Vi som pluggar del VII

Tack. Jag ändrade till 1177 Vårdguiden som du skrev, det ser bättre ut.
Men, såhär står det om APA;

  • Datum anger det datum då webbplatsen senast uppdaterades. Ange datum så precist som möjligt. Om endast år står, ange endast år. Om publikationsår saknas anges istället (u.å) för "utan år".
  • Information om när sidan är hämtad från internet anges endast om man befarar att sidan kommer att ändras eller flyttas.
Så som jag tolkar det ska jag ange både och när det som nu gäller 1177? Den infon kan ju komma att ändras?

Jag tror inte att min lärare kommer slå ner på detta, det är inget stort arbete, men jag vill göra rätt.
Jag tror det blir super om du anger båda! :)
 
Jag började undra om jag missat något med dagens uppgift eftersom jag blev klar med den före lunch och efter lunch förväntades vi fortsätta med uppgiften. Jag har frågat och fick svaret att det varierar hur fort man blir klar och att det är en mjukstart.
 
Pust, stånk och stön men nu har jag äntligen sökt sommarkurser. Ett gäng förstås, eftersom trycket brukar vara så högt. Valda efter att kunna ingå i min masterexamen.

Screenshot_20210303-142740_Gmail.jpg
 
Är det någon här som vet hur man gör när man blivit sjukskriven från studier men redan har hunnit hoppa av/gjort studieavbrott? Intyg är skickat till försäkringskassan och jag har sjukanmält mig där och ansökt om sjukpenning, men läkaren sa att jag måste skicka intyget till CSN. Hittar dock inget om det på deras hemsida..
 
Är det någon här som vet hur man gör när man blivit sjukskriven från studier men redan har hunnit hoppa av/gjort studieavbrott? Intyg är skickat till försäkringskassan och jag har sjukanmält mig där och ansökt om sjukpenning, men läkaren sa att jag måste skicka intyget till CSN. Hittar dock inget om det på deras hemsida..

Har du anmält studieavbrottet till CSN? Intyget måste du skicka in för att inte bli återbetalningsskyldig om du fått pengar fast du inte studerat.
 
Har du anmält studieavbrottet till CSN? Intyget måste du skicka in för att inte bli återbetalningsskyldig om du fått pengar fast du inte studerat.
Jag anmälde avbrottet till CSN (och till universitetet) den 20/1 så jag hann få en utbetalning innan det. Vet du var det är man ska skicka det? Hittar som sagt inte på hemsidan..
 
Jag anmälde avbrottet till CSN (och till universitetet) den 20/1 så jag hann få en utbetalning innan det. Vet du var det är man ska skicka det? Hittar som sagt inte på hemsidan..

Då tror jag att det ska vara lugnt? Man får ju behålla de pengar man fått fram tills avbrottet.
Verkar vara knepigt att hitta var man ska skicka intyg, om du nu behöver det. Jag hade bara kollat under "Kontakta oss" och valt lämpligast, typ.
 
Jag anmälde avbrottet till CSN (och till universitetet) den 20/1 så jag hann få en utbetalning innan det. Vet du var det är man ska skicka det? Hittar som sagt inte på hemsidan..
Dom kommer höra av sig och du kommer få "staffränta" på det du fått utbetalt. Så blev det för mig trots att jag hörde av mig före utbetalningen. Orkade dock inte bråka om det.
 
Jag har inte mått super av min PMDS de senaste dagarna. Under en sådan period vill jag i princip bara sova och äta. Needless to say har inte plugget gått jättebra, och jag har skippat ett seminarium idag för att jag inte hunnit ta mig igenom kurslitteraturen. Hade tänkt att kriga mig igenom natten för att försöka få ihop ett PM till kl 9 imorgon bitti då deadline är till andra kursen, men vet ni vad - näe. Jag orkar faktiskt inte.

Jag har legat i fas och inte legat efter med en enda uppgift hela förra terminen och denna termin, fram till nu. Det är helt okej att jag skiter i det och tar kompletteringsuppgiften istället. Ett senare problem när orken återkommit, helt enkelt. Tänker inte haka upp mig på prestationsångesten. Ingen vinner på att jag öser mig igenom litteraturen som jag ändå inte kommer kunna ta in utan bara leta efter fragment som förhoppningsvis passar in i det jag skriver. :p

Förstår inte ens varför jag sitter och liksom försöker rättfärdiga mitt beslut om att skita i't?
Gudars. Bara gå och lägg dig liksom.
 
Lite seg första vecka, tycker jag. Men första 3 veckorna är det förberedande utbildning så vi har ju inte kommit igång på allvar än.

Igår hade vi undervisning om trädgårdens historia och så skulle vi göra ett antal instuderingsuppgifter. Jag blev klar med nästan 3 timmar tillgodo.

Idag är ämnet ogräs. Vi ska skriva om hur man bekämpar ett visst ogräs och sen ska vi gå ut och kolla efter ogräs. Jag har redan full koll på vilka ogräs jag har så uppgiften känns onödig. Det blir nog ett antal timmar lediga idag också.
 
Lite seg första vecka, tycker jag. Men första 3 veckorna är det förberedande utbildning så vi har ju inte kommit igång på allvar än.

Igår hade vi undervisning om trädgårdens historia och så skulle vi göra ett antal instuderingsuppgifter. Jag blev klar med nästan 3 timmar tillgodo.

Idag är ämnet ogräs. Vi ska skriva om hur man bekämpar ett visst ogräs och sen ska vi gå ut och kolla efter ogräs. Jag har redan full koll på vilka ogräs jag har så uppgiften känns onödig. Det blir nog ett antal timmar lediga idag också.
Vad går du för utbildning? :)
 
Det är en arbetsmarknadsutbildning om trädgård och anläggning. Efteråt kan man jobba med typ parkskötsel och liknande. Utbildningen är 43 veckor lång (+3 veckor förberedande utbildning).
Kul! Jag läser till landskapsingenjör så det är ju lite liknande. Hur mycket växtkunskap har ni?
 
Kul! Jag läser till landskapsingenjör så det är ju lite liknande. Hur mycket växtkunskap har ni?
Vi har en del växtkunskap men jag har inte den totala siffran på antal växter vi ska lära oss eftersom det har ändrats nyligen. Förr var det i alla fall 340 olika växter. Så det är ett antal i veckan man ska lära sig och så prov på det.
 
Vi har en del växtkunskap men jag har inte den totala siffran på antal växter vi ska lära oss eftersom det har ändrats nyligen. Förr var det i alla fall 340 olika växter. Så det är ett antal i veckan man ska lära sig och så prov på det.
Det låter liknande som vi har :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 953
Senast: Hazel
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 325
Senast: Madalitso
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 479
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 558
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp