Vi som pluggar del VII

Och där uppstod en stor krock i mina utbildningar. Via högskolan så går föreläsningarna live på fredag em och lördag fm, så långt inget problem bara en aning korkat i mina ögon. MEN det krockar lite med mitt snitt och praktik på YH, så hur är det egentligen med obligatorisk närvaro på föreläsningar? Har varit bortskämd med inspelade föreläsningar och eget ansvar i flera år nu så jag räknade tyvärr även med att även denna kurs skulle vara så då den går på distans.

Väldigt olika. Vi har ett fåtal obligatoriska per termin.
 
Fick svar från kursansvarige om att vi löser något tillsammans om det skulle krocka med en obligatorisk träff, men just nu är det endast examinationerna och kursavslut på campus som är obligatoriska. Men den sistnämnda kommer jag få slippa, och kommer få något annat att göra istället. Så det föll verkligen en stor sten, och jag är lugn igen :D Fick veta också att de har 3-4 fysiska träffar på plats egentligen, så det blir ju spännande nästa år att pendla många timmar till skolan, sova där och sen pendla hem :rofl:
 
Så del ett avklarat.

Ett halvår till nästa.

Sen kanske en master i lite lugnare tempo?

AF434487-8B4E-4725-B452-D0D0BC120501.jpeg
 
Började igår och märks att de varit sommar ,🙈 Vi läser ämnesområden igen denna termin så mycket att hålla isär.
 
Vi har ju tre föreläsningar i veckan den här terminen och enligt lärarlaget behöver man i princip vara med på alla för att fixa tentorna. Såg nu att vi får onsdagen på campus för närträff här längre fram, vi slutar halv fem då och jag har cirka 2 timmars bilväg hem med bra trafik så kommer hem rätt sent. Klockan tio dagen efter börjar föreläsning nummer 1 sen en timmes rast mellan tolv och ett inför nummer 2. Känns som man kan vara en aning trött den dagen 😴 Lyckos dem som fick tisdagen istället 🙈 Men annars är de spännande ämnen och bra litteratur som faktiskt är lättläst för en gångs skull.
 
Har kursstart idag om ca 30 minuter. Läste igår att jag ska skicka in min B-uppsats och få den granskad av en annan student under första kursen. Det känns ju sisådär, visst att det fick C men att få den granskad igen när jag skrev den förra våren :meh:
 
Kursstart i C-kursen för sociologi, vilket vi gick igenom bla att vi ska göra en pre-studie för vårt uppsatsämne (uppsatsen är nästa år, men alla delkurser innan bygger grunden för själva uppsatsen). Jag hade en tanke klar, så efter lite input och vinklar från mina studentkollegor i vårt break-out rum så har jag nu snävat ner ämnet. Kursansvarige tyckte att ämnet var intressant och högst relevant så nu ska jag försöka tänka utanför ramarna i pre-studien för att fånga in så mycket som möjligt på 3 sidor. Känns roligt att höra att alla tyckte att ämnet är bra och aktuellt :up:

I utbildningen för yrkeshögskolan så har jag redan en bra kladd att skriva på och utforma för examensarbete nästa år. Har ännu inte fått det ämnet "godkänt" men jag själv anser att det går in under socialadministration/kvalificerad administratör så jag spånar vidare kring ämnet ändå :angel:

Just nu känns det riktigt lätt att kombinera dessa utbildningar, så jag hoppas den känslan kvarstår :D
 
En riktigt lugn termin för mig i år, bara en kurs på kvartsfart, religion och naturvetenskap som känns riktigt rolig och intressant. Men jag jobbar även heltid nu så jag lär väl vara sysselsatt misstänker jag. ;)
 
Idag hade vi salstenta schemalagd 9.30-11. Väl där fick vi veta att det även var en praktisk del som skulle genomföras i grupp om 2-3 personer, efter det skriftliga, med inlämning senast kl 15 idag. Det finns inte med i schemat eller den knapphändiga tentainformation vi fått. Får man verkligen göra så?!
 
Jag läser en kurs i höst, 7,5p på 25% som är relevant till mitt jobb. Lämnade in den första uppgiften idag, vi får se vad jag får för kommentarer. Jag är definitivt lite ringrostig när det kommer till att skriva referenser!
 
Och jag har haft min zoom-övervakade omtenta i akademiskt skrivande, nu tycker jag att den bör bli godkänd , var noga med källhänvisning och andrahands-källa. Inte för långa meningar och regelbundna och många referenser till den aktuella artikeln. 🙏

Enda som jag kom på att jag missade va i den löpande texten va att jag råkade skriva läroportal när det skulle vara lärportal på ett ställe.

Känns ju långsökt att de skulle ge mig U för det lilla. 🤔

Har också kompletterat paruppgiften från i våras, va inte många saker ,men nu är det gjort.

Hoppas nu att båda delarna är godkända så att vårterminen blir är godkänd rätt igenom , + ett VG i betyg på barns språkutveckling.

Höstens termin startade 30 aug, just nu håller vi på med barnperspektiv och barns perspektiv. Både egen skriftlig inlämning och muntligt seminarium med studiegruppen som examineras. Känns spännande 😊
 
Och jag har haft min zoom-övervakade omtenta i akademiskt skrivande, nu tycker jag att den bör bli godkänd , var noga med källhänvisning och andrahands-källa. Inte för långa meningar och regelbundna och många referenser till den aktuella artikeln. 🙏

Enda som jag kom på att jag missade va i den löpande texten va att jag råkade skriva läroportal när det skulle vara lärportal på ett ställe.

Känns ju långsökt att de skulle ge mig U för det lilla. 🤔

Har också kompletterat paruppgiften från i våras, va inte många saker ,men nu är det gjort.

Hoppas nu att båda delarna är godkända så att vårterminen blir är godkänd rätt igenom , + ett VG i betyg på barns språkutveckling.

Höstens termin startade 30 aug, just nu håller vi på med barnperspektiv och barns perspektiv. Både egen skriftlig inlämning och muntligt seminarium med studiegruppen som examineras. Känns spännande 😊
De var en rolig kurs faktiskt! Även om jag är glad att den är över och lagd till handlingarna 😉😂🙈
 
Vi läser naturvetenskap i alla dess former. Första tentan kommer bestå av kemi,fysik och teknik. Japp håller redan på att bli galen .. Var ju inte direkt intresserad av de här i skolan även om jag ändå har hyfsat goda betyg i de från gymnasiet. Har väl förträngt de mesta 😂🙈

De flesta är oroliga för tentan och de är förståeligt då vi måste skriva 50 procent på alla tre delar för att vara godkända .. Mycket att hålla reda på och när man inte vet vad som kommer dyka upp heller 🧐

Annars så ska vi spela in dockteater i dagarna 😉 De blir nog många skratt misstänker jag. Hamnade i ett nytt arbetslag den här terminen och efter två veckor tillsammans med dem så känns de bättre i själen efter vårens kaos termin.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
Svar
16
· Visningar
880
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 904
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 182
Senast: Enya
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 262
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp