsa 200p plus preparandkursen samtidigt eller så får jag strunta i den och söka utbildningar där jag inte behöver preparandkursen. Finns ju massor av utbildningar att söka men jag vill ju helst gå någon där den är ett behörighetskrav. 🤔
 
Denna uppgift här jag inte ens haft tid att titta på, men den gick ganska fort att göra. Nu är det bara en tenta i januari kvar! Det känns inte som att det ska bli några problem att få ett G, vi får dock se om det blir ett VG, jag har nog inte lagt ner 10 timmar totalt på den här kursen :rofl: tänkte försöka vara ledig från jobbet dagen innan tentan och gå igenom de gamla tentorna, det får räcka.
 
Jag har börjat fila på texten till mitt examensarbete.
Jag fick 260 svar på min enkät och resultatet blev ganska tydligt och i linje med vad jag förväntat mig. Så jag ska bara få ihop en bra text också.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 438
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 506
Senast: Enya
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 475
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp