Vi som pluggar del VII

Har äntligen fått belöning för slitet med vinterns och vårens studier.
Först färdigt slutbetyg och behörig utbildningen jag ville söka.

400 sökande, 35 platser. Missade 2 frågor på urvalsprovet men kom ändå med bland de 75 som kallades till urvalsintervju.
Förra veckan kom äntligen beskedet, jag kom in. Så om 2 års heltidsstudier på distans tänker jag gå ut som färdig transportledare.

Ska nu försöka mig på att få igång min gamla data men funderar om det är bättre att investera i en ny chromebook.
 
Rackans , omtenta i akademiskt skrivande i september, inte mycket fel alls.
Plus det sista arbetet som var en paruppgift behöver vi komplettera lite, inlämning i september också.

Surt att behöva göra om, vill ju helst klara allt på första försöket, men någon/några gånger måste man väl ha omtentor & komplettering under studietiden 😅

Får bara så dåligt självförtroende när det inte bara flyter på.
 
Rackans , omtenta i akademiskt skrivande i september, inte mycket fel alls.
Plus det sista arbetet som var en paruppgift behöver vi komplettera lite, inlämning i september också.

Surt att behöva göra om, vill ju helst klara allt på första försöket, men någon/några gånger måste man väl ha omtentor & komplettering under studietiden 😅

Får bara så dåligt självförtroende när det inte bara flyter på.
Äsch fråga mig som slitit hårt med de akademiska skrivandet i tre terminer och jag åker fortfarande på bannor ibland. De är svårt skit svårt helt enkelt men Man lär sig något nytt för varje tenta man skriver.

Av någon konstig anledning går de alltid bra om jag är skit förbannad när jag skriver den 🤣
 
Har äntligen fått belöning för slitet med vinterns och vårens studier.
Först färdigt slutbetyg och behörig utbildningen jag ville söka.

400 sökande, 35 platser. Missade 2 frågor på urvalsprovet men kom ändå med bland de 75 som kallades till urvalsintervju.
Förra veckan kom äntligen beskedet, jag kom in. Så om 2 års heltidsstudier på distans tänker jag gå ut som färdig transportledare.

Ska nu försöka mig på att få igång min gamla data men funderar om det är bättre att investera i en ny chromebook.
Grattis! Och ja fira med en ny dator, du vill inte vara med om någon datakrasch 😫
 
Fick VG även på sista tentan som gjordes innan sommaren på YH-utbildningen. Det gav lite boost att försöka förstå arbetsrätt. Speciellt svårt är det väl inte, men det komplicerar till saken med att vara graviditetstrött och att jag inte sover många timmar med natt. Första provet av 5 innan tentamen blev godkänd så det var skönt :)
 
Har nu skrivit klart analysuppgiften och gjort en tillhörande power-point för sommarkursen, ska in i augusti ;) Muntlig redovisning med power-point 13/8, analysuppgiften ska in veckan därpå och sen är det en hemtenta kvar som görs v. 32. Så är mest det muntliga och hemtentan jag väntar på för att göra klart sommarkursen :)

Sen blir det att beställa kursböcker inför höstens termin på förskollärare programmet, dags för termin 2 den 30/8 :love:
Då ligger det på agendan med tenta med akademiskt skrivande 9/9, försk nr. 3, ska kolla igenom föreläsningarna lite extra och kolla igenom kommentarerna från den gamla tentan, sedan är det 10/9 dags för kompletteringen av par uppgiften som ska in.

Hoppas att allt går bra... :o
 
JA! Jag kom in på C-kursen för att kunna ta ut min kandidatexamen. Hamnade allt ifrån reserv 27 -90 på den som går ifrån Lund, vilket säger en hel del om trycket på utbildningen. Men så hittade jag en annan högskola som också erbjuder på distans, och där kom jag in. 150% studier i höst blir det + en nyfödd hemma. Tur att inte jag ska vara föräldraledig för det skulle aldrig gå, men sen hur pigg jag kommer vara med en nyfödd är en annan femma :rofl:
 
Har antagningsbesked mejlats ut? Jag försöker gå in på antagning.se men lyckas inte. "Planerat underhåll", eller något i den stilen, står det..... :cautious: Jag är tyvärr hyfsat säker på att jag INTE kom in på distanskursen som jag sökte....
 
Har antagningsbesked mejlats ut? Jag försöker gå in på antagning.se men lyckas inte. "Planerat underhåll", eller något i den stilen, står det..... :cautious: Jag är tyvärr hyfsat säker på att jag INTE kom in på distanskursen som jag sökte....
Nej, jag har inte fått mail ännu. Fick logga in på hemsidan.
 
Tackat ja till min plats i höst. Termin 4 nu på förskollärarprogrammet. Börjar se ljuset i tunneln känner jag 😂 Fått ny vfu plats med så de är redan klart inför hösten. Så nu släpper ja de någon vecka innan de är dags att sätta sig in i vilka böcker vi behöver.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
24
· Visningar
1 928
Senast: Hazel
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 437
Senast: Grazing
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
10 504
Senast: Enya
·
Relationer Har hamnat i en ny och emotionellt lite svår situation. Undrar ifall det är nån här som varit med om nåt liknande och hur det...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 474
Senast: verser
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp