Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag att inte så bra koll på hur det ser ut på hästsidan då jag vill jobba med smådjur, men duktiga veterinärer, framförallt kliniker är alltid efterfrågade i alla fall bland hästfolk.
Som distriktsveterinär är man efterfrågad särskilt i de norra delarna av landet, men som distriktare har man ofta hand om alla slags djur (inte alltid).
Det blir allt svårare att få jobb då det kommer ungefär lika många färdiga studenter utomlands ifrån som det utbildas i Sverige varje år. Så det finns numer ett ökande överskott på veterinärer, särskilt inom smådjursbranschen![]()
Stockholm verkar vara svårast att få jobb i, får se hur det går för mig nästa år...
Ang. löner är det bara att googla på lönestatistik för veterinärer. Generellt så får vi alldeles för lite betalt jämfört med en läkare som har motsvarande arbetsuppgifter.
Ja, den var dessutom utgiven i dec 2011, så relativt ny. Använde den på miljörättskursen i våras nämligen, men då angavs även supplementet som obligatorisk kurslitteratur, så det var tacksamt.
Det går fort! I juni ska jag lämna skolan trygga värd för gott. LÄSKIGT. Så njut av den tiden du har kvar.