Vi Som Pluggar

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vi Som Pluggar

Jag tror det ligger åtminstone lite sanning i det, även om det säkerligen är väldigt individuellt. Jag läser inget nytt sista dagarna innan en tenta, jag känner att det jag inte kan en eller två dagar innan tentan kommer jag inte hinna lära mig tills dess. Däremot repeterar jag det jag redan har koll på åtminstone fram till dagen innan, det funkar fint för mig.

Oh nice, grattis!

Kan förövrigt meddela att vi fick ihop skiten riktigt hyfsat i slutändan. Hade till och med en timma till godo på deadline. Känslan är ändå att vi klara oss över godkäntgränsen och då det är den enda gränsen vi har att ta oss över så känns det bra. Nu gäller det att ladda om inför hemtentan istället.

Tassetass: Grattis! Bra jobbat! :bump: Måste kännas lite extra skönt med tanke på att du missade en vecka :)

Himla bra jobbat med tentan! :)

Bra jobbat hörru! :bump:

Tack så mycket allihop! :bump:

Kände dock nu ikväll att hornen kom fram, nästa tenta ska jag fan upp på min "vanliga" nivå igen. :devil:

Är väl ganska säkert på att den här tentan gick vägen :)

Nej få av våra föreläsningar är ju obligatoriska, så jag skulle ju kunna skippa de om jag vill. :) Känns ju dock som att det blir lite osocialt att bara plugga hemma.

Ja jag lägger ner mkt tid, känner väl inte att det är värt den tiden då jag ju egentligen knappt lär mej något. Men klarade alla tentor utan en mattetenta förra året, när jag pluggade till ingenjör. Fick även 4 i flera kurser :).
Men känner att det blir för mkt press och stress och tar alldeles för mkt tid, och för mej blir det ohållbart i längden.

Ja att man inte ska sista minuten plugga har jag oxå hört, kan säkert ligga något i det! Men är svårt att låta bli ;)

KL

På måndag börjar jag också plugga :) gick aldrig gymnasiet utan istället en privatutbildning, så nu ska jag läsa upp det teoretiska med inriktning ekonomi :) Ska bli skoj!

Oj, det där har jag inte ens tänkt på inför vår första tenta, huruvida man får ha något med sig. :nailbiting:

Visst pluggar du på Ultuna? Då ska det inte vara några problem, i alla fall i våran klass så har de flesta med sig hur mycket fika som helst :D

Här är det också tentaplugg, mikrobiologin ska tentas av på onsdag. Sitter och gör gamla tentor och det känns rätt bra, speciellt som det verkar vara ganska lika frågor på alla tentor. När den här tentan är skriven så är det bara på't igen för veckan efter så är det dags för tenta i statistik... puh!

knapp

Fick vår hemtenta igår eftermiddag och spenderat dagen med att dechiffrera den. Jätteskönt att ha hittat kursare som också gärna diskuterar sånt här i grupp :love: Det hela känns mycket mindre farligt nu.

knapp

En tenta avklarad, 3 to go. :arghh:

Har ju varit sjuk i veckan, och nu är det helt okej. Jag får snor-och hostattacker och är lite hes, men i övrigt lika pigg som vanligt.

Känns lagom roligt när man stör andra under tentan. Vi har så att man får inte lämna tentasalen under första timmen, vet inte om alla har det?
Kom iaf till skolan 7.30, so far so good. Cirka 15 minuter in på tentan, dvs 8.15, känner jag hur det börjar rinna i näsan. Å kittla i halsen. Självklart behöver man nysa.

Sitter och snörvlar, hostar och nyser på tok för mycket, och när klockan var 9 var vi nog många som var glada. :p
Det jobbiga är att snorattackerna kan komma när som helst, och jag hade ju liksom redan snorat klart för morgontimmarnas del.
Stackars kompisar :(

Åh, vad jobbigt och dålig tajming :(
Kan du inte ha lite snorpapper i fickan så att du åtminstone kan slabba av dig det värsta?

Jag har precis varit och kramat lite på min kursare som fått lunginflammation lagom innan tentan. :o

Det har liksom varit två gånger igår, och jag mår betydligt bättre idag, så jag trodde risken var borta :angel:

Hoppas du håller dig frisk, det är ju otroligt jobbigt att vara sjuk, speciellt i tentatid :(

Ah, men det är ändå skönt att ha en lite näsduk i fickan ifall att, hatar att snörvla.

Ja, hoppas också att jag klarar mig. Har känt lite rasp i halsen som att någon kan vara på g, men inget har brutit ut ännu. Han har ätit penicillin några dagar så det borde gå över snart och pussade honom bara på kinden :p. Stackarn, somnade direkt i mitt knä :love:

Verkar som det är väldigt olika regler beroende på vart man studerar.
Har pluggat i Linköping ett år, där fick man gå på toaletten från början men då låg de ju i direkt anslutning till tentasalen. Tentavakterna hade ju väldig koll och gick in med jämna mellanrum så ingen lämnat något där.
Man fick dock inte lämna salen första timmen.

Pluggar på SLU nu, hade första tentan för någon dag sen. Där verkar det inte alls vara lika strikt. Var en som ramlade in 10 min efter att tentan hade börjat, en annan 45 min efter, och de fick skriva tentan oxå! :wtf: Även en som satt med hörlurar hela tentan.

Börjar få smått panik nu.
Suttit hela fredag, lördag och idag men inget verkar fastna?! Har gått igenom instuderingsfrågorna tre gånger nu och jag förstår det mesta jag svarat på (undantag vissa enstaka frågor som är mumbo jumbo för mig) och har gett mig på tenta-exemplena vi fått och när jag blir "konfronterad" kan jag ju ingenting! :arghh:

Känner ju igen allt när jag kollar upp svaret men det är totalt blankt när jag får frågan :banghead:
Hur mycket hinner jag lära mig till på torsdag?

Dags att korka upp vinflaskan och börja öva på balanssinnet?? :nailbiting:

Pluggar på SLU nu, hade första tentan för någon dag sen. Där verkar det inte alls vara lika strikt. Var en som ramlade in 10 min efter att tentan hade börjat, en annan 45 min efter, och de fick skriva tentan oxå! :wtf: Även en som satt med hörlurar hela tentan.

Oj, pluggar också på SLU, men så ostrikt har det inte varit för oss. Kanske beror på vilken institution man är på.

Satt med lite rom igår och skrev projektrapport. Det gick bra tills jag tog någon öl också, där tog kreativiteten slut. ;) Så ett glas vin, stor rekommendation! Flera glas, nein...

Läste bara ett STOOORT glas vin :D

Har terapibakat igen så just nu står det en äppelkaka till i ugnen :d

knapp

Jag sitter och läser utvecklings psykologi om hur tonåringar och föräldrar påverkar varandra. Är väl ganska intressant egentligen men min hjärna spinner alltid iväg i märkliga riktningar. Så just nu är jag omåttligt nyfiken på hur mycket forskning det finns på huvudkuddens effekt på människans psyke :angel:

Edit: "The Relationship Between Facial Contact With a Pillow and Mood." :rofl: :love:

Grattis, jag hade somnat om jag hade börjat tänka på kuddar.. :p

Nu sitter jag med en GT (dock lite G och mycket T tyvärr) och inväntar motivationen...

Jag har kört fast! :arghh:
Måste göra en pp-presentation om flyttfåglar (klar på onsdag) men har idétorka.
Måste läsa en hel massa miljöriskanalys, skriva ett referat och göra en hel massa statistisk tills på söndag.
Dessutom måste jag kunna allting tills den 11/11 när det är tenta.
Och för att göra det lite mer pressat ska jag jobba (minst) heltid tisdag och onsdag. lär bli övertid deluxe om jag känner företaget rätt..

Men jag kan inte ta för mig något! Det står still och är stopp i systemet.. Vad göra? Spark i arslet så jag gör det, jag vet ju att jag kan egentligen.
Gah!
Kanske ska strunta i det tills imorgon bitti :cautious:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
286
Senast: Mirre
·
Skola & Jobb Hej! Jag håller på att leta arbete efter att ha läst klart på universitetet. Ingenjör som inte är renodlat datainriktad, men med väldigt...
Svar
10
· Visningar
795
Senast: Anna-Bella
·
Relationer Hej! Vill väll mest skriva av mig. Jag och mitt nu ex hade varit tillsammans i 4 år och bott ihop i 3 år. Jag hade ett samtal med...
Svar
6
· Visningar
988
Senast: cewe
·
Skola & Jobb Jobbar nu på ett äldreboende, det är samma människor, samma rutiner, dag ut och dag in, och allt sker mellan 4 väggar. Såklart händer... 2
Svar
22
· Visningar
1 354

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka