Vi som pluggar del VII

Alltså. Vi lämnade våra projektarbeten till opponenterna i tisdags. Imorgon har vi en workshop i vetenskapligt skrivande schemalagd O_o hur tänkte de nu?
Åh du tror att de har tänkt? :rofl: Jag kikade på kurserna på sista terminen, en heter vetenskapligt skrivande, ja men toppen, vi tar den efter vi har skrivit två c-uppsatser och inte ska skriva något mer, det känns ju rimligt! :up::meh:

Men :banana::bump: min sista c-uppsats är inlämnad! Nu hoppas jag bara att den blir godkänd också. :nailbiting::arghh:
 
Åh du tror att de har tänkt? :rofl: Jag kikade på kurserna på sista terminen, en heter vetenskapligt skrivande, ja men toppen, vi tar den efter vi har skrivit två c-uppsatser och inte ska skriva något mer, det känns ju rimligt! :up::meh:

Men :banana::bump: min sista c-uppsats är inlämnad! Nu hoppas jag bara att den blir godkänd också. :nailbiting::arghh:
De hade tänkt, bara fel. Språkvetaren som höll i det hade fått veta att vi ska lämna in på fredag. Det ska vi ju, men det är ju slutinlämningen. Man gör ju inte om enormt mycket efter opponeringen 🤷‍♀️


Håller tummarna för uppsatsen!
 
Ni som studerar på distans, har ni fått några kommentarer om era djur som ni har hemma?

Vi har nu fått två anslag inför examinerande moment att djur er får vistas i samma rum om studenten, de får varken synas eller höras.
Får skolan ställa de kraven?
 
Ni som studerar på distans, har ni fått några kommentarer om era djur som ni har hemma?

Vi har nu fått två anslag inför examinerande moment att djur er får vistas i samma rum om studenten, de får varken synas eller höras.
Får skolan ställa de kraven?
Om man bara har ett rum då? Vår hund skulle höras mer om hon stängdes ute än om hon sov på golvet 🤷‍♀️
 
Ni som studerar på distans, har ni fått några kommentarer om era djur som ni har hemma?

Vi har nu fått två anslag inför examinerande moment att djur er får vistas i samma rum om studenten, de får varken synas eller höras.
Får skolan ställa de kraven?
😳😂 Nej det har jag aldrig hört, vi har kommenterat varandras djur på raster, en har två katter som gärna sitter på hens axlar och Ville kommer gärna upp med frambenen i knät och kikar ibland. Men det verkar ju snart handla om att folk inte kan bete sig normalt?
 
V
Ni som studerar på distans, har ni fått några kommentarer om era djur som ni har hemma?

Vi har nu fått två anslag inför examinerande moment att djur er får vistas i samma rum om studenten, de får varken synas eller höras.
Får skolan ställa de kraven?
Vi har inte hört om något sånt😊
 
Ni som studerar på distans, har ni fått några kommentarer om era djur som ni har hemma?

Vi har nu fått två anslag inför examinerande moment att djur er får vistas i samma rum om studenten, de får varken synas eller höras.
Får skolan ställa de kraven?
Haha, det var verkligen ett intressant krav. :laugh: jag kan förstå tanken bakom, det är säkert lite distraherande. En del djur är skitjobbiga, kommer åt tangentbord och stör. Och en del är så sjukt söta att den på andra sidan tappar fokus :angel:
 
Ni som studerar på distans, har ni fått några kommentarer om era djur som ni har hemma?

Vi har nu fått två anslag inför examinerande moment att djur er får vistas i samma rum om studenten, de får varken synas eller höras.
Får skolan ställa de kraven?

Nej inget sådant. Jag har tom haft människobarnet i knät under examination vilket garanterat är mer störande element än något djur 😅
 
Ni som studerar på distans, har ni fått några kommentarer om era djur som ni har hemma?

Vi har nu fått två anslag inför examinerande moment att djur er får vistas i samma rum om studenten, de får varken synas eller höras.
Får skolan ställa de kraven?

Inte läst eller hört ett pip om vare sig djur eller barn. Vid torsdagens seminarium hade läraren med sig sin hund så 😍
 
Barn får vi absolut inte ha med på examination, då blir vi inte godkända. Det kan jag förstå! Men djur?
Min stora hund brukar komma och vara ”med”. Det är ju mer störande för mig själv än för andra? :p
Jag har tagit med mig datorn i handen och släppt ut hundar på tomten när tillfälle getts, känns inte heller så störande.

Har nämligen ett dilemma, på fredag har vi examination 9:15-14:30. Jag ”måste” bara vara aktiv 45 min av dem. Har ingen som kan ta hundarna då min hundhjälp jobbar vilket även mannen gör. Därför jag funderade på om skolan kunde kräva att djur inte får vara i samma rum.
 
Alltså känslan när man får tentaresultatet och koden jag har skrivit upp inte finns med :eek::eek::eek::eek:
Visst är det möjligt att jag har skrivit upp fel kod, men jag tror verkligen inte det.

Om de har tappat bort min tenta så antar jag att jag måste göra omprov. Och det kändes verkligen bra, så det känns otroligt tråkigt att få omtenta för en sådan sak.

Hoppas verkligen att jag har skrivit upp fel kod, men det känns ganska osannolikt.
 
Alltså känslan när man får tentaresultatet och koden jag har skrivit upp inte finns med :eek::eek::eek::eek:
Visst är det möjligt att jag har skrivit upp fel kod, men jag tror verkligen inte det.

Om de har tappat bort min tenta så antar jag att jag måste göra omprov. Och det kändes verkligen bra, så det känns otroligt tråkigt att få omtenta för en sådan sak.

Hoppas verkligen att jag har skrivit upp fel kod, men det känns ganska osannolikt.

Min tenta i en kurs gick inte att öppna, det hade blivit något fel på filen och IT kunde inte heller lösa det. Jag fick skicka in samma tenta igen (per mail till examinatorn iställlet) med kort varsel och det räknades som om jag var med i första omgången.
 
Min tenta i en kurs gick inte att öppna, det hade blivit något fel på filen och IT kunde inte heller lösa det. Jag fick skicka in samma tenta igen (per mail till examinatorn iställlet) med kort varsel och det räknades som om jag var med i första omgången.
Jag gjorde salstenta så något sådant fel handlar det inte om. Vi har alltså fått ut resultatet, och koden jag har på min tenta fanns inte med på resultatet.
 
Alltså känslan när man får tentaresultatet och koden jag har skrivit upp inte finns med :eek::eek::eek::eek:
Visst är det möjligt att jag har skrivit upp fel kod, men jag tror verkligen inte det.

Om de har tappat bort min tenta så antar jag att jag måste göra omprov. Och det kändes verkligen bra, så det känns otroligt tråkigt att få omtenta för en sådan sak.

Hoppas verkligen att jag har skrivit upp fel kod, men det känns ganska osannolikt.
Jag no inte kod via ladok?
 
Nu förstod jag inget av vad du skrev. Koden är den man får man skriver tentan. Sedan dyker ett dokument upp med koder och vad den koden har fått för betyg. Men min kod fanns inte med i dokumentet.
Senaste tentan fick vi koden när vi registrerade oss på tentan i ladok.
 
Ni som studerar på distans, har ni fått några kommentarer om era djur som ni har hemma?

Vi har nu fått två anslag inför examinerande moment att djur er får vistas i samma rum om studenten, de får varken synas eller höras.
Får skolan ställa de kraven?
Aldrig hörtalas om. Visserligen har vi bara katter hemma men de brukar ligga och sova på soffan medans vi har zoom möten 🤷🏻‍♀️ tilläggas att vi en föreläsning hade kursledare med sin hundvalp 😂 hon bad om ursäkt för de men valpen ville inte vara själv ☺️
 
I nästa kurs är det tydligen ett krav att man har Photoshop installerat på datorn. Hoppas verkligen att de kommer med info om licens och så då! Och att min dator klarar av programmet...
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 954
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 325
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 479
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 559
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp