Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Jag säger också lycka till, alla tappra tentaskrivare!

Jag drömde förresten om mitt jävla PM inatt igen, men den här gången fick jag nästan högsta betyg. :D Någon gång sades det att vi skulle få igen det innan jul, hoppas verkligen att det stämmer...

Lycka till på tentan!

Kl
Har min sista lektion idag, sen är det bara fokusera och plugga till 5 tentor! :mad:

Hoppas de gick bra zassoo :) För mig gick de bra, kanske inge 10,0 då läraren hade hittat på idiotiska frågor med idiotiska alternativ att dom för en utläninng som mig själv mest bestod av att förstå vad hon skrivit då jag mycket väl kunde svaret, men islänningarna böjer och krånglar till sina ord att man ibland inte vet varken bak elelr fram.... :)

Hejja er som inte är klara än, nu har jag iaf JULLOV och kan göra vad jag vill i några veckor :D

Jag vill också ha jullov... En vecka kvar, en tenta och ett grupparbete ska vara klara då. Längtar till nästa helg då jag ska jobba (var över en månad sen...), ska bli så skönt att bara få använda kroppen istället för huvudet. Bra start på jullovet helt enkelt.

Jullov ska jag också försöka få så mycket som möjligt av.

Vi är en grupp som samarbetat inför ett rollspel som ska vara den fjärde januari, vi är redan klara med allt och det är så skönt att kunna släppa det över jul. Det enda jag behöver göra över jul är att hålla igång med tentaplugg inför tentan som är den 18:e, men det känns otroligt skönt att inte ha någon deadline att ha koll på över jul.

Det gick väl sådär, men jag får skylla mig själv för jag kunde ha pluggat mycket mer. Tentan var rätt flummig och det kom frågor om djurslag jag inte trodde skulle vara med (fisk) och en av essäuppgifterna kommer jag inte få mycket poäng på.

Men men, inget mer att göra nu än att vänta på resultatet! Och plugga för nästa tenta som är om en vecka :(

Det gillar att ta upp tråkiga/ onödiga djurslag. I näringsfysiologikursen hade vi också frågor om fiskutfodring, som baserades på en föreläsning första veckan.

kl

Här görs det mindmaps på temat avelsprogram. Så tråkigt, men vill klara tentan nästa vecka. Och längtar till vårterminen, roligare kurser än den här skittråkiga höstterminen. (den här terminen tävlar med ettans vårtermin som den tråkigaste terminen)

Ja det verkar som det :crazy: Jag kan ju tycka att det är viktigast att ta upp de djurslag som är vanligast och mest förekommande.

Är det avelskursen du läser? Inte så kul som det låter kanske? ;)

Jag är inte så intresserad av avel i första taget, och den här kursen gör det inte mer intressant för det. Det är ju en grundkurs (alltså inget specifikt för något djurslag) så vi har mest gått igenom grunderna och räknat massor. Just nu handlar det om hur man bygger upp avelsprogram (vi har även ett projektarbete där vi ska skapa ett eget avelsprogram för ett djurslag med mål för någon egenskap).

Aha, ja det låter ju mindre kul. Hoppas du fixar det så du kan skita i det och börja med nåt kul efter nyår istället :D

Och jag tycker det låter som världens roligaste kurs! :D

kl

Jag hade avslutning på kvantfysikkursen idag, redovisning av vårat projekt. Lagom avslappnad tillställning med bara 8 st åhörare + vår handledare. Och kakor :D.

Sedan var jag även på en föreläsning med årets Nobelpristagare i Fysik. Rätt häftigt, fast jag fattade ju inte riktigt allt om man säger så :angel: Men vissa saker kände man igen, alltid något ;).

Medicinpristagarna såg jag på TV, och där hängde jag faktiskt med på i stort sett allt, får gotta mig i det istället :cool:

Jag sitter just nu med min b-uppsats i kursen processledning inom kvalité och miljö (och allt annat som jag vill ha klart innan jul!)

Jag går termin 3 (snart 4 omg!) till produktionsledare inom medieteknik.

Jag skrev tenta idag, tror att den gick ok. Kändes bra iaf! Nu är det bara att ladda om till en omtenta jag har om en vecka. Den är jag mer orolig över faktiskt. Vår underbara lärare fick nämligen för sig att man måste få minst 50% på alla frågorna på tentan och inte 50% på hela tentan som det brukar vara. Hade det varit så hade jag ju klarat den på första försöket:cool: Men, men gör om gör rätt! ;)

Uffa, hoppas de gick vägen iaf :) Är väldigt glad att vi är helt klara så här tidigt och även om de varit tufft och tenta av alla höstens kurser före jul så är de grymt skönt att verkligen inte ha något som ska göras över julen - då alla nya kurser börjar. Kommer bli en tuff vår med över 150%plugg och träningshäst och en motionsgalen BC ;) Spännande!

Kämpa på alla!!!

//Petronella - gladast i världen, efter 2dygn får jag krama min lilla mamma igen :)

knapp
Skall ha lab imorrn och på tisdag, första och enda gångerna den här kursen. Hu! Jag är lite efter, fast har iallafall sett alla föreläsningar nu(inspelade föreläsningar) men är sämst på att göra instuderingsuppgifterna.
Så jag är lite nervös över hur det kommer att gå, gillar inte att labba. Som tur är får vi göra det i grupp iaf :)
Sen är det bara en föreläsning på onsdag och sen har vi jullov! Fast jag antar att vi ska skriva labbrapporten under jullovet kanske..har inte fått något datum på detta ännu!

Jag läser samma som Molle__ (för visst går vi väl i samma klass, om jag inte fått det hela om bakfoten :) ) och avelskursen hade verkligen kunnat bli rolig. Jag tycker väl ändå att den är helt ok men det har varit väldigt struligt med administrationen och kursupplägget vilket har gjort det mindre intressant än vad man till en början trott, tyvärr.

Men Örk(!) vad jag hatar grupparbeten! Alltid hamnar man med någon seg människa som bara försöker bortförklara sig varför den inte gjort det lilla denne blivit tilldelad :mad:
Känns som om det är en normal grej (?) att i tid betyder den tidspunkt men kommit överens om i gruppen om att man ska vara klar och inte sista inlämningsdag. När man inte känner människan så vågar man ju inte lite på att denne skriver något öht el inte kopierar från baksidan av ett cornflakespaket och då vill man ju inte få reda på det precis vid inlämning :grin:
Hur kan man liksom producera en halv sida (enligt uppgift, jag tror antalet sidor är noll...) på 1 månad. Vi andra hade liksom dessutom minst dubbelt så många sidor att producera. Drabbar ju oss andra då människan inte kan/kommer att hjälpa till med hopsättning av rapport eller skrivning av diskussion mm. Känns som om man får vara glad om det nu kommer en 4s text innan nyår :grin:

Behövde bara skriva av min irritation lite så att jag inte skriver något dumt till personen i fråga :angel:
Ska ändå gå i samma klass en termin till (men tänker fasiken aldrig göra något till grupparbete med människan!)

Åh jag har (hade?) också sjukt svårt för grupparbeten! Ja framför allt när man hamnade med människor likt den du beskrivit. Men nu går jag i en klass med "pluggisar" och har märkt att allas ambitionsnivå är ligger ungefär lika som min, om inte högre.. :o

Hoppas du står ut den här tiden iaf så får du, som du säger, välja att inte arbeta med den personen igen. Du får tänka att du lär dig av situationen... Eller nåt :p

kl

Alltså, jag skäms nästan lite över hur bra fysiologitentan kändes idag... :o För jag har egentligen inte speciellt bra koll, men hade sjuuuk bonnatur med frågorna :p

Jag har inte läst överhuvdtaget i boken, förutom det nödvändiga för att svara på instuderingsfrågorna.

Det enda jag har gjort är att gå på alla föreläsningar, vara hyfsat vaken, sitta med på gruppövningarna och svara på de instuderingsfrågor som jag hann med.

Den enda tid utanför schemalagt (enligt kursplanen ska man lägga 120 timmar) som jag har lagt på denna kursen är igår när jag typ började gå igenom instuderingsfrågorna från början och skriva av mina svar, och leta upp svar till några som jag hoppat över, och sedan samma sak idag mellan typ 7 och 12 (tills jag skulle köra iväg till tentan alltså). Näst sista avsnittet hann jag bara med att svara på två av frågorna, och sista avsnittet hann jag inte ens börja med.

Jag ska inte säga att jag fått högsta betyg på tentan, det finns säkert en del saker jag missat, men jag är iaf säker på att jag klarat godkänt och jag tror nästan det kan bli en 4 också... :bump:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
988
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka