Bukefalos 28 år!

Vi som pluggar del VII

C-kurserna igång! Efterlängtat, minst sagt, att få bestämma lite själv vad man ska läsa :p Det kan vara så att jag ledsnat lite på de obligatoriska kurserna där jag inte vet riktigt vad jag ska ha dem till så förhoppningsvis kan man knyta ihop säcken lite med de här.
Jag insåg häromdagen att jag missat att läsa en kurs från år 2 (blev lite hoppigt iom tidigare sjukskrivning osv) så jag kommer få göra 150% en sväng i höst på obligatoriska bitar som lab, lite inlämningar, seminarier osv och sen, när jag känner att tid finns, skriva tenta vid ett senare tillfälle. Det var verkligen inte meningen men jag får försöka styra upp det lite så jag har extra avlastning med häst osv den tiden, annars lär det väl bli en väggkrasch :nailbiting: Viktigare än någonsin att planera sin tid, gissar jag!
 
▶️ Vad tror folk om att köra en liten presentationsrunda så här i början av läsåret? Jag är kanske inte är ensam om att vara ny i tråden och nyfiken på vad alla läser för något?
 
C-kurserna igång! Efterlängtat, minst sagt, att få bestämma lite själv vad man ska läsa :p Det kan vara så att jag ledsnat lite på de obligatoriska kurserna där jag inte vet riktigt vad jag ska ha dem till så förhoppningsvis kan man knyta ihop säcken lite med de här.
Jag insåg häromdagen att jag missat att läsa en kurs från år 2 (blev lite hoppigt iom tidigare sjukskrivning osv) så jag kommer få göra 150% en sväng i höst på obligatoriska bitar som lab, lite inlämningar, seminarier osv och sen, när jag känner att tid finns, skriva tenta vid ett senare tillfälle. Det var verkligen inte meningen men jag får försöka styra upp det lite så jag har extra avlastning med häst osv den tiden, annars lär det väl bli en väggkrasch :nailbiting: Viktigare än någonsin att planera sin tid, gissar jag!

Då är vi två med lite körigt schema i höst! Mitt plugg har dock inte riktigt börjat än så jag leker struts ett par dagar till.
 
▶️Vad tror folk om att köra en liten presentationsrunda så här i början av läsåret? Jag är kanske inte är ensam om att vara ny i tråden och nyfiken på vad alla läser för något?
Miljövetenskap, år 3. Har läst i.. 2 omgångar blir det nog pga flera års sjukskrivning efter år 1. Har därför hoppat omkring mellan kurser en del som sagt.

Väldigt intressant program egentligen men jag var duktigt less där en sväng förra läsåret pga det är lite halvmäktigt program. Av förklarliga skäl mycket naturvetenskap och jag var inte helt säker på vad jag skulle göra av det. Jag har trubbel med salstentor pga fortfarande inte "frisk" men har fått diverse anpassningar så nu jäklar ska jag ordna upp det sista och sitta med den examen jag planerat ta så får vi se vad jag gör av detta sen 👌
 
▶️Vad tror folk om att köra en liten presentationsrunda så här i början av läsåret? Jag är kanske inte är ensam om att vara ny i tråden och nyfiken på vad alla läser för något?

Ska kanske svara själv också!
Ska läsa tre kurser på avancerad nivå i höst (totalt 18 hp), med målet att i maklig takt skrapa ihop till en masterexamen inom logopedi. Grundutbildningen är på fyra år så ska "bara" fixa 30 hp kurser och 30 hp uppsats.
 
▶️Vad tror folk om att köra en liten presentationsrunda så här i början av läsåret? Jag är kanske inte är ensam om att vara ny i tråden och nyfiken på vad alla läser för något?
Vårdadministrativa programmet 180 hp, Umeå Universitet

Ser fram emot två examina på sikt..? 120 hp och B-uppsats ger en högskoleexamen och godkänt att gå ut i livet och förtjäna en lön. Men sen är det möjligt att läsa 60 hp till på C-nivån, inkluderat kandidatuppsats - och vips blir det ytterligare en fil. kand. att hänga i julgranen!

Jag har anmält mig i maratonklassen där det är den som har flest högskolepoäng när den dör, som vinner.
 
Ska kanske svara själv också!
Ska läsa tre kurser på avancerad nivå i höst (totalt 18 hp), med målet att i maklig takt skrapa ihop till en masterexamen inom logopedi. Grundutbildningen är på fyra år så ska "bara" fixa 30 hp kurser och 30 hp uppsats.
Spännande program! Har haft en del med logoped att göra i min rehabilitering och framtagning av diverse hjälpmedel. Betydligt bredare ämne än vad jag först trott.
 
Spännande program! Har haft en del med logoped att göra i min rehabilitering och framtagning av diverse hjälpmedel. Betydligt bredare ämne än vad jag först trott.

Trist att du tvingats träffa på oss i mindre roliga sammanhang, hoppas att rehabandet har hjälpt.
Men ja! Fältet blir bara bredare och bredare, och mer och mer spännande - tycker jag då :p
 
▶️ Vad tror folk om att köra en liten presentationsrunda så här i början av läsåret? Jag är kanske inte är ensam om att vara ny i tråden och nyfiken på vad alla läser för något?
Byggnadsingenjör. Har 2 kurser kvar + exjobbet. Jobbar samtidigt inom mitt område. Otroligt tacksam för möjligheten och erfarenheterna som jobbet ger mig samtidigt som plugget. Kanske fördjupar mig senare men just nu vill jag bara ut på riktigt.
 
Byggnadsingenjör. Har 2 kurser kvar + exjobbet. Jobbar samtidigt inom mitt område. Otroligt tacksam för möjligheten och erfarenheterna som jobbet ger mig samtidigt som plugget. Kanske fördjupar mig senare men just nu vill jag bara ut på riktigt.

Vilken fördel att kunna jobba samtidigt! Jag hoppas få en lite annan motivation till studierna nu när jag har verklighetsförankringen i det riktiga arbetslivet, jämfört med när jag läste grundutbildningen och inte hade en susning om vad fältet egentligen innebar.
 
Vilken fördel att kunna jobba samtidigt! Jag hoppas få en lite annan motivation till studierna nu när jag har verklighetsförankringen i det riktiga arbetslivet, jämfört med när jag läste grundutbildningen och inte hade en susning om vad fältet egentligen innebar.
Ja det ger mig ett helt annat perspektiv på varför man behöver kunna vissa bitar även om det känns motigt.
 
▶️Vad tror folk om att köra en liten presentationsrunda så här i början av läsåret? Jag är kanske inte är ensam om att vara ny i tråden och nyfiken på vad alla läser för något?
Jag har tidigare läst programmet "Etologi och djurskyddsprogrammet" och läser nu andra året på masterprogrammet Animal Science. Vad som händer sen vet jag inte riktigt. Kanske blir det en doktorrandtjänst, kanske djurskyddshandläggare, kanske ämneslärare för gymnasieelever. Vem vet? Inte jag.
 
Väcker tråden lite. Hur går det för folk såhär ett par veckor in på terminen?

Jag kan uppdatera för egen del att jag är extremr positivt överraskad av PBL som metod. Det är frustrerande men satan så effektivt för inlärning! Kan inte minnas att jag någonsin känt mig så här involverad i vad jag lär mig som jag är nu. Lustig då jag avskydde PBL under grundutbildningen. Det kanske funkar bättre på avancerad nivå?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 519
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
10 001
Senast: Madalitso
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
4
· Visningar
478
Senast: hamilton1
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 504

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp